Problem: Överkänslig touch?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Hets, 11 jul 2015.

  1. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte varsin G4 till mig och frugan häromdagen, men upplever att touchen på just mitt ex beter sig lite udda.
    Det verkar som att den är "överkänslig" för när jag t.ex scrollar på Facebook eller Instagram så klickar den in på bilderna eller "gillar" dem automagiskt... Detta sker även om jag scrollar på t.ex aftonbladet, då vill den gärna klicka in sig på artiklar jag helst vill scrolla förbi.

    Jag har läst att G4an har touch bekymmer, men då snarare att den inte registrerar tryck... inte tvärtom som min verkar göra.
    Funderade ett tag på om det var mina fingrar som det var fel på men dessa spöktryck uppstår inte på fruns G4 och inte heller på min G2a eller andra telefoner jag använt.. (med mina fingrar :P )

    Har provat aktivera "force gpu rendering" under utvecklarinställningar som föreslagits nånstans på nätet men utan resultat.
    Telefonen ligger nu nerpackad i kartong för ev retur.. men jag undrar ifall någon mer har dessa bekymmer? och kanske någon lösning? I övrigt fungerar telefonen "klockrent" och den är uppdaterad med senaste mjukvaran...

    EDIT: Jag har även provat med och utan skärmskydd samt gjort fabriksåterställning utan resultat

    Mvh, Lars
     
    Last edited: 11 jul 2015
  2. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Min betedde sig så utomhus i starkt solljus men det verkar vara fixat med senaste uppdateringen.
     
  3. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    V10b är den uppdateringen jag kör med, har du samma eller en nyare ?
     
  4. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Samma
     
  5. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Väldigt störande. Jag har även senaste v10b.
     
  6. Uggi

    Uggi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter uppdatering till v10b försvann det helt för mig, upplever jag.
    Däremot innan hade jag fruktansvärda problem, kunde knappt scrolla överhuvudtaget utan att man klickade på precis allting.
     
  7. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Har själv inget liknande problem men har läst lite här och var om det.
    Många av användarna i USA blev avhjälpta med problemet då de uppdaterade LG keyboard. För vissa hjälpte det dock ej alls...
     
  8. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Provade med googles tangentbord men det hjälpte inte :/ osäker på om jag uppdaterade LG's egna, men det borde jag ju ha gjort. Skickade tyvärr tillbaka telefonen förra veckan, tråkigt på en så potent telefon.
     
  9. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hittat en tråd på XDA där de verkar ha hittat en lösning på detta, tyvärr har jag redan skickat tillbaka min telefon... men kanske nån av er andra kan testa detta?

    "If anyone is looking for a solution to touch screen issues where scrolls register as taps, go to settings>accessibility>motor & cognition and set Touch Feedback Time to Medium (or Long, your choice).

    I factory reset my phone, and it improved a bit... but was bored and cycling through some menus and saw this. Since I changed it I haven't had a single problem."


    http://forum.xda-developers.com/g4/general/touch-screen-fix-t3162064
     
    tbear, Ampakin och mena gillar detta.