Kan se svtplay nu med den nya uppdateringen , det kunde jag inte med tv4play funkar inte än men det kommer kanske med Froyo
Men samsungs filnamn på firmwaren har sagt JM2 ända sen den först läckte ut i test mode. Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
Skulle nog säga att det som är intressant är vilken programvara som finns i telefonen. Lejonparten av all programvara ligger i pda, därför brukar jag utgå från det. Vissa väljer dock att utgå från basbandsversionen vilken är JM1. Har faktiskt ingen aning vad som kan räknas som "rätt"... Det är nog egentligen fel att säga nått av det, och vi borde nämna alla tre versionerna för att korrekt beskriva vilken firmware vi har. Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
Det vettigaste är väl att ta med allt som redan påpekats. Själv utgår jag från kompileringsnr ECLAIR.XWJM2. Men det är irrelevant eftersom folk ändå kommer att fråga om det är JM2 eller JM1.
Jag glömde ta bort skiten,,,, nu sitter jag med I9000XXJM1 som basbandsversion Grund version 2.6.29 root@SEbla bla kompliteringsnr: Eclair.XWJM2 har man JM1 eller JM2 då? "lite noob" hehe
Hej hopp! Har tagit bort root och lag-fix, tänkte prova uppdatera men mitt Kies verkar inte hitta uppdateringen kör senaste uppdateringen, inga problem att ansluta. Men jag får bara upp Aktuell version: PDA:JF3 / PHONE:JF3 / CSC:JF3 Den här enheten kan inte uppdateras. Måste jag installera gamla kies för att få det att fungera? Problemet löst: Fick använda mickeko's Kies knep :tummenupp
Hjälp! Jag har gett mig in på att roota och det gick bra! Sen installerade jag lagFix som fick nallen att lagga mera nu, startlogo visas inte längre när man startar nallen heller. Jag har en i9000 version JF3, så jag undrar kan jag på något sätt återställa till endast fabriksinställningar? Har även försökt uppdatera via Kies men de hakar sig varje gång, suck. Kram på er!
Om du använder One Click Lag Fix så finns det en funktion för "restore boot animation" antar att den är till för att fixa ditt problem Du kan ju även avinstallera lagfixen där...
Tack Det var någon fix där man valde 1028 eller 512 via MSC När jag använde det tog den bort min start logo samt telefonen blev grymt trög. Avinstallerade men problemen kvarstod. Nu har jag dock lyckats få in den senaste JM1 via kies in i telefonen vilket löste alla problem.
Några ytterligare saker som skiljer JF3 fråm JM2: När man svarade på ett mail i Gmail så lade appen till ett "Ang:" framför ämnet - något som Gmail inte fattade att det fortfarande var samma konversation så när man fick ett svar till i konversationen så lade appen upp "Ang"-mailet och svaret som en ny konversation. Om man redigerade bort "Ang:" så funkade det dock. Detta är ok i JM2. Musikspelaren gick tidigare över i coverflow-fast-med-skivor-läget när man lade mobilen i landskapsläge, men nu kör den vanliga där och så kan man välja det härligt felskrivna "Gå till skiva visa" för att se skivorna.