Problem: Överföring från gammalt till ny

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av MrLobba, 14 jan 2018.

  1. MrLobba

    MrLobba Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har precis införskaffat mig en Xperia XZ1 Compact och har problem med överföringen från min gamla Xperia Z5 Compact.

    Tidigare har jag aldrig haft problem med att föra över allt från min gamla telefon till min nya telefon, har haft Xperia Z1 Compact till Z3 Compact till Z5 Compact och jag har alltid fått med mig ALLT, varenda sak ner till minsta lilla inställning.

    Nu när jag gör överföringen så får jag över Googlekonto, appar, kontakter, meddelande m.m men i princip varenda inställning följer inte med, jag använde mig av Nova Launcher på min Z5 Compact och INGEN av inställningarna följer med, inga av Widgets inställningarna är med och när jag gjorde det mellan Z3 Compact och Z5 Compact blev det en EXAKT kopia.

    Jag testade först genom att föra ihop dem med NFC, som jag gjort vid alla tidigare överföringar, då det inte var helt tillfredställande så återställde jag telefonen och testade att göra en säkerhetskopia på datan först genom Sony Companion och sen koppla in XZ1 Compact och föra över kopian till telefonen, resultatet var mindre tillfredställande än första överföringen då jag inte fick med alla googlekonton (behövde logga in på ett av dom och det var det konton som "skapades" på telefonen).

    Jag återställde telefonen igen och testa att köra genom Xperia Transfer och körde via molnet, där jag hade lagt upp en kopia från min gamla telefon i samband med detta och resultatet var det samma som tidigare.

    Nån som haft samma problem eller som vet varför det är såhär? Har det med versionen på Andriod att göra då Z5 Compact har Marshallow och XZ1 Compact har Oreo?

    Nu åteställde jag telefonen igen och körde genom att föra samman dem (med NFC) och sen har jag laddat ner allt från molnet, så jag har i princip allt förutom alla inställningar från förra luren.

    Tacksam för svar!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror nog att det kan ha med Android-versionerna att göra.

    Testa att göra en återställning med Xperia Tool först av allt som går att återställa genom det verktyget. Därefter kan du välja att spara konfigurationen för Nova Launcher i Nova Launcher-appen. Kopiera sedan över filen till din nya telefon och importera den. Du kommer sannolikt att behöva lägga till dina widgets igen dock.
     
    SHM gillar detta.