Översätta MIUI

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by dagbro, May 3, 2011.

1. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom MIUI finns till många olika telefoner, borde det då inte gå att gemensamt göra en enda översättning och uppdatera den löpande för olika MIUI builds? - istället för att folk gör en översättningstråd i ett enda delforum så att bara ägare av just den telefonmodellen ser tråden.

Denna "råöversättning" skulle sedan kunna användas till att göra svenska custom miui-roms eller språkpaket till vilken telefon som helst.

Jag har provat MoreLocale 2.. det ändrar i princip alla vanliga "android-fraser", men allt som har med MIUI att göra är ändå på kinesiska. Går det att bygga vidare på det(och evt. använda engelska som "grund" istället för kinesiska) så att man slipper allt onödigt jobb? Alltså köra nån slags "find and replace" på de strängar som redan finns översatta, så att man bara behöver bry sig om MIUI-strängarna.

Jag vet att det ändå blir massor med jobb för att få ihop allt det här, men med Crowdin så kan alla som vill hjälpa till så mycket(eller lite) som de vill.

2. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

3. adsa

adsa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

sen är också senaste builden för den 2 månader gammal..

4. bawng

bawng Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det nån som har hört nåt mer om det här?

Jag bryr mig inte så jättemycket om att ha svenska språket i själva MIUI, men en svensk lokalisering vore trevligt så att övriga apps blir på svenska (det känns lite löjligt när t.ex. Bankdroid blir på engelska) och så att telefonnummer slutar visas på det amerikanska sättet (eller vad det nu är, eg. 123-456-7890, istället för 1234-567890 eller bara allt ihop).