Offline maps & translate

Discussion in 'Applikationer' started by Falken85, Jul 8, 2010.

1. Falken85

Falken85 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej
    Jag ska till Kina i 3 veckor och efter att ha kollat vad det kostar per mb data har jag innsett att det är offline mode som gäller.
    Så jag skulle nu behöva tips på ett gps / kart app med kartor før kina, behøver egentligen bara stads kortor (Beijing, Shanghai, Chengdu, Xi’an).
    Helst med både kineiska och engelska ort / gatu-namn.
    Jag har testat MapDroyd men inte helt nøjd.

Jag skulle även vilja ha tips på en offline översättnings app. Helst mellan svenska och kinesiska, men engelska - kinesiska går också bra.
    En som kan läsa upp översättningen är ett stort plus.

MVH Tobias

2. Darensio

Darensio Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du bara behöver kartvisning och inte navigering kan du testa Osmand. Nedladdning av offlinekartor funkar så att man, när man har tillgång till snabb och billig/gratis uppkoppling så bläddrar man runt de områden man är intresserad av, då cachas kartorna automatiskt och man kan sen växla till offlineläge och ser automatiskt kartorna som cachats. Det är ju "ganska" stora städer du ska till så det blir kanske en del bläddrande, beroende på vilka zoomnivåer du behöver.
    Man kan välja mellan olika källor för kartorna, t.ex. Google maps, Google satellite, Mapnik. Åtminstone med Google maps så visas namn på både kinesiska och engelska. Det går också att spara egna intressepunkter.
    Ett annat alternativ är Oruxmaps men jag tycker själv Osmand funkar lite smidigare.

3. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ska även funka i bruts maps att casha offlinekartor. Har dock inte provat själv hur det funkar.

4. GammelGreggan

GammelGreggan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Oruxmaps

Testa gratisappen Oruxmaps, den tar både online- och offline-kartor.
    Vill du skapa offlinekartor använder du tex. SaSplanet för att göra det från tex. google eller visual earth. Du kan även skanna in egna kartor och kalibrera dem.