Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 juli 2010.

1. mickegillarcyklar

mickegillarcyklar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja det borde även jag gjort. Installationen tar ju för evigt :-/

2. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det bara jag som får en uppdatering till kies på 123mb? Går sjukt sakta..

3. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

hämta direkt från samsungs sida..annars lär du ladda resten av veckan.. ;O)

4. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej tack! :)

5. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick precis Kies att fungera på W7 32-bit för första gången.

Efter att ha testat allt som skrivits här och ingenting har fungerat, gjorde jag följande:

1. Startade Kies. Uppdaterade drivrutinerna.
    2. Startade telefonen, kopplade in USB.
    3. Fabriksåterställde telefonen

När telefonen startade om, hittade Kies enheten.
    Dock har den fastnat på "Ansluter enheten..."....

6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Ett tips för att få kies att funka: ta ut sd-kortet, töm interna minnet på så mycket som möjligt.
    Det verkar som kies skannar minnet efter filer och om man har mycket (speciellt: många filer, tex thumbs av bilder) så buggar anslutningen.

7. niklasp

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gjorde som du sa, bytte också USB port på datorn.

Nu kom för första gången en enhet upp i datorn "GT-I9000"!
    Tyvärr visar Kies fortfarande "Ansluter...", jag har helt tagit ut mitt externa SD och mitt interna SD har inga filer alls i /sdcard/!

Uppdatering:

Jo, även fast Kies visar "Ansluter..." så var telefonen ansluten och gick att komma åt från Kies.
    Dock verkar det inte finnas någon uppdatering för mig heller.

Sitter på JF3 original.

Last edited: 21 augusti 2010
  8. krille85

krille85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här håller man på och krånglar 2 timmar för att få kies att ansluta telefonen och tillslut ansluter den bara för att se att det inte finns nån uppdatering likt dom flesta andra.. tålamod är det brist på.. Men jag har märkt att när jag har ADW som standard så vill den absolut inte ansluta..

9. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Får det att funka för det mesta :) står ju när man sätter i usb att telefonen vill va i viloläge och att man ska stänga ner alla program, det inkluderar ju awd launcher pro och de andra

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om Kies fastnar i "ansluter" är det bara stänga av programmet och starta om det igen (med telefonen inkopplad på USB-porten) så är problemet löst.

11. gimcor

gimcor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ni som har lyckats uppdatera luren, vilken version av Kies hade ni?

Själv så har jag v1.5.1.10074_2. Kan man lita på Samsung när de säger att inte finns några nyare uppdateringar?

12. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sticky's

Tja,

Vi borde samlat en Sticky för alla tips. Det finns 3 stickys för SGS vilket är lite tycker jag. Borde finnas fler.

Här är ett par tips, om någon vill skapa en sticky.

* Se till att USB Root hub kör en microsoft drivrutin innan du installerar Kies.
    * Avinstallera andra telefoners usb drivrutiner.
    * Kör TouchWiz gränssnittet innan du ansluter telefonen till datorn. Dvs INTE LauncherPro eller något annat.
    * Se till SGS är inställd på att ansluta till Kies i USB inställningar alternativt fråga om val, välj Kies.

13. Westjahman

Westjahman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er !

Har ett problem kanske någon av er har lösningen innan jag spränger samsungs huvudkontor..

Kan inte installera kies..:) Får upp följande "Unable to launch kies uninstaller" har provat gammla och nya versioner rensat bort alla gamla drivrutiner har varit i regedit och tagit bort allt som har med kies att göra provat köra som admin och allt möjligt men ändå samma visa varje gång jag försöker installera.

hjälp snälla

14. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Vilken jävla dag. Först har jag inte micro-usb kabeln hemma. Kom ihåg dock att jag hade en av nokias i källaren. Så ner i källaren för att leta upp kabeln. Givetvis ligger den i en låda längst in, bakom allt skit. Upp igen, då har cpufläkten lagt av på min stationära. Jaha bara att starta den bärbara, upptäcker att kies inte är installerat. Ska installera Kies. Får bara upp installation aborted. Så nu kan jag inte uppdatera telefonfan ändå.

Kör WinXP SP3.
    Har provat att ta bort allt temporärt, både i windows/temp och user/temp.
    Laddat ner två olika versioner av Kies.
    Ändrat installationsmapp.
    Installerat om windows installer.
    Startat om datorn.
    Med eller utan internet igång.
    Installation aborted kommer direkt vid internet av, efter en liten stund med internet på vid: WMFDist11-WindowsXP-X86-ENU.cab.

Någon som har något tips?
    Får tuppjuck snart.

15. droidhenke

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej.

Har du försökt rensa bort Kies med manuella åtgärder först?
    Dom flesta uninstallers fungerar dåligt om du själv rensar först.

Ett tips är om du kan återställa windows via "System restore" från innan du började testa olika varianter. Obs, övriga filer och dokument backas också tillbaka.

Annars kan du testa att köra setup.exe från tempmappen med någon av nedan växlar om du kör windows 7

T.ex. C:\Users\"DITT ANVÄNDARKONTO"\AppData\Local\Temp\KiesInstall\setup.exe /uninst
    Kör via cmd och admin rättighet.

/x : Uninstall mode (Basic MSI and InstallScript MSI projects)

The /x option causes Setup.exe to uninstall a previously installed product.
    /uninst : Uninstall product (InstallScript and InstallScript MSI projects)

The /uninst option causes Setup.exe to execute only the event handler function OnUninstall, whose default code uninstalls the previously installed product.
    /removeonly : Uninstall product (InstallScript and InstallScript MSI projects)

The /removeonly option sets the REMOVEONLY system variable equal to a non-zero value. The default code for the OnMaintUIBefore event handler function conditionally displays the SdWelcomeMaint dialog box, depending on the value of REMOVEONLY.

http://kb.flexerasoftware.com/doc/Helpnet/installshield12helplib/IHelpSetup_EXECmdLine.htm#wp1021741

16. niklasp

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur jag fick Kies att fungera med min telefon (nej, att starta om Kies/starta om dator/starta om telefon med eller utan kabel otaliga gånger fungerar inte för mig).

1. Jag ominstallerade Kies

2. Jag installerade drivrutiner för mobiltelefon (Kies -> Drivrutinsåterställning)

3. Jag tog bort det externa SD kortet helt från mobilen (annars fastnade datorn på att den installerar MTB drivrutiner).

4. Jag satte telefonen på felsökningsläge och anslöt den till datorn, monterade SD kort (obs! monterade via notifieringslisten, det externa SD kortet ligger fortfarande utanför telefonen. Detta fick datorn att installera några fler drivrutiner, vet inte om det är nödvändigt men alltid bra! :D)

5. Rensade så mycket skit som möjligt från även det interna SD kortet.

6. Kryssade av felsökningsläget. Drog ut USB kabel.

7. Gick in på C:\Program\common files\Samsung\DeviceService och döpte om filerna "_rapi.dll" och "_ceutil.dll" till "rapi.dll" och "ceutil.dll" (tog alltså bort understrecket, vet inte hur nödvändigt detta är heller, men fick ett tips om att det kan få Kies att känna igen telefonen om det ej fungerar).

8. Såg till att ingenting onödigt låg och tuggade i bakgrunden på telefonen.
    Stängde av wifi, bluetooth, alternativa launchers.

9. Anslöt USB kabel till telefonen.

Huzzah! Kies hittade omdelbart min GT-i9000 och även datorn såg enheten!

17. Westjahman

Westjahman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen !

om jag kör T.ex. C:\Users\"DITT ANVÄNDARKONTO"\AppData\Local\Temp\KiesInstall\setup.exe /uninst
    Kör via cmd och admin rättighet. får jag följade:

installationsprogrammet har identifierat att det inte finns någon tidigare version av kies installerat installationsprogramet avslutas nu.

Kör jag som admin från appdata temp setup får jag: unable to launch kies uninstaller.

Kör jag från appdata temp kies filen får jag: en annan verion av det här programmet finns redan installerad om du vill ta bort den kan du använda kontrollpanelen lägg till ta bort program

går jag till kontrollpanelen lägg till ta bort program så finns det inget som har med kies att göra....???

18. droidhenke

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej Westjahman.

Det verkar som du har hamnat i moment 22. Något talar om för systemet att det finns en installation, men filerna är borta. Låter som Registry problem.

När jag får problem med efterhängsna registry värden så brukar jag köra Registry Crawler.
    http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Registry-Crawler.shtml.

Under "Where to search" bocka i allt. Sök på Samsung, kies m.m. Tror du får en fråga att ta backup på registret först. Rekommenderas starkt, även om jag själv inte brukar göra det ;)

Sen är det bara att deleta på :) .. med sunt förnuft förstås ;)

19. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem. Det verkar som att den försöker hämta något på internet men misslyckas. Jag kom till 22% en gång men sen dog laddningen.

20. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ok, nu blir jag dum i huvet på det här programmet.
    Jag installerade om Windows då det vägrade starta efter mycket pillande med Kies.
    Sen tog jag hem senaste Kies och installerade det. Kopplade in telefonen utan SD i och efter lite pillande så kopplade det fast inte riktigt. Luren tuggade som vanligt mellan MTP och annat skit, Kies visade att den ansluter fast när jag skulle kolla uppdatering så fanns luren där iallafall. Det det stod att jag hade den senaste versionen: JF3.
    Jag kände mig nöjd (halvnöjd)
    Idag skulle jag koppla ihop grejorna igen då.
    Dött dött dött!!!
    Vad fan är det för fel på skiten? Har ju inte ändrat nåt sen igår.

1. Om jag återställer tele försvinner root och laggfix?
    2. Om jag formaterar Interna minnet för att rätta till MTP-problemet, vad försvinner då?
    Det är väl för fan inte meningen att det ska vara så svårt eller? Hur ska man kunna uppdatera i framtiden om det ska hålla på så här?