Överföra musik via Bluetooth från PC?

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Manni76, 17 okt 2011.

  1. Manni76

    Manni76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går det att göra? Jag kan inte på nåt sätt få min parkoppling att fungera.

    Enheterna kännar av varandra men kan inte överföra.
    Datorn jag har är HP Pavilon DV6.

    Finns det nån som kan hjälpa mig???:cry:
    /Martin
     
  2. aljons

    aljons Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ingen lösning på ditt problem men det kanske yttrar sig på samma sätt som för mig. Jag har problem med anslutningen till datorn (HP pavilion dv5). Jag får felmeddelande i datorn att drivrutiner vid installation av bluetooth-enheten inte gick att hitta och i telefonen att bluetooth-enheten är parkopplad men inte ansluten.
     
  3. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Är du MS Windows användare brukar detta kunna hända om de BT drivrutiner du använder är MS Windows egna (dessa saknar en del nödvändiga profiler). Om du vet vilket BT chip du använder kan du ladda ner rätt drivrutiner från BT chip tillverkarens hemsida. Detta brukar oftast (dock inte alltid) lösa dylika problem.
     
  4. aljons

    aljons Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset men det går inte att installera nya drivrutiner från Broadcom. Kanske är orsaken att jag uppgraderat Windows Vista till Windows 7. I Vista fanns tydligen drivrutiner utgivna av HP men det finns inga från HP till W7.

    Jag har senare noterat att jag inte är ensam om problematiken. Dock har det ingen stor betydelse eftersom överföring mellan telefonen och datorn görs enklare med usb. Eftersom telefonen är ny så ville jag bara testa om Bluetooth fungerade i den vilket jag tror att den gör.

    Hoppas att trådskaparen ursäktar att jag lånade tråden lite.