Jag tycker det här beskriver hur jag känner exakt, men det gäller inte bara iphone utan även android.
Spelar ingen roll vilken telefon jag har så ser min hemskärmar nästan identiska ut vilken telefon jag än använt för jag alltid gått tillbaka till Nova Luncher.
Bara som några exempel (kanske tips för någon
) specifika funktioner som jag alltid saknat till slut som Nova Launcher har:
- att kunna byta mellan apparna i dockan längst ner för att välja de appar jag använder mest med tummen utan att behöva sträcka den till till övre delen av skärmen. Speciellt viktigt för mig när jag hade större mobiler och ville kunna använda mobilen med 1 hand.
- att kunna dra svepa ner vart som helst på hemskämen för att få ner notifikationer
- dubbelttyck på hemskärmen för att stänga av skrämen så jag slipper flytta tummen till powerknappen.
- dölja appar i lådan som jag vet inte behöver synas där. T.ex Adobe acrobat reader och de appar som redan finns i dockan, telefon sms etc.
Nu finns det säkert andra lösningar som kanske t.o.m. är smidigare men det är så jag alltid haft det i många år. När nova luncher kraschade hela tiden på min Honor 8 efter Nougat började jag fundera på att sälja den, så illa är det för mig.
Som sagt det Vispen74 säger stämmer väldigt bra in på mig. Om man är väldigt specifik så kommer varken ios standards eller stock android funka.
Med det sagt är jag väl medveten att jag offrar lite flyt för mitt specifika sätt att använda telefonen
Last edited: Feb 19, 2017