Problem: Över 80% av batteriet till operativsystemet?!

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av MissTourette, 14 jul 2012.

  1. MissTourette

    MissTourette Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag gillar telefonen men misstänker att nåt är fel, eller vad tror ni? Batteriet brukar hålla max 12 timmar, sen varnar den om lågt batteri. Jag använder inte telefonen överdrivet utan sms:ar en del och pratar kanske en halvtimma-en timma under den tiden. Det enda är att jag synkar min mail en gång i kvarten, men det borde den väl klara av?! (Spelar det någon roll kan jag meddela att den inte är rootad och jag kör inte med någon egeninstallerad launcher.)

    När jag kollar vad som tömt batteriet står det att det i princip uteslutande (70-90%) är använt av operativsystemet. Brukar det inte vara skärmen som drar mest?

    Kan man lösa detta på nåt sätt utan en fabriksåterställning? Och om jag gör en sådan, vad är det som garanterar att detta inte kommer att dyka upp igen, dvs vad beror probemet på? Tror ni att Motorola har löst problemet i ICS, om det kommer någon gång..?

    Mycket tacksam för svar! Förutom detta problem tycker jag det är fin telefon, men kommer det ingen lösning blir det snart en ny lur.
     
  2. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Drar operativsystemet 80% får du nog återställa....
    Kolla vad det är som inte går ner i standby.
     
  3. MissTourette

    MissTourette Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Fick följande svar från Motorola:

    "Thank you for contacting Motorola.

    This is a software bug and both a reset and/or ICS will solve the issue, however both of these require a reset. When installing new software a reset is always advised as it re-aligns the phone with its new settings. Not performing a reset after a software update can cause issues with your phone as some programs may be running with the old software settings etc.

    Therefore we recommend that you perfrom a reset to resolve your issue now and one when you have recieved the update. if this is to much of an inconveniance you could wait for the update and obnly reset once you have it."

    Så jag antar att jag får fabriksåterställa... :(

    Hur kollar man vad det är som inte går ner i viloläge? Vore ju bra att veta så jag inte drabbas av samma sak igen...
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Det bästa i detta fallet är att fabriksåterställa, kommer garanterat fixa problemet.
     
  5. MissTourette

    MissTourette Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jo, jag får väl göra så... Men hur vet man att felet inte dyker upp igen? Vad beror det på??
     
  6. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min sambo har samma problem, så ja undrar om du gjorde en återställning, och om det funkade? :)
     
  7. MissTourette

    MissTourette Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Nej, jag har dragit på det för att försöka hitta "felet". Har laddat hem BetterBatteryStats för att se vad som stör telefonens viloläge. Det verkar iaf inte vara någon app utan snarare nåt i själva telefonen (eller vad man ska säga). Ska nog testa att återställa nästa vecka när jag har mer tid. Kan återkomma då om det är av intresse.
     
  8. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej, jag får se om jag får tid nu i veckan, beror på vädret. (så det blir antagligen i veckan ;) ) jag berättar hur det gick om du inte hinner före.
     
  9. MissTourette

    MissTourette Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Låter utmärkt! Vet du nåt om exakt vad det är som bråkar? Vore ju jäkligt irriterande om man resetar och om det återkommer...
     
  10. MissTourette

    MissTourette Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hur hr det gått? Har du testat att återställa? Mitt problem verkar ha löst sig på nåt magiskt vis. Plötsligt är Android OS nere på hyfsade procentsatser. Vet dock inte vad jag gjort som kan ha påverkat det. Men nu håller batteriet betydligt bättre än innan! Hoppas det löser isg för dig med.