Drog in uppdateringen och det gick felfritt. Hittills är det enda problem jag haft med Kies att uppdatera programmet, även om det gjorde att jag var aningen orolig att firmware-uppgradering skulle ha samma problem. Telefonen känns ungefär lika snabb som med JF3 (jag var en av de som inte hade några direkta problem tidigare) men det är ändå uppenbart att minneshanteringen är klart bättre i JM1 då det är klart mer fritt minne när telefonen startat om sig. Det verkar som batterimätaren är omjusterad lite så den visas som "full" tills det går under 80%, vilket är en trevlig placeboeffekt, även om det i praktiken förstås inte ändrar något. Den stora skillnaden är ju dock att Swype äntligen är tillgängligt på svenska även för oss som köpte telefonen tidigt. Har inte bemödat mig att testa det speciellt mycket under tiden jag bara kunde använda engelska så medans det känns riktigt bra är man ju fortfarande rätt långsam att skriva. Inte minst då å ä ö ligger på ett ovant ställe. Ska bli intressant att se om jag märker några skillnader efter lite mer användning.
Jag hade JF3 och uppdaterade till JM1. Överlag tycker jag att JM1 är mer smidigt i menyer och växling mellan homescreens. Jag har fått problem med ett par apps som stänger ner ofta men jag tror det går att lösa med ominstallation av appsen. Så jag är tacksam att Samsung tryckte ut JM1 via Kies under tiden de segar med Froyo.
jag märkte inte så stor skillnad på JF3 och JM1, har/hade lagfix i båda och de var lika snabba och så...
jo.. men swype fattar jag inte hypen på och använder den inte ... appen är väl och funktion är Uppgifthanteraren, som iofs är bra...
De flesta förändringarna är under huven. Det blir likadant med froyo. Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
fortfarande ingen svensk swype för mig. uppdaterat till jm1 med kies. de språk som finns att välja med swype är us och uk english, tysk, frans, spans, ital, neder, portuges och polski. telefonen köpt över disk på the phone house. jag vill prova svensk swype
Läs några inlägg tillbaka.. Står precis hur du ordnar det. Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
Jag tänkte precis som du inledningsvis. Men det har en viss inlärningströskel. När man väl kommit över den skriver man snabbt som.... attan
nope, fungerar inte. har rensat swypeinställningarna redan utan att det hjälpt. får väl vänta på nästa uppdatering eller nåt.....
Det lär inte hjälpa något. Antingen får du svensk swype eller så har du fel region på din telefon. Se klistrade tråden om hur man får nordisk firmware med Kies. Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
Någon som har förslag på hur man löser problemet med att MSC.Thunder.FirmwareUpdate hela tiden slutar fungera. jag har försökt under olika tider på dygnet. Tydligen är orsaken ett "problem", och jag "kommer att meddelas om (!) det finns lösning på problemet". Jag har provat med både version 1.5.1.10074.45 och 1.5.3.10093.80.
Jag "uppdaterade" från JPH till JM2 för att återställa produktkoden. Enorm skillnad, nu längtar jag verkligen till FroYo, men jag är i alla fall glad att få Swype på svenska. QuckDesk fyllde också ut en del funktionalitet jag saknade.
fel region.... då får the phone house tillbaka telefonen med omedelbar verkan och jag kommer att kräva en ny!
Hos mig står det "PDA:JM2 / PHONE:JM1 / CSC:JM1 Den senaste versionen är redan installerad på den anslutna enheten." För några veckor sedan körde jag uppgraderingen i KIES genom test-mode beror det på grund av det, eller är det något annat? Har man den senaste, officiella nu om man körde test-mode uppgraderingen tidigare?