Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

1. Tegelsten

Tegelsten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något OT, men:

Om det hjälper att ge lite klarhet så fick jag min SGS med I9000XXJF5.
    Jag ställde mig alltså väldigt frågande till varför folk suktade efter Swype på svenska, när det (för mig) uppenbarligen fanns installerat.

JF5 är alltså en nyare FW än den som del flesta i Sverige har? Kalas i så fall! :D
    Kan kanske förklara varför jag haft så få problem också.

Då borde FW:en rimligtvis finnas tillgänglig på något sätt också.

Min lur är inhandlad på Mediamarkt i Jönköping för drygt 2 veckor sen om någon undrar. Vet inte om detta betyder att den köptes in från t.ex. Tyskland, men allt funkar fint på Svenska (för engelska som UI-språk dock) och alla kundtjänst- och garantiärenden sköts genom svenska mediamarkt-butiker!

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Exakt samma här, köpte min på OnOff för en vecka sedan och har även jag "JF5" som jag tycker har fungerat väldigt bra hittills. :)

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du har en förmodligen en tyskdistribuerad SGS. Som sådan har du tillgång till JF5 via Kies om jag inte missminner mig. Det hjälper dock inte oss med nordiska versionen av firmware, vi kan inte ens installera JF3 visa Kies som det ser ut idag.

4. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Humm... Knappa gärna in *#1234# i telefonappen och tala om vad du får för versionsinformation i övrigt på din telefon... Fast det kan ju vara så att OnOff importerat också, ifall nordiska Samsung har svårt att leverera.

5. Tegelsten

Tegelsten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För min del står det:

PDA: I9000WXJFB
    PHONE: I9000XXJF5
    CSC: I9000XEEJG1

Finns det något sätt att ta reda på om min lur är tyskdistribuerad utifrån denna/annan info? Utgår från att detta kan vara bra att veta inför uppdateringar mm.

(Igen, beklagar OT)

6. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har du köpt den på Mediamarkt tvivlar jag starkt på att den skulle vara tysk importerad. Tror snarare att de nyaste lurarna har en *bättre* firmware från start och det kan förklara varför vissa inte upplever så mycket problem med lagg/gps osv.

Största orosmolnet jag ser just nu är just att man inte har någon möjlighet att återställa telefonen med någon default firmware för Sverige t.ex. genom Kies utan man får helt förlita sig på 3:e parts lösningar vilket jag inte tycker är speciellt bra. Hoppas det löser sig när väl Samsung släpper en officiell uppdatering via Kies så att man då kan återställa telefonen oavsett vad man slängt in i den på ett officiellt sätt. Jag har själv gjort backup på min orginal rom utan root, laggfix eller annat (JF3) för att vara på den säkra sidan ifall jag får för mig att testa någon inofficiell fw.

7. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Förde över detta till denna tråd istället eftersom det passar lite bättre där.

8. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    kies funkade en stund idag när jag kopplade in telefonen för att föra över en fil... men sen funkade det inte senare idag jävla knäppt program

nu står den bara och tuggar på ansluter enheten... fan vad jag hatar Kies eftersom det verkar som att vi har en update pågång finns det något sätt att få in dom mer än med Kies? alltså typ som dom som man kan ta Odin till men för officiella releser?

jag har windows vista på denna dator där det krånglar vad jag vet fungerar det på windows 7 datorn fortfarande men den är 7 mil bort och stationär...

Last edited: 11 aug 2010
  9. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
  10. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Här funkar Kies bra

Ville bara meddela att jag kör windows 7 64 bit oh Kies funkar utmärkt, så länge som man kör med touchwiz.

Använd homeswitcher för att byta temporärt mellan olika skal.

11. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har till slut fått Kies att fungera på win XP SP3 (32 bitars) efter att ha deletat en folder med skumt namn på SD-kortet (namnet var typ .1234566778890976568). Via HomeSwitcher bytte jag skal från LauncherPro till TouchWiz och efter inkoppling av USB-kabeln valde jag "Samsung Kies" på telefonen. Voila!

12. sailorputte

sailorputte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta fantastiska svar fick jag från Samsungs support;

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Det är mycket möjligt att något fel har uppstått med våran server,
    avakta gärna ett par dagar och se om du kan ladda hem programmet och få
    det att fungera korrekt. Ni kan annars ladda hem programmet från sidan
    samsungapps.com, som använder sig av en separat server.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
    Magnus Samsung support

13. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

vilket program? trodde du frågade om official update

14. sailorputte

sailorputte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här är mailet jag skickade till Samsung;

Hej,
    jag har köpt en Galaxy S i9000. Så tänkte jag att jag skulle säkerhetskopiera telefonen i en PC med hjälp av Kies, men det går inte så bra.

Jag har testat att installera programmet i två olika datorer (bägge med Windows 7 Professional).

I den ena datorn kan jag ladda ner filen till datorn och klicka så installationen påbörjas, men när filerna har extraherats så händer inget mer. Det står att 100% är slutfört men sen händer inget mer. Varför?

På den andra datorn kan jag även här ladda ner filen men när installationen ska påbörjas kommer en ruta upp med följande text:
    The installation source for this product is not available.
    Verify that the source exists and that you can access it.
    C:\Windows\Installer\1f3fe4.msi

I den rutan går det bara att klicka 'OK' sen händer inget mer där. Varför?
    I den andra datorn har jag haft Kies installerat en gång men när jag startade programmet en gång så ville den uppdatera sig och sen dess har detta problemet uppstått.

15. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Näpp. Min SGS är tysk och jag kan inte uppdatera till JF5. Kies bara talar om att den tillgängliga versionen är JF3 och att jag har JF3 installerad och alltså inte behöver uppdatera.

Är det någon som någonsin har uppdaterat genom Kies ännu? Jag undrar hur det funkar, om uppdateringen först laddas ner och sedan kan köras utan nätåtkomst eller om datorn måste ha internetanslutning hela uppdateringen. (Vilket alltså skulle innebära att jag inte kan uppdatera när jag kör SGS som modem)

16. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Detta behöver inte vara enbart Kies fel, mest är det nog MS Installer som bråkar.

Det fanns en utility som hette Windows Cleanup utility, som rensade halvtaskiga installationer. Men den har tagit borts pga att den kunde skada systemet. Den finns här dock
    (använd på egen risk http://majorgeeks.com/Windows_Installer_CleanUp_Utility_d4459.html)

Här finns en länk med massa tips på relaterade problem.
    http://support.microsoft.com/kb/555175/en-us

Annars kan du testa det här. Rensa din temp (C:\Users\"DITT PÅLOGGADE KONTO JUST NU"\AppData\Local\Temp.)

Kör installationen, bevaka vad som händer i denna folder. Om den lyckas packa upp filerna här under extraktionsfasen, så kan man alltid köra den uppackade installationen härifrån. Typ C:\Users\"DITT PÅLOGGADE KONTO JUST NU"\AppData\Local\Temp\KiesInstall\setup.exe)

Lycka till

17. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418

MINA ENHETER

Vad behövs för att Kies ska fungera egentligen ?
    Jag har installerat kies + drivrutinerna till SGS men Kies hittar inte telefonen. (Har valt kies i telefonläge också. Masslagring fungerar direkt)
    Vill flasha om min med officiella fw ....

Kör sve Win7 x86

Last edited: 19 aug 2010
  18. scrappy

scrappy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z1 compact
    Du är inte ensam.. min hittar inte telefonen heller. Installerat om kies 4 gånger, återställt drivarna betydligt fler gånger samt pluggat in och ur telefonen otaliga gånger. Provat diverse kompatibilitetslägen samt kör som administratör. Trixat med telefoninställningar osv. Inget hjälper. Jag kör engelsk W7 Pro x64.

Väljer jag masslagringsläget så hittas ju minneskorten i utforskaren iaf.

Last edited: 19 aug 2010
  19. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418

MINA ENHETER

Kies är ju helt värdelöst. Finns det ingen FOTA för SGS eller några andra alternativ för att flasha om till officiell fw ?

20. M@s

M@s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick det nu äntligen att fungera här med. Avinstallerade drivrutiner och Kies, raderade installshield-mappen, installerade Home Switcher och ändrade default till start, installerade Kies igen (med inaktiverad nätanslutning så det går snabbare) och startade upp det, pluggade in USB:n och sen hände det grejer! Det tar en stund för den att installera sig bara, ha tålamod. :)