"Öppna länkar med" inställningar försvinner

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av elusion, 12 jan 2020.

  1. elusion

    elusion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Ett återkommande problem som är irriterande är att inställningarna för vilken app som öppnas om man klickar på en viss url. Tex klickar jag på en url innehållande tradera.com så öppnas den länken i Tradera appen.

    Men med ojämna mellanrummen behöver man gå igen och välja att de olika url ska öppnas med en viss app som standard. Inställningen har fallit bort.

    Någon annan som haft samma problem och kanske vet om man kan åtgärda det på något sätt?
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jo tack, upplever samma som dig. Misstänker att detta problemet uppstår ibland när apparna uppdateras. Sen så har jag också problem med Play-butiken där länkarna är associerade med just Play-butiken appen men trots det får jag ändå frågan varje gång och tvingas välja att öppna tillfälligt i Play-appen då associationer inte funkar.
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att detta händer om man installerar en app som också skulle kunna öppna länkarna så att det sker vid app uppdateringar för er låter som en trolig idé
     
  4. elusion

    elusion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack, det låter rimligt att det är efter att en uppdatering installerats. Irriterande hur som helst.