Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Snarare så att det är uppdatering för att ge stöd för en ny telefon eller någonting. Det behövs ingen uppdatering för att installera firmware på en äldre modell.

2. bobbobatar

bobbobatar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma lösning funkade för mig! Problemet var att mobilen 'flashade' med MTP appen hela tiden vid anslutning. Hittade på annat forum att problemet är långa filnamn > 16 tecken och laddade ner ett program som heter "FileSearcherforKiesFix.exe" som kan leta igenom en enhet efter flier som har just detta. Anslöt sedan telefonen som masslagring och sökte igenom interna flashet och externa SD kortet & tog bort alla sådana filer (var bla thumbnails som hade långa namn) - vips så var problemet borta och kag kan köra Kies som bara den .....fast har egentligen ingen nytta av den utyan väntar bara på att få Froyo....

3. Pr0b1n

Pr0b1n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5
    "Extrahera och installera filer"

ALLTID vid den raden hänger sig min kies uppdatering! ALLTID. Så jävla dåligt..

Någon som har samma problem? Borde man kanske köra i administratörsläge?

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Hade samma problem med en äldre version av kies. Kom aldrig runt problemet så jag avinstallerade och installerade på nytt igen.
    Här är nyaste versionen av kies.

För de som vill köra reghacket finns den äldre versionen här. http://www.samsungapps.com/about/onPc.as
    Följ stuffars råd här.https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=316797&postcount=302

5. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej.

Jag har haft problem med Kies sen starten. Har testat näst intill varenda uppdatering som kommit men ingenting fungerar.

Nu sitter jag här igen och vill uppdatera min telefon och Kies säger bara "Ansluter enheten... Vänta"
    Och väntar gör jag, i tid och evighet.

Denna gången har jag testat lite fler saker. Jag har
    • Rensat registret med CCleaner
    • Installerat senaste Kies, både den fil som heter kies.exe och den som heter kies_...100_2.exe
    • Kört Kies med adminrättigheter, och även i kompatibilitetsläge för Windows XP (SP 3)
    • Kört drivrutinsåterställning i Kies, både med telefonen ikopplad och urkopplad
    • Plockat ur det externa SD-kortet...
    • .. och formaterat det interna...
    • .. och kört fabriksåterställning...
    • .. och rensat cache.
    • Pluggat in telefonen med USB-felsökning aktiverat
    • Startat om telefonen ett otal gånger
    • Startat om datorn
    • Avinstallerat drivrutiner genom enhetshanteraren
    • Testat tre olika USB-portar

MTP-drivrutinen har i samtliga fall installerats utan problem. Allting klaffar, ingenting kraschar... Men Kies är obevekeligt. Sen jag började skriva den här posten har det förbannade "Ansluter enheten... Vänta" rullat fram och tillbaka.

Jag kör Window 7 x64, validerad och klar. Jag ansluter telefonen med den mikroUSB-kabel som följde med. Ingenting alls indikerar på att problemet finns där; när drivrutiner installeras går allting klart och det är ideligen glada gröna bockar som visas.
    Kies skiter i bockarna. Kies vill inte samarbeta.

Kies är ett tamigfan det värsta jag någonsin råkat på. Att få detta att fungera känns som att försöka prata sans med ett jävla klippblock. Efter en del Googlande visar det sig att folk har lyckats lösa sitt problem genom att till synes helt ostrategiskt öppna och stänga Kies, starta om datorn, döpa om filer, och jag vet inte vad, måla väggarna gröna på grannens utedass?
    I vilket fall fungerar det inte för mig.
    Inte ett skit.

6. Grytter

Grytter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

sfsesdf

Jag skulle installera den nya versionen av Kies, för att uppgradera till 2.2...

Nu när jag laddade ner den nya versionen från samsung och öppnar installationen kommer det upp en error ruta: "Unable to launch Kies uninstaller"

*Jag har Vista
    *Jag tror problemet uppkom då jag försökte ta bort det gamla Kies.
    *Jag är sur
    Vad ska jag göra ?

7. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

När uppdateringen var slutförd kom det upp en ruta "Enheten gick inte att uppdatera"
    Telefonen startades som den skulle. (Fast det tog tid, och jag hann bli riktigt nervös )
    När jag går in i inställningar-om telefonen står det att jag har:
    Basbandsversion - I9000XXJPP
    Grundversion - 2.6.32.9 root@SE-S608 #1
    Kompilerngsnr - FROYO.XWJPA

Hade Voodoo innan, men disablade den innan uppdateringen. Har grundversionen något med Voodoo-kerneln att göra, eller ska det vara så?
    Bör jag göra om uppdateringen igen med tanke på felmeddelandet, eller är det bra som det är?

8. jarelow

jarelow Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grattis Samsung!!

Efter det att Kies uppdaterats till 1.5.3.10103.100 sa kan jag för första gangen koppla upp telefonen mot Kies pa min WinXP burk.

9. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    När jag ska nu installera kies så säger han connection manager.exe, devicedataSetvice.exe, device manager.exe inte kan hittas. har win7 32 bitars har stängt av uac och mitt antivirus program med men endå så fungerrar det inte.

10. Marsman

Marsman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lite info att delge er som har problem med att installera eller uppdatera Samsung Kies på Windows7 32 eller 64. Efter en veckas problem med fel efter fel kom jag fram till detta.

Samsung Kies tillsammans med ett antivirus program = katastrof, speciellt om antivirus har ett så kallat "realtids" kontroll av filer som körs, då funkar det inte alls att uppdatera eller i vissa fall ens installera Kies.

Mitt tips är detta.

Stäng av antivirus HELT, starta upp Kies EFTER att antivirus stängts av dett är mycket viktigt annars funkar det inte. Det är viktigt att du startar Kies som administratör (högerklicka på ikonen och välj kör som administratör). Nu kan du uppgradera och installera utan problem.

Funkade för mig på en gång när jag gjorde såhär, hoppas det kan hjälpa någon.

11. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack som fan för tipset!!!!!!! :P Funkade fin fint!!!

Innan hade jag testat alla andra tips...så som avinstallera sdkort, rebootat pc 200ggr, avinstallerat KIES, avinstallerat/installerat om drivrutiner.

Det enda jag gjorde nu var att stänga av Launcher Pro och använda ORGINAL launcher....då hoppade allt igång som det skulle!!!

Tack för alla tips!!! <3

12. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack! Det gjorde susen.. vilket jävla program dom knåpat ihop alltså, helt sanslöst! Vet inte om Avast strulade till det, men jag stängde av det för säkerhets skull.

13. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ny version av kies 1.5.3.10103.102 eller är det bara jag som inte använt kies på längre.

14. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kies? Oh, the good old days. Minns det som igår. Kanske ska fixa bara för att ha "det senaste". :)

Det är iaf sig likt. Försökte uppdatera i programmet från version 1.5.3.10093_82 och bemöts av: Du har redan den senaste versionen.

Last edited: 25 nov 2010
  15. Newages

Newages Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sist Keis uppdaterades till 10093_100 så kom 2:a uppdateringen av Froyo dagen efter.
    Kanske ny uppdatering på G??

16. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad är SelfMV, och har det med Kies att göra?

Jag hittade en mapp under "Mina Dokument" som heter "SelfMV" och bara innehåller en enda fil som heter "SelfMV.LOG". Googlade namnet och hittade i princip bara en uppsjö med sk. antivirus-/malware sidor som alla ville att jag skulle göra en "gratis scan" av min dator (vilket brukar innebära att de alldeles "gratis" installerar precis sån skit som de hävdar att de tar bort...)

Efter en sökning på hela datorn konstaterade jag att det fanns både en "SelfMV.exe" och en "SelfMV2.exe" i mappen för Kies.

Är det någon som vet vad det här är för något? :neutral:

17. azXig

azXig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Också haft problem med telefonen i sig. Efter ett tag slutar det interna SD-minnet att fungera. Dock fungerar KIES som det ska. Vågar man updatera till 2.2 ändå? Vill ju helst inte förlora alla bilder på det interna SD-minnet.

18. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det bara jag som har SelfMV eller har alla det som har installerat Kies?

19. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har kollat min dator och jag har inget (varken mapp eller fil) som heter SelfMV

20. bunkern

bunkern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena håller just nu på att ladda ner froyo till min SGS. Så när uppdateringen eller vad det nu var, blev 100% så stängdes den rutan och en till Kies startades. då frågad den om jag ville stänga av ena programmet. Ja, tryckte jag då. Och då startades ett nytt Kies-fönster, men kommer bara till den lilla rutan där det står versionsinformation och sånt... Stått så i säkert 5minuter nu, händer ingenting. Vad ska jag göra!??