Problem: Överföring via USB

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av teal, 4 jan 2014.

  1. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Hej hopp allesammans.
    jag har ett problem som jag undrar över.

    Jag tänkte föra över lite filer via USB till min SGS 3 (aldrig rootad etc.) sedan jag uppdaterade till 4.3

    Jag har alltid haft en usb-sladd ansluten till datorn och så fort jag kopplat in så har den dykt upp och jag kan föra över filer. Har inget SD-kort eller liknande i telefonen.

    Nu gör den dock inte det..jag undrar om någon annan har haft liknande problem eller så. Jag har windows 8.1, har installerat daemontools och undrar om kanske det kan störa? Men det borde väl bara dyka upp som en extra enhet? Telefonen laddas när den sitter i så det är inte så att det är glapp eller fel på sladden.

    Eller är det någon inställning som behöver göras om efter uppdateringen till 4.3?

    Tack på förhand
     
    Last edited: 4 jan 2014
  2. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    problem löst, winuppdateringen hade fuckat med USB-inställningarna. Ni kan ta bort denna tråd om ni läser detta mods :)
     
  3. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Skriv vilken update så kan andra med samma problem hitta svar direkt.
     
  4. Scubbs

    Scubbs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Efter uppdateringen så kommer inte usb ikonen upp i statusbaren och datorn hittar inget. USB-drivrutinerna är installerade. Det funkar varken på win xp, vista eller 7. Ljudet för att telefonen laddar hörs när jag ansluter usb-kabeln. men inget mer. Väldigt irriterande. Någon som har förslag till lösning som dom vill dela med sig av?

    Märk väl att det här är efter 4.3 uppdateringen, innan funkade det så det är inte usb-porten.

    Man måste ju ha usb-kabeln röf att roota..
     
  5. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    482
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Inga problem med min, kör Win 7.
     
  6. jorel

    jorel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Laddar bara vid USB-anslutning till dator.

    Jag har samma problem och läst på många engelska forum, massa hokuspokus lösningar men inget fungerar för mig. Okänt om det är ett erkänt problem från samsungs sida.

    Felet är som du säger att den laddar men telefonen känner inte av att den är ansluten till en dator, inga dev-inställningar hjälper, inga *#-trick hjälper.

    Vissa verkar kunna fixa problemet genom att gå in i "download mode" (voulymned-hem-power) och sen koppla in i datorn, men sett många som säger att det inte fungerar. Factory reset har inte gjort någon skillnad för mig.
     
  7. jorel

    jorel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har chattat med Samsung men dom verkar inte känna till något problem, dom skickade en manual och hänvisade sen till serviceinlämning.

    Har försökt hitta mer info på nätet, XDA-folk verkar kategoriskt påstå att det är usb-sladdarna som magiskt slutat fungera, trots att dom fungerar med andra enheter.

    Faktumkvarstår, enheten märker inte att den är ansluten till en dator via usb efter uppgraderingen, fungerade utmärkt före (ångrar bittert att jag inte rootade och körde in cyanogen innan uppdateringen).
     
  8. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det är något som är bestående men jag hade ju razermus och tangentbord och de fuckade ju ur lite då och då, blinkade bara helt utan respons. jag provade att ta bort de drivarna, byta usb-uttag på min dator till telefon och sen fungerade det.
     
  9. jorel

    jorel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Förstår jag dig rätt, har problemet löst sig för dig?
     
  10. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Stämmer bra, svarade direkt på mitt eget mess nästan och skrev att problemet var/är löst :)
     
  11. hjorten66

    hjorten66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Har samma problem på en av våra s3:or väldigt irriterande provat allt känns det som.