Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

1. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    nice så din dator kunde installera mtp usb device, min skärm blinkar när jag kopplar in mobilen i kies läget gjorde de för dig förut?

2. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För mig genererar kiss programmet bara undantag redan vid starten.. Aldrig mer samsung säger jag..

3. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har ej läst hela tråden :/ men men, om detta har nämnts innan så kan vi ta bort det, jag hade problem med att koppla upp mig mot Kies, Jag kör win xp home
    Min lösning var att ladda ner nya drivrutiner
    http://drivers.softpedia.com/get/MOBILES/Samsung/Samsung-Galaxy-S-USB-Driver-for-Windows-x86.shtml

Och kan bara koppla upp mej när jag kör TwLauncher, ej när jag kör LauncherPro eller Zeam (gillar zeam) använder Home switcher, hoppas att det hjälper någon.

Peace :)

Kan inte vara rootad heller :(

Last edited: 12 sept 2010
  4. nyacks

nyacks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nån som löst detta eller haft samma problem?

5. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej

Den gemensamma nämnaren verkar vara att du inte kan installera kies på dina datorer, men hos någon annan fungerar det direkt?

I så fall kan man ju bara dra slutsatsen att du har en konfiguration på dina datorer som Kies inte tycker om eller att du gör fel på dessa datorer. Inget illa menat med detta. Vad skiljer dina datorer från din kompis dator?

Ps, första träffen på google beskriver hur man enklare kan läsa ut ett blådumpsmeddelande.
    http://www.google.se/#hl=sv&source=...ead+blue+screen+&gs_rfai=&fp=4a1e4b9583767cbe

6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Launcher Pro som ställde till det för mig, installerade "HomeSwitcher" så jag kan ställa tillbaka till Orginal "Start" när jag ska koppla in Kies.. allt funkar klockrent nu..

7. nyacks

nyacks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ha ha nu har jag ett underbart nytt problem :) avinstallerade Kies för att manuellt lägga till en nyare version.. nu kan jag inte alls installera om Kies. varje gång jag kör setup så vill den avinstallera Kies som ändå inte finns på datorn..

Underbart!!!

8. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Rensa registret och cache och allt jävla skit som det lämnar efter sig under en avinstallation...... ;)

9. christerorebro

christerorebro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Kies avinstallationsprogram ger jag inte mycket för. Efter att jag avinstallerat Kies körde jag registerrensning i CCleaner, och det låg kvar ca 20 poster i Registry.

10. christi@n

christi@n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ny version

wow... Kies hittade en uppdatering för Kies till version 1.5.1.10074.45. Update pågår... ska jag snart kunna connecta min telefon tro... oliiiidligt spännande ;)

11. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tar ganska många timmar att ladda ner den vägen. Du kan ladda ner den här istället.

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Timmar? Tog mig max en halvtimme häromdan när uppgraderingsrutan poppade upp.

13. christi@n

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det tog 10 minuter. Men det funkar inte ändå. Så trött på detta. Ska ta ner installfilen, avinstallera allt, rensa registret och börja om... en sista gång.

14. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    det är inte så att du har LauncherPro installerat på din mobil? isåfall funkar inte Kies... om så är fallet så installera HomeSwitcher så kan du temporärt stänga av LauncherPro när du ska in på Kies eller masslagring...

15. christi@n

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nix jag har inget sådant installerat.

16. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Jäklar då... :ehm:

17. Sinij-Svin

Sinij-Svin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet med MTP-driver

Tja!

Tänkte dela av mig att jag lyckades med att fixa problem med att installera MTP-driver och synca med Kies. Hittade lösningen på ett annat forum. Kanske inte hjälper för alla. Men hoppas hjälper för vissa :)

" I've copied some important files from the SD card to my pc (media files, gestures for Dolphin HD, themes for Beautiful Widget, my ebooks etc.) and then formatted the SD card. Then I rebooted the phone, connected it with the Kies option and the MTP application didn't flash anymore, the device driver installed just fine. Unplugged the Cable, started Kies, replugged and I was synced to Kies in a couple of seconds. Then copied back all the files I backed up and everything is fine again. Didn't even have to reboot to enable the themes for Beautiful Widget or access to my ebooks. Just locked an unlocked and it's working like a charm once again "

18. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kan inte få Kies att upptäcka min telefon nu när jag har JPH installerat... Måste ham in kontakter då jag har gjort en backup på datorn :S

EDIT: Fick det att fungera. Råkade ha telefonen i medans jag återställde drivrutinerna och det gillade den inte.
    Nu har jag ett nytt problem... När jag ska föra över kontakterna från PC till TELEFON så står det minnet fullt :S
    Har inga kontakter alls på telefonen så undrar vad som är fel

EDIT 2: Felet vad OCLF som jag råkade ställa in att använda allt minne. Fanns ingen plats för kontakterna då.

Last edited: 22 sept 2010
  19. mattias73

mattias73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bara en liten kommentar. Har nu tagit mig igenom hela denna tråd. Det verkar finnas ca 324 olika lösningsförslag. Det verkar inte finnas någon lösning som är universell. Ingen verkar veta vad det egentliga pronlemet är. För mig har det aldrig fungerat även om jag har original konfig och vanlig laglig w7.

Det arbete folk lag ned på detta problem kan nog uppskattas till en kostnad av tiotals miljoner kronor. Bara i sverige. När skall Samsung antingen ta sitt ansvar eller betala tillbaka dessa pengar?

För mig är det för sent att reklamera telefonen antar jag... har haft den snart en månad och har även enorma problem med kort batteritid och allämänt seg telefon bitvis. Ändå tycker jag om den...

20. mattias73

mattias73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha!

Nu fick jag efter ominstallation av Kies och registry cleanup följande meddelande på telefonen: "PC-anslutning endast tillgänglig i viloläge - avsluta program som körs"

Ok, vilka program då? Typ Android system?

När jag försöker starta i Kies Mode då...

Det här är en fars.

Last edited: 23 sept 2010