Problem: Överhettad sg2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mrpink, 13 jul 2011.

  1. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hade min lur i billaddaren, helt plötsligt började den pipa. Startade om den och nu när jag försöker dra igång den är det ett batteri en varningstriangel och en termometer som blinkar. Den har varit avstängd i ett dygn nu utan att ha batteriet istoppat. .. Har den blivit överhettad?
     
  2. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon OEM-laddare du har i bilen, eller är det en från Samsung? Det där låter ju nästan som att batteriet har lagt av.
    Visst kan man sabba kretsar med en för hög temperatur men SGS slutar ladda om den blir för varm. Finns bra självreglering som styr det.

    Kan det vara så att din billaddare har kört med för hög spänning? Den ska ha 5V likström och 0,7A.
    I så fall får du hoppas att det bara är batteriet som är paj.
     
  3. Ghazkul

    Ghazkul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hm, så om man t.ex. har en Ericsson laddare, AN 401, så kanske man ska byta till en samsung laddare istället ? Ericsson skryter ju lite med att deras laddare, laddar 40% snabbare än andra.
     
  4. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det kvittar ju vem som har gjort laddaren egentligen. Det är märkströmmen som är viktig. De flesta telefoner ligger ju rätt lika i laddström & spänning men det skadar inte att kolla.
    Det är väl mest om man köpt någon no-name-laddare för en dollar på ebay som man bör ta en titt på vad den levererar.

    Jag vet inte om det är laddaren som är problemet och egentligen tycker jag att en sån här tfn borde ha ett spänningsskydd som slår ifrån om man laddar för mkt men det är inget jag säkert vet så jag skulle inte chansa.
     
  5. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Laddaren är htcs officiella laddare för bilar... Ingen aning om vilket volt o liknande. Nån här som vet ?
     
  6. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det borde ju inte vara några konstigheter. Kan ju knappast ligga helt fel. Då är det säkert något annat. Men den har fortfarande inte hoppat igång alltså?
     
  7. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej samma sak fortfarande. Ett halvladdatbatteri en gul varningstriangel samt en termometer.....
     
  8. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skumt. Gå till en mobilbutik å se se om de har ett annat batteri som du kan testa med.
     
  9. dANSK

    dANSK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, fick ett nytt batteri som funkade i början men nu händer samma sak igen. Går att starta med laddaren i men buggar ur helt när man ska ladda, den märker inte av laddaren förrän 1 min efter ikoppling och likadant när man tar ut laddaren..
     
  10. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min startar precis som du säger när man har laddaren i inte annars. Nåt rejält skumt är det. Så ingen ide att göra fabriksåterställning? Bara in på service?

    För övrigt beter den precis som du säger. Det tar evigheter innan den fattar att laddaren är i ...
     
    Last edited: 15 jul 2011
  11. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Min telefon har också börjat krångla... körde bil i 3 timmar igår, hade telefonen i Samsungs orginalhållare med laddaren ansluten. Körde Spotify och Radardroid hela resan.

    När jag ska ta ur telefonen så startar den om sig och ett batteri och varningstriangel dyker upp. Omöjlig att få igång.. Låter den ligga utan batteriet i under 20 minuter och sen startar den.. Nu är den helskum..

    När man laddar så tar det tid innan symbolen för laddning kommer igång och den piper inte till när man ansluter laddaren.

    När man drog ur laddaren indikerar den fortfarande laddning.

    När batteriet är fullt så kommer det upp en ikon i notifieringsbaren som meddelar detta, denna ikon försvinner inte trots att batteriet gick ner till 30%.

    Den piper till ibland helt random och säger att dataanslutningen avbröts.

    när jag kopplar in den via usb till dator så startar inte alltid dataanslutningen.


    Personligen så misstänker jag att det är usb-anslutningen i telefonen som har ballat ur..
     
  12. ayla85

    ayla85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vet du vilken mjukvara du använder? Efter byte till KF3 har min pajat också.
    Se mer info här i min tråd: https://swedroid.se/forum/48479-telefonen-vill-inte-ladda-langre-akut-hjalp.html

    Provat allt, nytt batteri, laddare, återställning, backat mjukvaran - inget hjälper.
     
  13. TheElement

    TheElement Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tror det kan vara batteriet som blir överhettat och går sönder och slutar fungera men skall kolla vidare vad som kan vara felet
     
  14. ayla85

    ayla85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kanske i ditt fall men inte i mitt, prövade med batteriet från tjejens SG2 det var samma sak där..
     
  15. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    Tydligen så startar min telefon automatiskt när man sätter i batteriet också.. Skoj.. :ehm:
     
  16. ayla85

    ayla85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har fått tillbaka luren på service (deltaservice) De hade byggt laddnings PCB, vilket bekräftar att det var ett hårdvarufel. Troligtvis inte usbkontakten som var felet då detta skulle falla utanför garantin