Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

1. Lodur

Lodur Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här är min 1:a erfarenhet av Samsung. Och det blir den sista...Jag har aldrig varit med om en programvara som är så usel som Kies. Jag har den på flera datorer och jag har inte ändrat telefonen på ngt sätt. Men det fungerar ändå inte. Har spenderat massor med tid på detta, men inte fått kommunikationen att fungera. Support? Vad är det..?

2. thekinese

thekinese Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag älskar dig

Det jag gjorde var ominstallation av Kies / drivrutiner samt formaterade intern sd. Funkar nu.

Last edited: 22 aug 2010
  3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Har installerat Kies på 4-5 datorer och ingen av dem har problem med drivrutinerna, alla hittar telefonen varje gång jag kopplar in den. Det enda problemet jag har är att ibland står Kies bara och tuggar på ansluter telefon, och då startar jag om Kies eller drar ur telefonen och kopplar in den igen, och så fungerar det.

De flesta som har problem verkar köra inofficiella firmware av olika slag, eller lajar med andra home screens. Men sen finns det några som det tycks strula för även om de kör helt stock. Undrar lite över vad de har för konfiguration på windows, är det lika stock som telefonen? Jag tippar på att det mest handlar om folk som kör diverse "optimerade" windowsversioner, fast det är bara en ren gissning.

Jag har några datorer med 100% laglig windows 7 pro, Vista home premium, XP Home och XP Pro det är helt standardinstallation utan några som helst "förbättringar" som i slutändan bara sabbar. Ingen av dem har några allvarliga problem att koppla upp min telefon... Är det bara tur?

4. nicoma

nicoma Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Märkligt!
    Jag kör helt standard W7 64. telefonen helt standard. ofta får jag boota om datorn eller starta om telefonen.
    Skillnaden kan vara att jag har en massa andra special USB enheter kopplade. Dessa kan förmodligen störa kies.
    Jag blir inte riktigt klok på problemet med kies.

5. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan tänka mig att slipstreamade varianter av xp m.fl kan ge dessa problem, om man tagit bort för många drivers.
    Man kan ju också tänka att om det "krävs" touchwiz för att få det att fungera bra, vad är det mer som behövs som kanske försvinner vid en mod av telefonen?

Kan bara säga att det har alltid fungerat för mig på olika datorer och även i vmware i olika os utan problem. Och jag kör stock SGS.

6. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ok nu har jag formaterat interna kortet och installerat om drivrutiner och nu kan jag åtminstone kolla om det finns nån uppdatering dock så står det fortfarande att den ansluter i Kies.
    Det står att det inte finns nån uppdatering till Jf3. Har testat i test mode också.
    Fortfarande skumt att den inte visar att den har anslutit ordentligt.

7. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Varför ska det inte fungera?
    Ansluter, monterar och väljer kies. Så står den bara o blinkar..
    Har någon frågat Samsung vad felet kan vara?

Last edited: 23 aug 2010
  8. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kanske tillför jag inte så mycket men jag har två standarddatorer med Windows XP respektive Vista. Jag får ingen kontakt mellan Kies och telefonen på någon av dem. Det kan komma upp en USB-symbol på telefonen och Kies hittar den men det går inte att ansluta. Skall försöka nå Samsungs support idag. Det verkar dock av uppgifterna på detta och andra fora som att någon lösning inte finns. Kommer nog att lämna tillbaka telefonen och häva köpet.

9. Speedyidol

Speedyidol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet löst

Hej

Jag tror många har problem att ansulta till Kies för de kör med tex Launcher pro.
    Ta hem programmet home switcher och ställ in den på att använda din vanliga hemskärm. Det funkade för mig direkt.

Prova också att slå av din blåtand, det kan störa USB kopplingen sa min telefon.

10. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Detta tror jag är nyckeln för många. För egen del började KIES fungera hipp som happ idag efter att jag provat allt, tom dansat KIES-danser framför datorn, när jag valde Samsungs hemskärms-mjukvara.

11. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är lustigt. itunes suger på Windows. SE programvara suger, KIES suger osv. Kan det vara så att det är Windows som suger ??? :)

Edit: Varför använda KIES?? Allt utom uppgradera telefonen går att leva utan. Jag använder det trådlösa till att flytta filer mellan telefon och dator.

12. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Precis, och jag tror de flesta är ute efter att kunna uppgradera sin telefon, resten är bara utfyllnad. Säga vad man vill om Sony Ericssons programvara men den fungerar och kan återställa telefon till orginalskick vilken dag som helst... Kies är skräp bloatware och jag önskar att Samsung gjorde ett enkelt snabbt program bara för att uppgradera telefonens firmware precis som SE's SEUS.

13. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu fungerar det.

Fick hjälp av supporten enligt följande.

Installera senaste Kies (18/1-10) på datorn.

Återställ telefonen:
    inställningar/privacy/factory data reset/reset phone

sedan

inställningar/about phone/usb setting/pc internet alternativt /Ask on connection

Anslut USB och klicka för anslutning uppe i högra hörnet på Kies

Undret inträffade. Telefonen och Kies fick kontakt med varandra!

Fungerade ett tag, fungerar inte ett par timmar senare Är förvånad över hur dåligt telefonen fungerar tillsammans med dess egen programvara. Måste jag köpa en iPhone?

14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Stort grattis :)

Fanns det någon uppdatering till telefonen din nu när blodtrycket o uppståndelsen lagt sig? ;-)

15. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag får inte kies till att fungera trots återställning mm som det skrevs här ovanför.
    Jag får koppling om jag har den i masslagringsläge men det har alltid fungerat.
    Däremot när jag väljer Kies så säger datorn att den inte kunde installera MTP USB device.

16. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Exakt hur gör man för att föra över filer trådlöst? Jag kan inte se telefonen i nätverket hemma från nån dator.
    Jag kan koppla upp mig genom wifi men inte få kontakt med datorn.

17. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Installera och kör via Dropbox. Fungerar ypperligt!

Du lägger filer i dropbox som du har på din dator och så kan du, via telefonen där du oxå installerat dropbox, hämta filerna till din telefon.

18. Newages

Newages Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har 3 datorer, 2 stationära, 1 med XP pro, 1 med Vista home, 1 bärbar med Xp Home.
    Den med XP Pro kan jag inte få Kies att fungera alls, medan dom andra 2 fungerar utmärkt. Kan hända ibland att jag måste koppla ur USB kabeln, nån gångt starta om Kies.
    Kör med telefonen som den är när jag köpte den.

19. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Aha! Ska genast fixa det då.

20. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ladda ner ASTRO och ASTRO SMB modul. Sedan delar du ut en mapp på din dator. Du måste även sätta "alla" som rättigheter på mappen. Både fil-rättigheter och delnings-rättigheter. Sedan ser du dator delningen i telefonen via ASTRO. Denna metod är bra om man har stora filer som ska flyttas. tex filmer man har spelat in på telefonen.