Problem: Offline music till android Wear 1.5?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av nisseh beh, 10 aug 2019.

  1. nisseh beh

    nisseh beh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag undrar om någon vet något fiffigt sätt att synca/ladda ner musik för offline uppspelning på en smartklocka som kör Android Wear 1.5 (Sony smartwatch 3)? Jag är öppen för att roota om så måste.
    Har alltid använt Google play music för att ladda ned men det går ju inte längre
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. nisseh beh

    nisseh beh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  4. andoon

    andoon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    När ändrade de detta? Jag har inte använt min klocka på länge, men nu när jag går in i Play Music och väljer att spela musik från klockan och slå på sync så står den och snurrar ett tag, sedan stängs det bara. I telefonappen hittar jag inte längre något sätt att välja vilka spellistor som ska syncas till klockan.

    När tog de bort möjligheten till offlinemusik med Wear OS 1.5? Det är enda anledningen till att jag betalar för Google Music varje månad istället för Spotify.
     
  5. nisseh beh

    nisseh beh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Samma för mig när jag försöker synca, bara snurrar ett tag. Jag har aldrig betalat för Google Play music. Vet inte när dom slutade stödja detta men dom vill väl säkert att folk ska betala för prenumerationen istället för lyssna på lokala filer som dom inte tjänar nå pengar på...

    Jag har dock löst problemet och får nu över mina låtar i..mp3 format från telefonen till klockan med hjälp av appen "myWear files", Via Bluetooth. Sen lyssnar jag på låtarna från klockan med appen "WearMedia".
     
  6. andoon

    andoon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för tips på appar, antar att jag måste testa något liknande.

    Tyvärr hjälper det som sagt inte att betala för prenumeration, de har helt enkelt tagit bort en funktion från min klocka som var där när jag köpte den, för att Google är Google och måste tydligen ta bort funktioner ibland. Otroligt irriterande att bli av med främsta anledningen till att jag köpte en Google-klocka och betalar för en musikprenumeration från Google, helt plötsligt bestämmer de sig för att min klocka ska sluta fungera trots att det inte är något fel på den.