Officiell Hero-ROM för nordisk Magic (PVT32A)

Diskussion i 'Magic' startad av bernard, 30 jun 2009.

1. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Banta ner Hero! till Light

Hej
    Jag har nyss testat en fin grej och tänkte släppa det som ROM men insåg att detta är ju lättare om man ska uppgradera till 1.5 mm

Jag tog bort alla widgeten och Rosie från /data/app_s och nu funkar en REN! hero utan Rosie och de andra som tar minne och kraft, jag vet man kund välja vanlig Home utan att tag bort saker men jag tyckte att många saker finns laddade och ev.körs i backgrunden i onödan och därför fick de gå.
    Nu har vi en ROM som har svensk ordlista , multitouch , funkar med skiddade apps och Facebook med alla andra Hero finneser , det är bara UI (Rosie och dess widget som har fått gå )
    Hur gör man då :
    börja med en Nandroid backup om du inte har någott nytt (kolla wikin)

Tag gärna bort alla widget från Rosie , sedan gå till settings-applications-manage applications ...Touchflo.... clear defaults

och nu kan du köra följande via adb eller terminal i mobilen
    Kod:
    adb remount (kanske behövs inte ) 
    adb shell
    su
    cd /data/app_s/
    rm HtcAddProgramWidget.apk  HtcAddProgramWidget.odex htcbookmarkwidget.apk  htcbookmarkwidget.odex htccalendarwidgets.apk  htccalendarwidgets.odex HtcClockWidget.apk  HtcClockWidget.odex htccontactwidgets.apk  htccontactwidgets.odex HtcFootprintsWidget.apk HtcFootprintsWidget.odex htcmailwidgets.apk htcmailwidgets.odex htcmsgwidgets.apk htcmsgwidgets.odex HtcPhotoWidget.apk HtcPhotoWidget.odex htcsearchwidgets.apk htcsearchwidgets.odex htcsettingwidgets.apk htcsettingwidgets.odex com.htc.MusicWidget.apk com.htc.MusicWidget.odex com.htc.StockWidget.apk com.htc.StockWidget.odex com.htc.TwitterWidget.apk com.htc.TwitterWidget.odex com.htc.WeatherWidget.apk com.htc.WeatherWidget.odex Rosie.apk Rosie.odex

reboot
    nu kanske Widgeten kan inte laddas , släng de i skräpkorgen och lägg till de igen så funkar allt fint .

3. bridgemill

bridgemill Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du bibehåller såklart alla funkterion som kom iom. HERO romen men det är så långt ifrån ett "HERO tema" som du kan komma, enligt mitt tycke.

Jag förstår poängen men det hela men då är alternativet att kanske använda sig av skittelguy's variant istället med tanke på att tråden avser den officiella HERO romen för våran nordiska Magic.

4. flaxroid

flaxroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vi använder skittelguy's variant! tråden börjar med en annan ROM kan jag hålla med men sedan så har det spårats ur och gått helt till skittelguy!

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)

Uppdaterade första inlägget, länken går sedan ett tag tillbaka till bland annat Skittleguys portering av Fala1ty's Hero-mod.

Vad jag menade med "Officiell ROM" när jag skapade tråden var att man utgick från en dump från den slutgiltiga versionen av HTC Hero och ingen beta som tidigare.

Skittleguy's version är bara en portering av Fatal1ty's version för PVT32B, där man alltså utgår från den "officiella dumpen", så det bör väl vara fritt att diskutera den i tråden.

Amon_RA's version, som vi länkade till först, uppdateras inte längre sedan Skittleguy tagit sig på jobbet.

7. bridgemill

bridgemill Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

alright, sorry för allt. nu förstod till och med jag helheten av det hela när bernard förklarade för jag kan inget mer än erkänna att jag oxå var förirrad emellanåt.

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Inga problem, det är en djungel som dessutom ständigt är föränderlig! På gott och ont förstås.