kan, jo d kan du, men du får roota om o göra om lagfixen, o ska du lägga in ny FW efter du gjort lag fixen så glöm inte klicka i "re-partition" jag gjorde d felet först o höll nästan på att sabba min SGS, doh har laggt in jm5 nu, tycker inte den e riktigt lika snabb som jm2, o får inte lika höga poäng i quadrant, skiljer dock inte mkt! va dock mer nöjd me jm2, fast orkar inte göra om allt igen men den one click lag fix 2-3 gör ju bara telefonen helt sjukt snabb o smidig!
Inte för att jag tror det gör någon skillnad ifall de faktiskt lovat något eller inte: - Källa Problemet är förmodligen att de inte hade en aning om att Swype inte går att uppdatera med en APK... Fast såklart, sommaren är inte slut än, så de har fortfarande lite tid på sig...
Det är nästan lite frestande att skicka ett mejl till Erik Johannesson på Samsung och fråga om deras egenutvecklade, snabba processor och varför telefonen trots allt segar ner sig emellanåt. Eller hur man ska kunna använda GPS:n när den knappt vet vad som är fram eller bak ibland...
okej vad härligt. det är alltså inte marginellt svårare än att roota? att fixa samsungs fws efter alltså.
naeh du kan kolla här http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596 läs bara noga, o har du gjort one click lag fix så glöm inte clicka re-partition i odin, annars kan d gå åt helvete
Hej! Första gången jag skriver här.. Har precis köpt mig en Samsung Galaxy S och jag är lite nyfiken på detta lagget alla skriver om. Jag har själv inte upplevt något sådant.. Beror de på program man installerar eller? Blir detta bättre när 2.2 kommer? och nu till nybörjar frågan.. Är det svårt att uppdatera?
Välkommen. Jag föreslår att du använder telefonen som den är så du lär dig hur den fungerar, och sen kommer hit och drar dina nybörjarfrågor om du känner att det behövs.
Helt nybörjare är jag inte! Har använt android lurar ett tag men aldrig behövt uppdatera något och klart man blir lite nyfiken hur det fungerar när de väl är dags
Ny på forumet... men har följt diskussionen om firmware problem...och väntar som alla andra. Det här ser väl lite lovade ut http://news.softpedia.com/news/South-Korean-Samsung-Galaxy-S-Gets-Firmware-Update-152563.shtml
[ironi]Ja, det verkar som dom ska släppa Galaxy S2 här men inte där nere. Så därför får vi ingen uppdatering till S. Men vi skulle få 100 kr rabatt när vi byter till S2:an sen, plus ett Telia Refill kort laddat med 150 kr.[/ironi] ----- Nä, men om man ska vara seriös. Telefonen har samma namn. Men det är lite som skiljer den mot den telefonen vi har här uppe. Sen så klart prioriterar dom hemmamarknaden före.
men fan ska köpa mobil nu vilken ska jag köpa? kommer lagget någonsin att fixas ? man är ju orolig som fan !!
Lagget går att fixa, om man vill redan nu. Samsung jobbar på det å har sagt att det ska fixas. Det ska komma en 2.2 uppdatering, förmodligen i slutet på September å då är nog även dom fixarna med på den uppdateringen. Vad är du orolig för?
jag föreslår att du köper en SGS. Upplever du att du har gjort ett felköp så säljer du den och köper en annan
Allt är relativt, och alla mobiler laggar mer eller mindre. Min desire laggade också i sense, och speciellt i app drawern så "små" laggade den ofta när man bläddrade mellan sidorna. Galaxyn kan lagga till typ en sekund någon enstaka gång i veckan men annars flyter den på lika snabbt som en IP4. Som sagt man får välja mellan pest eller kolera vilken typ av lagg upplever du själv jobbigast. Men det finns ju laggfix som löser problemet. Desire hade dessutom mycket sämre batteritid än galaxyn. Angående buggar, kan jag säga så här. Desire har många småbuggar, Galaxy 2 stora buggar. Om jag själv skulle köpa en mobil idag så skulle det bli Galaxy S eller IP4.
okej bra skrivet tack ip4 går inte orkar inte vänta 8 veckor. Försvinner lagget om jag rootar och lägger in laggfix= eller måste jag update firmware också?