oläglig musikspelare

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av JPM, 30 jun 2011.

1. JPM

JPM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har det störande problemet att musikspelaren går igång med nån slumpmässig låt, vid ganska opassande tillfällen. Märker det ofta när jag antingen avslutar ett samtal med sladd-headset inkopplat, eller när jag drar ut headsetet efter att jag lyssnat på webbradio (officiella di.fm appen).
    Är det nån som upplevt liknande problem. Och viktigast av allt hittat nån fiffig lösning?

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Har du testat att återställa mobilen?

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jo, det har varit så sedan telefonen släpptes. Problemet är att Play knappen på headsetet används både för att avsluta samtal + starta mediaspelaren alternativt radion (beroende på vilken man använde sist). Råkar man omedvetet klicka en gång för mycket på play knappen så är det lätt hänt att musikspelaren/radion går igång av misstag.

Har inte hittat någon bra lösning på problemet då Android inte tillåter konfigurering av denna funktion (möjligt att det kanske finns någon app för det).

4. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Att den startar efter att du har avslutat ett samtal med knappen kan bero på att kontakten under knappen är dålig. Det kan då bli en "dubbelstuds" så att kontakten registrerar två slutningar istället för en. Har du försökt med något annat headset och sett om den uppför sig likadant?

5. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Nej, det har jag inte. Problemet är dock inte kontakten. Om den i andra änden hinner lägga på luren innan mig, så avslutas samtalet automatiskt i min ände och lägger man inte märke till det (vilket jag sällan gör), så blir slutresultatet att musik-/radiospelaren drar igång istället.

6. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Öhhh...OK. Hmmmm. o_O
    Näh, går nog bet där.
    En återställning är nog vad som återstår att prova i så fall. Annars vete skam....

7. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Nä, det är bara så programvaran är designad. Hade varit bättre om enkel klick la på luren och lång klick (håll Play knappen nedtryckt ett antal sekunder) drog igång spelaren. Hade varit mindre risk för fel då.