Säljes: Överlåtelse av Telenor-abonnemang med fri surf

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av mekanismen, 15 okt 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag sitter på två Telenor-abonnemang för närvarande, båda från den tiden då Telenor hade fri surf på riktigt. Dels signade jag på för ett när de hade någon kampanj med ett maxabonnemang (det jag själv tänker behålla), sen tog jag ett nytt abonnemang när jag blev överdrivet sugen på Nexus 4 när det var lite för mycket månad kvar av lönen (det ska tydligen inte vara någon skillnad på detta och det första abonnemanget, men eftersom jag har planer på att flytta utomlands behåller jag gärna abonnemanget med kortast bindningstid kvar).

    Jag fick då snilleblixten att jag faktiskt kan överlåta ett av abonnemangen till någon som känner att en datamängdsbegränsning är totalt värdelöst, precis som jag kände när jag skrev på för det första av dessa två abonnemang.

    Skicka ett PM är citera mig här om du är intresserad så svarar jag så fort jag kan!

    Pris: Eventuell överlåtelseavgift.

    Nackdelen med dessa gamla abonnemang är att de bara gäller 3G. Det går alltså INTE att lägga till 4G på abonnemanget, utan då får man istället "uppdatera" till ett ur Telenors nya sortiment.

    Månadspriset för abonnemanget är 399kr, 399kr som du får ringa och MMSa för. Utöver detta ingår 3000 fria SMS, samt som sagt fri surf. Så pass fri att jag utan problem kunnat surfa upp 15-20GB i månaden sen jag skaffade det första. En av Telenors säljare jag pratat med, som var väldigt trevlig och rent instinktivt kändes uppriktig och ärlig, berättade att det absolut förekommer att de stryper abonnemang, men enligt honom brukar det inträffa först när man ligger på runt 30GB i månaden, flera månader i rad.

    Det enda jag egentligen behöver mängden datatrafik till är Google Music, eftersom jag streamar all musik i hög kvalitet går det åt en del.

    Övriga priser:

    [​IMG]
     
    Last edited: 16 okt 2013
    darkshippo gillar detta.
  2. christian-h

    christian-h Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fri surf har alla operatörer i princip, frågan är bara ifall överföringshastigheten stryps. Kolla upp grundligt hur det ligger till med just ditt abonnemang. Telenor har halvfulat med det där och tidigare använt sig av någonting som heter FUP, fair upload policy, det vill säga att de faktiskt kan strypa hastigheten.

    Läs igenom allmänna villkoren! ;)
     
  3. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Precis, det jag menar med fri surf är att hastigheten inte stryps. Jag brukar ligga på 15-20GB i månaden, på båda abonnemangen (ett i taget).
     
  4. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Vad kostar abonnemanget i månaden? Vore även trevligt om du kunde länka/ta en bild på villkoren så man vet de övriga prisplanerna och hur dom reserverar sig mot "för mycket surf"
    Tack på förhand!
    fritzhyfritzhy;
     
  5. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Vill inte paja nåt här nu. Men nackdelen med dom gamla telenor abonnemangen innan dom fixk namnen "small, medium osv" som dom heter nu så får man inte 4G med fria surfen.

    Skickat från min Sony Z1 via Tapatalk
     
  6. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Det är helt sant, det glömde jag nämna! Ska lägga till det i OP också.
     
  7. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Fint att jag glömde nyckelfakta. Det ligger på 399kr i månaden, en summa man får ringa och MMSa för. 3000 fria SMS ingår. Fixar print screen på resten av villkoren när jag sitter vid datorn, ge mig 10 minuter.
     
  8. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    3G är tillräckligt snabbt om du inte laddar ner stora filer, för då lär du märka en skillnad.
     
  9. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Här har ni villkoren:

    [​IMG]

    Nu är det här villkoren för det abonnemang som jag själv ska ha kvar, men det som är öppet för överlåtelse har precis samma villkor, men är för närvarande fryst och jag kan därför inte komma åt Telenors Mina Sidor för det abonnemanget.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.