Diskussion: Överhettning.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Droid119, 16 dec 2012.

  1. Droid119

    Droid119 Guest

    Precis som min f.d trotjänare så har min Sensation överhettat sig.. ganska ofta nu? Se bild nedan. Tror knappast detta leder till någon yttre skada. Min Incredible S nådde rekordhöga temperaturer runt 56grader enligt bilden nedan togs inatt när telefonen var som varmast.
    [​IMG]
    Och har problem med att telefonen inte vibrerar inte vid start(Om snabbuppstart vibrerar den som vanligt..) HTC "varnade" mig att något kunde hända. Så händer en överhettning igen.. på min incredible S bytte dem ut både usbkontakt och kretskort m.m. Telefonen är köpt på siba den 3 juli i år. Dem har bara anovo. Har dock pratat med Deltaservice i Malmö dem som fixade min Incredible S pga överhettning så skulle få en gratis frakt även att siba inte har dem som servicepartner. Min telefon är helt stock hittills.. väntar isåfall att ge mig på s-off och det just nu. Är jag ensam om att ha en Sensation som uppnår dessa temperaturer. Inga appar kördes i bakgrunden förutom eBuddy och kik som ni ser i notifikationbaren samt Tapatalk.. Till frågan är jag ensam om detta? Känns som jag är någon slags syndabock när två av mina HTC lurar har överhettat sig helt utan ansträngning..
     
  2. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag har haft min Sensation i snart ett och ett halvt år, och på den tiden har den bara överhettat sig en gång. Min enda åtgärd var att plocka ur batteriet och låta den ligga till den svalnade, samt ladda upp batteriet fullt efteråt. Efter det har den fungerat oklanderligt, så utöver det har jag inget bra tips :(


    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2