Det är helt olika saker, jag jobbar i yttre tjänst med ingripande verksamhet, dvs jag åker på alla larm, när vi har tid över så övervakar vi även trafiken.
Hur hade du tänkt dig att jag skall lösa alla skjutningar då under den lilla stunden jag har över?
Och om vi tar bort alla från yttre tjänst bara för att fokusera på skjutningar, vem skall då rycka ut när din mamma blir misshandlad på väg hem från tunnelbanan?
Alla delar av polisen gör sin del, vi kan inte fokusera alla resurser på en viss del bara för att du inte förstår de andra delarna.
Dom där alla miljonerna(inte miljarder) du pratar om är spottloska i rymden, de täcker inte ens tekniken vi har i bilarna tyvär.
Lite verklighetscheck tack innan du går på med hatfulla fördummar, vårt arbete är inte som en Johan Falk film, mer som den tunna blå linjen om du nu orkar titta på sånt!
Om du har en lösning är jag den första att lyssna, men jag orkar inte med barnsligt gubbgnäll från någon som inte ens bryr sig om en lösning!
Min personliga åsikt är att du har rätt, 250W är galet lite, jag som väger närmare 100kg kommer inte ens uppför en backe med den lilla motorn, så förhoppningsvis blir det lite lagändringar i framtiden.
Och hur man än vänder och vrider på det så är det bättre för miljön.
Last edited: 18 sept 2023
Gargo, Dadde, jnsson och 1 annan gillar detta.