Jo det är det verkligen. Speciellt när man kommer från en Androidtelefon som i princip aldrig frös. Testade olika versioner av 1.5, 1.6 och 2.1 på min HTC Magic, och visst: På några tattiga Alphareleaser så var det väl fryslagg, men aldrig i magnituden som Samsungens firmware kan prestera. Jag blir helt knäckt när telefonen fryser, man trycker på hemknappen, och 5 sekunder senare visas skrivbordet och man känner vibrationerna av sina knapptryckningar. Och jag är imponerad hur i h***e man kunde missa detta innan man releasade telefonen. Jag anmäler mej här frivilligt till eventuella ansvariga för Samsungs produktportfölj, att hjälpa till att testa era framtida mobiler. Lovar att kunna avslöja sånt här utan problem i framtiden.
Desire har frugan, gigantisk skillnad på flytet mot Galaxyn. Vet om en del som haft hårdvaruproblem med sina, men då får de ju dom utbytta och sen fungerar dom! Android 1.6 är inte ett OS som är att underskatta. Jag förstår inte vad det är för fel på en äldre väl fungerande version av ett OS. HTC Magic flög fram jämfört med vad en orginal Samsung Galaxy S gör, med just....1.6. Sök på SuperD-romar och läs vad folk skriver på XDA tex. Är senaste versionen ett självändamål?
Telefonen har grym hårdvara, och grym skärm. Frugans Desire akterseglar iallafall min Galaxy idag i prestanda på grund av att den i princip aldrig fryser, jag kallar det inte lagga, för det är mer än lagg. Men trots det är ju telefonen fantastisk, hårdvarumässigt och förhoppningsvis inom en snar framtid, mjukvarumässigt. Jag sätter min tillit till Cyanogen o Co, de ska ju släppa en ROM till Galaxy. Är den då som till HTC-telefonernas dito kommer detta bli en icke-diskussion ganska så omgående.
Last edited: 5 augusti 2010