Övrigt: Öppnad Prime visar verkligheten: glappkontakter och felkonstruktion är bovarna!

Diskussion i 'ASUS' startad av Gnopps, 2 feb 2012.

1. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

På XDA har en kille skruvat upp sin Prime för att se vad som egentligen är fel med den. Asus skyller som sagt på att metallstycket ger försämrad mottagning. Som tidigare visats verkar dock glappkontakter vara en större anledning och med en öppen enhet syns det tydligt: Ena wifi-antennen är inte ens ansluten och genom att leda kontakterna direkt fungerar GPSen toppen!

Dålig byggkvalitet och kvalitetskontroll av Asus alltså. Jag är inte duktig på teknik men snart så verkar det här vara bevisat. Då är det lätt för alla som vill att reklamera enligt konsumentköplagen upp till tre år efter inköp, här finns ju fotobevis på att det är ett fel som fanns vid inköpstillfället.

Fortsättning lär följa i tråden nedan.

Bilder & förklaringar

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Som jag skrev i en annan tråd, Har ni en Prime som fungerar sämre med frysningar,omstarter, sämre wifi gps än andra. Gör en DOA och plocka ut ett nytt exemplar som förhoppningsvis fungerar bättre. Vänta inte på en uppdatering som kanske fixar problemen.

Här svårt att tro att problemet ligger i mjukvaran då alla Prime har samma mjukvara men beter sig så olika.

Har själv 2 exemplar där en fungerar "normalt" medans den andra har mer frysningar och hänger sig lite snabbt vid spel och vid uppspelning av film så pausas filmen helt plötsligt och jag får själv trycka på play för att återuppta spolningen.

Samma mjukvara men uppför sig olika så tror mer på att ASUS gjort alldeles för många måndags exemplar.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

3. miso

miso Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Självklart får man bättre mottagning om man har en lång sladd som agerar extern antenn.
    Asus har sagt att det var en tidig batch som fick dåliga wifikort, är det ett sånt han har fått kanske?

Min har lika bra wifi som mobilen och gpsen fungerar så som snubben visar på den sista bilden över gps test. Den är inte superbra men inte jättedålig heller. Asus har inte sagt att det ska vara superbra gps på denna enhet så om ni köpt tf201 för att ni skulle ha den som en ren gps-navigator så har ni handlat fel pryl.

Last edited: 2 feb 2012
  4. DarkShadowSwE

DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

va räknas som bra/dåligt ?, så långt bort jag typ kan komma från routern i en vanlig 3 rummare fick jag 10-15/15-20 Mb/s, ska testa 20cm från routern senare ikväll...

5. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    På ett vis både bra och dåliga nyheter. Den positiva nyheten är då att dålig GPS och Wifi inte beror på det snygga bakstycket och därmed går att åtgärda. Den negativa nyheten att något sådant här kan hända i så massiv skala. Fruktansvärt pinsamt och kommer förmodligen skada ASUS ganska mycket. Har hur som helst beställt en. Hoppas man får ett fungerande ex med en gång.

6. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Måste dock påpeka att ingenstans i testerna säger han om han satte tillbaka bakstycket vid test-tillfällena, så bakstycket KAN fortfarande vara en bov i dramat

7. DarkShadowSwE

DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

fick 20+ åt båda hållen nu så det är fint.