Officiell uppdatering från Acer ute - GEN1... någon som provat?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av ted1001, 5 mar 2010.

1. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första försöket när jag uppdaterade stod det att jag skulle dra ut kabeln och sätta in den igen. Kan man lita på det? Eller ska jag köra någon hårdvarukombo?

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Följde du instruktionen att INTE ha telefonen inkopplad från början, utan endast i slutet av installationen och när det uppmanas?

3. johnnyponny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, de sa ha inte telefonen i en ruta.
    Sedan kom en ny ruta om att stoppa i telefonen.
    Nu kom en ruta och att dra ut och sätta in igen.

Kör w7 men den pdfen visar XP det stod att den installerade drivrutiner men jag kunde inte stänga av de installeringarna.

Vad ska jag göra?

4. johnnyponny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det blev fixat. Jag drog ut den när den sa att jag skulle göra det. Till skillnad från den gamla Acerverktyget så stod det bara att det var ett problem och att man skulle starta om.
    Om man följer allt till punkt och pricka så löser det sig :)

5. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vad skönt då :) Själv har jag W7 64bit och det var aldrig ett problem med uppdateringen, allt fungerade fint.

6. mathgaud

mathgaud Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade igår, försökt först på jobbdator med Vista (corporate-installation med saker borttagna) det fungerade inte alls. Installationsprogrammet sa efter en stund att den inte hade USBkoppling till telefonen trots att status var connected, fungerade inte trots upprepade försök. Fungerade perfekt på första försöket hemma på en WinXP-dator!
    Helt klart bättre batteritid är väl största skillnaden jag märker!

7. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade denna igår. Idag så har ljudet börjat bugga som fasen när jag lyssnar på musik. När jag får något annat ljud (tex notification) så börjar mobilen att spela upp ljudet ur mobilhögtalarna med!

Någon mer som har problemet eller vet en fix?

8. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du är inte ensam, jag skapade en tråd för några dagar sedan om just denna bugg.

Någon som funnit en lösning?

9. sontakasa

sontakasa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag går in på settings -> about phone så står det fortfarande firmware version 1.6, ska det vara så? ( jag har uppdaterat till nyaste från acers hemsida)

10. johnnyponny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är fortfarande 1.6.

11. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den här uppdateringen är inte på androidoperativet, utan det är telefonens ROM, dvs en lite "djupare uppdatering" som mest får indirekta men bra konsekvenser som bättre batteritid, bättre tryckänslighet i hörn mm.

Om du tittar lite längre ned så ser du "Build number" och där ska den rätta versionen stå.
    Förstår inte riktigt varför det står "firmware" och sen versionsnummret på donut, dvs 1.6. Borde ju istället stå OS-version, androidversion el liknande.

Last edited: 14 mar 2010
  12. Tenrou

Tenrou Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android utgör hela mjukvarustacken för de här typerna av enheter, det fungerar inte som på en PC där du har ett CMOS-chip med en BIOS ("firmware") som initierar hårdvaran innan du kan boota ditt OS från hårddisk. På en Androidenhet har du ingen separering av BIOS och OS. Android utgör således både firmware och OS, eller om man så vill så är Android en utökad firmware som även gör allt som på en PC-arkitektur skulle tas hand om av OS:et.

Uppgraderingen är m.a.o. en uppdaterad version av hela 1.6-stacken för Liquid, sen vet vi ju inte vad eller hur mycket de ändrat men det är en annan fråga.

13. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Vill inte fungera för mig alls. står "Make sure the phone is in OS mode and connected to USB". Följt anvisningarna till punkt och pricka. Vad sjutton är OS mode? :P

14. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Redigt trött på detta. Får exakt samma fel: "Make sure the phone is in OS mode and connected to USB". Prövat omstart exakt efter instruktioner ett tiotal gånger men det verkar inte fungera alls. Något måste vi ju göra fel redan från start?

Sökte på det där med OS mode och det enda svar jag kan hitta är att man inte skall mounta SD-kortet. Det har jag heller inte gjort. Mobilen dyker ju ändå upp som en enhet på datorn, men det är ju mobilen i sig och inte SD-kortet.

Någon som vet vad vi gör fel!? :cry:

Edit: Kör Vista 64 om den infon hjälper...trotts att den installerade uppdateringsprogrammet på "Program (x86). Inte Rootat mobilen eller något annat. Inte installerat drivers för telefonen på datorn (för mig det fanns drivers och sådana där onödigt idiotiska verktyg för synk som alltid kommer med).

Last edited: 16 mar 2010
  15. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag fick det felet tills jag installerade drivrutinerna. Programmet sa att den var ansluten tills jag väl försökte påbörja själva flashningen och då sa den att den inte var ansluten. Som sagt så löste det sig med drivrutins-installation.

16. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta hade jag missat, men måste så klart prova att lägga in detta. Främst hoppas jag på att batteritiden ska bli bättre. Om man installerar den nya versionen försvinner väl dock allt som finns på telefonminnet? Är det någon som kort vill förklara hur man enklast gör en backup och sedan lägger in infon igen så vore det schysst :)

17. johnnyponny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

My Backup och Titanium Backup (root) är väl bra program till de ändamålen.

18. dave2k

dave2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ validus
    Vilka drivrutiner är det som avses?

19. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dem som fanns på acers hemsida (där du förmodligen hitta rommen)

20. dave2k

dave2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du dem som ligger tillsammans med uppdateringen i den komprimerade filen, i mappen dotnetfix? För de testade jag att köra och ingen funkade pga av att jag redan körde nyare versioner...