Official update

Discussion in 'Galaxy S' started by hussseein, Aug 4, 2010.

1. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset, jag ska prova den!

2. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

håller med föregående talare, samsung borde åtgärdat detta för länge sen man ska fan inte behöva bryta garantin för att den ska funka.

3. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Det har jag mycket svårt att tro... Detta är mjukvarurelaterat och alla lurar som inte är flashade kör med samma FW i dagsläget.

Sedan förstår jag inte problemet måste jag erkänna. Visst fryser min nalle också till i någon sekund ibland, men det är väl ärligt talat ett i-landsproblem i allra högsta grad?

Galaxy S är en extremt komplex produkt och om detta är det enda problemet så tycker jag att utvecklarna gjort ett fantastiskt jobb

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Går bara på vad andra i tråden upplevt gällande orginal FW. För min egen del kom lagget direkt efter upppackning och igångkörande av de medföljande apparna. X10i med 1.6 springer cirklar runt SGS med Android 2.1 om man ser till orginal FW och vanligt vardagsbruk där man startar igång apps för att sedan inte behöva bry sig om dem. Med SGS är det en absolut nödvändighet att köra med någon form av taskkiller inställd på att aggressivt döda applikationer för att telefonen inte ska somna fullständigt. Det verkar finnas ett fåtal där ute som har telefoner som fungerar någorlunda ok med orginal FW. Har man flashat in inofficiella fws så verkar ändå rätt mycket problem kvarstå framförallt gällande GPS men även lagg som går att fixa med SD kortfix...

Last edited: Aug 4, 2010
  5. Sigma78

MINA ENHETER

For the record fungerar min telefon någorlunda ok, till och med bra.

Med det inte sagt att den inte kan bli bättre, och ett ställe där den kan bli bättre är lite mindre lagg på sina ställen. Men den fungerar helt ok, och speciellt innan jag hade sprängfyllt den med apps och widgets och animerade bakgrunder osv var det inget större bekymmer alls.... men är man tekniknörd och tvunget ska pressa telefonen till sitt yttersta får man nog ta att köra med taskkillers då och då.

6. M78

M78 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller med dig, det jag har problem med är beskrivningen av att telefonen är "oanvändbar" "den sämsta jag har haft" o.s.v... det känns väldigt överdrivet. Men helt klart så behövs några firmware fixar innan den är uppe på sin rätta potential.

7. Evil_E

MINA ENHETER

Ja, och Samsung behöver släppa 2.1 uppdatering ganska snart... helhetsintrycket om man gått och köpt telefonen för 4800-6000:- är ju väldigt dåligt annars. Ryck upp er nu Samsung o släpp en välbehövlig buggfixad o laggfri o gps fungerande 2.1 update så blir alla lyckliga och väntar gladeligen till sista sep. på den officiella 2.2 FroYo uppdateringen. :)

8. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag har visserligen en task killer installerad, men den använder jag bara då program måste stängas eftersom de slutar att fungera. Spotify har t.ex. en tendens att inte rada upp spellistorna då det varit öppet ett tag.

Sedan undrar jag om ni som har problem någonsin startar om era nallar? Jag gör detta kanske vartannat dygn och ser det som en självklarhet. Galaxy S är tekniskt sett närmare en dator än en telefon vars RAM-minne kan fragmenteras osv. Testade att ha min igång 100 timmar en gång och då fungerande den faktiskt betydligt sämre.

9. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag borde få min i slutet av veckan.. Tänker ge Samsung september ut eller så för att reda upp de problem som finns, annars blir det att testa nya jaktmarker.
    Känns som om många tänker ungefär likadant.
    :)

10. Evil_E

MINA ENHETER

Yes, det kommer grymma lurar nu i höst/vinter och kommer fortsätta så i överskådlig framtid... :D precis som med datorer och jag älskar det :D men det är dyrt att ligga i framkant hela tiden :P

11. hussseein

MINA ENHETER

vilka nyra lurar kommer det i höst`? och när snackar vi? aug-december eller ?

12. Androido

Androido Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller med och jag tror att många här håller på och använder sin SGS och jämför med iPhone 4 som man nuförtiden använder som måttstock och referens. Fungerar inte mobilen som man förväntar sig så, förmodligen, blir det skämmigt att visa upp SGS för polare som har iPhone för då kommer de att skratta åt ens mobil.

De flesta, dessutom, köper sin nalle innan de läser på ordentligt om produkten och sen gallskriker här och baschar den för att mobilen har inte uppfyllt deras förväntningar.

Men så är det idag när tekniken går framåt med rasande fart och tillverkare hinner inte vänta och betatesta sina produkter ordentlig utan släpper sina ofullständiga mobiler för att inte bli utkonkurrerade av andra tillverkare.

Som resultat blir vi konsumenter lidande tills producenten kommer med nån mjukvarulösning men många av oss har inte ork eller tålamod att vänta utan söker efter nåt bättre hela tiden särskilt när man har iPhone som referens.
    Hur konstigt det än låter men jag tycker att just denna iPhone effekten gav tillverkare av andra mobiler en skjuts och inspiration som vi Android (SGS) användare kan tacka för men det betyder inte att vi ska acceptera fel i grundläggande saker och teknik som man har använt i åratal i mobiler !!!

Många här i SGS forum har klagat på Galaxy S prestanda, slöhet, GPS-problem och dylik och jag tycker att Samsung borde ta detta på största allvar och åtgärda problemen eftersom dessa fel uppkommer även internationellt och kan läsas på olika forum på nätet.

Vi här på SGS forum har kanske möjligheten att använda våra röster hörda för Samsung om vi alla, som en röst, i enighet appellerar om alla dessa problem vi har och kräver åtgärder direkt.

Jag tycker att som enskilt konsument kan vi föga påverka dessa internationella företag men om vi använder våra gemensamma röst härifrån forumet för att kräva åtgärder så kanske kan vi uppnå bättre resultat.

Så frågan är vad ni andra tycker, ska vi göra en gemensam förfrågan till Samsung om alla dessa fel och brister eller vi ska låtsas som ingenting och fortsätta klaga här för varandra ?

Och sen hur vi ska genomföra och vidarebefordra detta till Samsung ?

Last edited: Aug 4, 2010
  13. Sigma78

MINA ENHETER

Jag tror att Samsung redan är medvetna om problemen och jobbar så fort de kan. Det ser vi ju på hur ofta det kommer nya beta-firmwares. Att "kräva" saker hjälper sällan. Vi har köpt telefonen med befintligt skick på mjukvaran. De som inte är nöjda har rätt att lämna tillbaka den enligt konsumentköplagen.

Jag tycker att vi helt enkelt kan sluta klaga i det här forumet, saker är som saker är, och uppdateringen kommer troligen varken snabbare eller långsammare för att vi skickar något med en massa namn till Samsung.

Det enda sättet att göra en tydlig markering att det inte är ok att släppa halvfärdiga produkter är att inte köpa dem så länge de har en status som är sämre än vad man tycker är rimligt. Då får man också ta att man inte ligger i teknikens framkant, utan på mer stabila och beprövade modeller. Det är upp till var och en att bestämma vad som är acceptabelt.

Jag tror att det var Linus Thorvalds som vid ett tillfälle sa: "Om du gillar det jag har gjort, Linux, använd det gärna. Om du inte gillar det, låt bli att använda det. Men om du väljer att använda det, klaga inte på att det är dåligt."

14. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

word...

15. Androido

Androido Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dessa läckta Beta firmwares är ej officiellt från Samsung så du kan inte anta vad Samsung gör eller inte gör, sen ingen utav dessa beta mjukvaror har förbättrat aGPSn nån nämnvärt.

Konsumentköpslagen kan du inte använda när dessa felen är intermittent och kan inte påvisas i alla lägen.

Antagligen har du inget problem med din SGS när du skriver så här

Enligt din logik så borde man inte köpa något annat än kanske möjligtvis kontaktkorts mobiler men guess what även dessa kan ha fel, inget är perfekt och det står inte med feta bokstäver på en produkt att "köp inte mig för jag är undermålig".
    Sen en genomsnittlig konsument har ingen aning om och bry sig inte heller att sönderanalysera produkterna han köper och det funkar inte heller så i verkligheten. Man köper det man gillar och tycker om och går oftast efter vad som finns i ens omgivning. Visst man kan läsa på lite på nätet på saker och ting men människan gör oftast saker på impuls och betänker sin handlande efteråt. Det är så marknadsekonomin fungerar förstår du.

Jag får säga att du är bannemig en riktig Cyniker

Om inte jag minns fel så Linux är fortfarande fri OS och kan laddas ner gratis och det är skillnad när man betalar för nåt som kostar 5 papp eller tycker inte du det ? Då är konsumetköpslagen onödigt enligt dig eller ?

16. fogel87

fogel87 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag är på. tell me how and when.:)

17. Sigma78

MINA ENHETER

Jo, konsumentköplagen är giltig. Om du inte anser dig vara nöjd med varan har du rätt att lämna tillbaka den. Jag tycker att det är en alldeles utmärkt lag. Hur du har fått en annan uppfattning hänger jag inte med på.

Vad du tycker om mig, eller vad jag tycker om dig är helt ovidkommande för sakfrågan. Kan vi inte lämna personliga påhopp utanför diskussionen och respektera att vi har olika åsikter?

Om du köper saker på impuls utan att göra research innan kan du faktiskt inte skylla det på Samsung. Det har inget med marknadsekonomi att göra. Möjligtvis gruppsykologi.

Ska jag tolka din långa utläggning som att du är missnöjd med ditt val av telefon?

Jag har samma problem som alla andra med den, men jag var medveten om bristerna när jag köpte den, så det är som förväntat. Jag hoppas liksom du och många andra att det kommer uppdateringar som fixar de problem som finns. Däremot tror jag att det gör lika stor nytta att klaga hos Samsung som att klaga här. Ingen alls. Men bevisa gärna att jag har fel, jag blir lika glad som du ifall uppdateringen kommer snabbare än deras nuvarande plan.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

18. hussseein

MINA ENHETER

jag är på!!! fan vva glad jag blir :)

19. hussseein

MINA ENHETER

men har samsung ens sagt att det skall komma en update på 2.1? alltså okej om dom säger något att de typ är en månad kvar. men dom svarar inte ens på kritiken? där ser jag upp till apple!!

20. snubben123

snubben123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag röstar för att Androido skriver en sammanställning i form av ett brev(läs e-post) som vi allihopa skickar enskilt till Samsung support samtidigt. I det tycker jag att det ska vara ett krav på ett officiellt utlåtande. Vad tycks?