Officiella tillbehörstråden för HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av CaptainC, 16 mar 2012.

1. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Last edited: 13 jun 2012
  2. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hade tänkt köpa ett sånt i jobbet. Mycket damm och tuff miljö. Hur är passformen runt kamera? Funkar alla knappar bra?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kan rekomendera nillkin super shield. Tunt hårt skäl med bra grepp som dessutom skyddar kameran. Nästan lila smidigt som casemate barely there som jag tyckte satt lite bättre men som tyvärr inte skyddade kameran. Sen kan jag varmt rekommendera copters skydd. Jag har haft dåliga erfarenheter av invisible shield med dålig känsla och apelsinstruktur. Men copter är något helt annat. Bra glid och ingen struktur alls. Påverkar inte bilden något nämnvärt. En aning grynigt blir det om man granskar noga men det kan jag överleva för ett bra skydd. Min sambo har redan fått flertalet repor i skärmen på mindre än 2 mån så skärmen är allt ömtålig ändå.

Tillslut ett tips för er sim vill köpa nillkin skal billigt. De finns för 149kr på toppshop.se

Och jag nämner också att både svart och mörkbrun nillkin ser bra på den vita mobilen.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Berätta gärna om hur du tycker om den när du fått den. Blir lite nyfiken :)

Nillkin är verkligen grymt bra! Köpte själv skal från nillkin via ebay.co.uk, utav en säljare från Hong Kong. Man får dom för riktigt bra priser där + att de i regel bjuder på frakten med :) Tog 6 dagar att anlända i brevlådan, samt är hav grym kvalité! Skall kolla upp vad Super Shield är för något, blev nyfiken där med :D haha

5. Scream112

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså, det är ju lite utav en fråga utan något korrekt svar? :P Tror ingen support på våran planet skulle kunna ge dig ett korrekt svar på det. För supporten har inte den insikten, och det har nog inte heller ledningen på företaget heller för den delen, då tekniken går rätt fort framåt. Man kan inte lova hur länge en viss pryl skall vara aktuell, för alla har vi spåkulor, men sällan kan vi med säkerhet förutspå hur länge en viss teknik håller.

Däremot, skulle jag vilja påstå, samt spekulera, att deras framtida mobiler, innan tekniken tar ytterligare ett skutt framåt, kommer fungera med den trådlösa dongeln för överföring till TVn. För att sälja ett tillbehör för det priset (800kr va?), skulle inte slå väl mot kunderna om de vid nästa telefonbyte, vilket oftast sker vid 2års-gränsen, tvingas köpa ett nytt tillbehör för att kunna överföra trådlöst på samma vis igen. Däremot om tekniken skuttar, och således tvingar dem till att skapa ett nytt tillbehör på grund utav att det gränssnitt som tidigare använts blivit förlegat, ja då är det ju en annan visa. Jag vill påstå att nuvarande dongel är säker för ett par år iaf, om inte minst 2år så att nästa telefon kommer stödja den också.

Igen jag spekulerar, men det känns mest rimligt iaf.

6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag tyckte frågan var befogad. Tekniken de använder kanske anammats av flera tillverkare likt det som vi ser för wifi och BT. Det har jag svårt att ha någon insikt i som kund.

7. Scream112

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men vad jag förstod frågade du enbart hur framtidssäker den var med framtida HTC-produkter? Inte om huruvida den fungerar med andra tillverkares telefoner? Däremot undrar jag om det inte är samma teknik ungefär som i den Samsung har gjort. För lat såhär dags för att kolla upp det, men det svaret finns garanterat redan på internet någonstans. :)

8. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Helt rätt, jag frågade HTC om deras produkter. Om du tänker dig att alla andra tillverkare använder samma teknik så är sannolikheten större att HTC fortsätter att stödja tekniken - i mitt huvud iaf. Tankekedjan exemplifierades med andra trådlösa standarder så som wifi och blåtand.

Att jag skulle köpa en Samsung känns i dagsläget lika med noll, eller vilken annan tillverkare som helst. Jag är mer än förtjust i HTC och Sense.

Att jag över huvud taget frågade HTC beror på att min plånbok inte är bottenlös samt att jag byter telefon ungefär varje år. Att köpa ett tillbehör som om ett år är värt noll kronor vid en försäljning av känns surt, allra helst som jag helst köper original, bilhållaren car d110 exempelvis, den får jag heller inte en spänn för. Fast den använder jag ju dagligdags.

9. Scream112

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där med bilhållare är en intressant sak faktiskt. Klurar själv på vilken modell av bilhållare som jag skall skaffa mig :/

10. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Originalet är nog det bästa. Där får du switchningen till car mode eftersom kabeln är byglad med en resistans på x antal ohm. Jämför man med Brodits är Brodits till och med dyrare och saknar automatiskt car mode (med största sannolikhet, det gjorde det iaf på deras DHD-hållare).

Detta är viktigt då vissa appar (Spotify och Sense för att nämna några) inte stöder landscape men det fixar car d110. Om det nu är landscape man vill köra i bilen. o_O

Jo just ja, dessa hållare funkar ju inte med Invisible shield eller andra heltäckande skydd, då får det bli en universalhållare.

11. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag kör med en billing från kina, ebay för ca 50kr :) Funkar finfint och car mode kan man ju bara göra en liten genväg på hemskärmen om man vill det. Dock så ordnar den ju inte landscape mode som ovanstående påstår. Men kör ändå i portrait. Har även limmat fast en aux kabel på baksidan och sen målat svart :P Så blev väl lite av en semi aktiv hållare för 70kr~ :)

12. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag efterlyser tips på ett bra sportarmband till HTC One X. Jag tänker använda det till löpning.

Jag beställde detta armbandet - http://www.mytrendyphone.se/shop/htc-one-x-78970p.html - och det var rena skämtet. Det sitter i och för sig bra, men i plastfickan där telefonen ska vara är det något äckligt kladdigt brunt lim längs kanterna som fastnar på telefonen när man stoppar ner den. Det tar flera minuter att få telefonen ren när man stoppat ner den i fickan :mad:.

Jag är lite sugen på det här S3 armbandet från Belkin - http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=10064527&ref=section - men det finns inte till HOXen. Om ni inte har något annat tips, tror ni att ett armband till S3:an skulle funka till HOXen?

Last edited: 15 jun 2012
  13. Falcon_Bayerskt

Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Appropå bilhållaren D110, var kan man få tag på en sån i dagsläget? Alla verkar ju ha leveranstid på den och om jag inte är helt ute å cyklar så verkar leveransdatumet skjutas fram hela tiden. Finns det nån som har den i lager/i butik här hemma eller måste man vända sig utomlands? Och finns det några bra/schysta siter utomlands som har den i lager?

14. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag köpte härifrån: http://www.ebay.com/itm/190680410928?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
    Har inga problem med att handla på ebay, det är bara att kolla så att omdömena ligger bra.

Kom på 5 vardagar om jag minns rätt och priset är helt ok.

15. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skal som skyddar linsen då mobilen vilar mot bordet? Kom gärna med tips.

16. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Kolla längre bak i tråden så har du många tips.

Skickat från min HTC One X

chilledhobbit gillar detta.
  17. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

18. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag köpte ett "Rock Quicksand"-skal, tycker det var riktigt bra. Snyggt, bra grepp med det, skyddar bra, bra passform, men samtidigt väldigt tunt, skyddar kameran lite genom att sticka ut nån mm mer än linsen, och rätt så billigt. Rekommenderas helt klart.
    Bild finns här

19. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blev ett nikkiin skal, är hemma inom 2 dagar! tack så mycket :)

20. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: