Officiella tråden för Facebook till Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av Lias08, 13 mar 2012.

  1. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Smma här, laggar rätt rejält när mna skrollar runt .. har ICS, så troligtvis är det bugg i det. Min bror har en galaxy r och den flyter det på fint som smör(gb 2.3.4) Och någon uppdatering lär de inte komma ut då facebook säkerligen int bryr sig..
     
  2. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jo efter ICS så försvinner nya inlägg ibland.
    Har också problem med att ladda upp bilder till mitt egna FB konto , Men jag kan ladda upp till andras FB, på datorn kan jag ladda bilder till mitt egna konto.
    ???

    Antar att det blev en överbelastning när jag förde upp flera bilder samtidigt till mitt egna konto.

    Jo detta med att Notifikationer så strejkade det ett tag för mig men kom tillbaka efter att ha gjort något, bytt App eller hur det var, eller loggat ut, minns inte finns en tråd under Samsung S2 allmänt om detta.
    Dock var det en del som ändå inte fick tillbaka notifikationerna i statusbaren.
    Först får man kolla om man har bockat i detta i inställningarna
     
  3. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Finns en lösning nu, det löstes här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=61393&page=2

    Under samsung SGS 2

    Man får gå in under sekretessinställningar

    och ändra till offentlig,
    jag ändrade sedan tillbaka till Vänner och det fortsatte fungera

    Direkt under Sekretessinst.

    "nge dina standardinställningar för sekretess
    Den här inställningen kommer att gälla statusuppdateringar och foton som du publicerar i din profil från en Facebook-applikation som inte har den inbäddade målgruppsväljaren, t.ex. Facebook för Blackberry.
    Offentlig

    Vänner

    "
     
    yarr gillar detta.
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Förutom att appen är så enormt mycket segare än hemsidan irriterar jag mig på att det inte finns en vettig widget. Facebooks egen är ju komplett värdelös jämfört med tex Android Pro Widgets. Problemet med icke officiella appar och widgetar är ju att allas inlägg inte syns, är det nån som vet nåt sätt att åtgärda det? Att skicka meddelanden till alla och förklara hur de ska kolla och ändra sina inställningar i facebook känns inte direkt hållbart.

    Jag har inte ICS på nån telefon, upplever samma seghet med appen på Xperia Arc, X8, HTC Wildfire S samt kollegans HTC Desire. Hur svårt kan det vara?
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Efter senaste uppdateringen laggar Facebook satan. Fryser vid scrollningar och tar femton år att ladda.
     
  6. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Varför behöver alltid Facebook mer rättigheter när man uppdaterar det? Suck.
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    efter uppdateringen i natt så fungerar appen riktigt bra på One X. Blivit nästan laggfri plötsligt
     
  8. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    För att de kan. Det de tjänar pengar på är ju trots allt att samla in information om dig. Så ju mer de kan komma åt desto bättre.

    Man kan ju välja att inte installera appen. :-)
     
  9. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Tycker appen funkar nästan laggfritt nu :-)

    *Skrivet från samsung galaxy s2*Ha en trevlig dag*
     
  10. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen saknas fältet för statusuppdatering, kamera, platser samt att det inte går att uppdatera newsfeeden....

    Någon som råkat ut för samma problem? och kanske till och med löst det?

    Det går att avinstallera uppdateringen, men då har man alla gamla buggar,
    som att det inte går att ladda upp film eller bilder via 3G.

    Använder en Xperia S med 2.3.7



    / Erol
     
  11. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    efter senaste uppdateringen så kan man inte söka med hjälp av sökknappen på Sensation längre utan du måste gå via menyn.(inte så jätte jobbigt men känns rätt menings löst att ha knappen om den försvinner från massa appar)..
     
  12. jonte_nbfl

    jonte_nbfl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fel tid

    Tjena!

    Jag har ett litet problem med tidangivelserna i Facebook-appen. Tycker det är lite märkligt, då jag tidigare hade en HTC Desire och då fungerade det utmärkt. Numera när jag bytt till Galaxy Nexus så visas det hela tiden fel.

    T ex om nån i min news feed postar något just i detta nu så står det alltid "2 timmar sedan" ist för t ex "1 min sedan". Det är likadant om jag själv skriver något så står det direkt att jag gjorde det för "2 timmar sedan".

    Känns ju som det är nån inställning fel nånstans men hittar då ingenstans att ändra det här.

    Någon som sitter inne på en lösning?
     
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Du kanske inte har rätt tidszon inställd i telefonen?
     
    jonte_nbfl gillar detta.
  14. jonte_nbfl

    jonte_nbfl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äntligen fungerar det! Var tvungen att välja rätt tidszon manuellt, sen fungerade det att använda sig av automatisk hämtning. Verkar som det blir fel för min del om man tar automatisk hämtning direkt.
     
  15. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag avinstallerade appen helt igår. Den senaste tiden har den käkat batteri något så in i! Droppen var när jag satte mobilen på laddning vid 3-tiden, när jag kopplar lost den vid 5 så har batteriet gått NER från ca 76 till 45%! Kollar min programhanterare och jovisst, där ligger Facebook och tar 25% CPU hela tiden. Varför ska den göra det när den idlar?

    Stör mig till viss del på alla nya små genvägar den la till efter senaste uppdateringen med. Webbsidan suger bra i SGS2 med. Det är något fel på höjd/bredd så det är nästan helt omöjligt att scrolla ner på sidan utan att den hoppar tillbaka upp till topp igen. Detta gäller i både Chrome och den vanliga webbläsaren, före och efter en återställning av mobilen.
     
  16. typ0

    typ0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Gillar att dom uppdaterar och uppdaterar men appen blir fan bara sämre. Nu får jag bara anslutningsproblem varje gång jag ska gå in på en kommentar eller en grupp...

    Sent from my Samsung Galaxy S2.
     
  17. BigBite

    BigBite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma för mig, FB påstår att jag inte har någon anslutning och får trycka "försök igen" som en jävla dåre tills skiten vill fungera igen för ett par minuter.
     
  18. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Samma här :-(

    *Skrivet från samsung galaxy s2*Ha en trevlig dag*
     
  19. fulatrix

    fulatrix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att "administrera" en facebooksida som man är administratör för via androidappen. Har en företagssida som jag gärna skulle vilja kunna lägga upp bilder & statusuppdatera från min HTC OneX. Vill ju kunna ändra användare så att det inte är min personliga sida som syns.
    Har inte lyckats ens när jag går via webläsaren, då "facebooks" mobilsida också är begränsad!? Är det något jag missar?

    Tips skulle uppskattas...
     
  20. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    FB's andriodapp har väl aldrig varit annat än genomkass? Jag kör Gingerbread och när jag fortfarande trilskades med FB's app så funkade den bara när jag hade startat om systemet. Jag kunde aldrig använda appen, gå ur den och göra något annat, och sedan lite senare gå in i appen igen för att kolla vad som hänt sedan sist.
    För att den överhuvudtaget skulle ladda notifieringar så var jag alltså tvungen att starta om hela mobilen. Om jag öppnade appen mer än en eller kanske ibland två gånger på samma systemstart så tog den 500 år på sig att ladda.
    Installerade alla uppdateringarna som släpptes men det löstes fan aldrig.
    För någon månad sedan tröttnade jag och loggade ut från appen för gott, och avinstallerade alla uppdateringarna. Kör nu via ett bokmärke i webläsaren och Sense. FB's androidapp kommer jag aldrig att använda mer.