Olycka - skärmbyte

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av Scratchcramp, 24 okt 2020.

  1. Scratchcramp

    Scratchcramp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lg Optimus G E975

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lg Optimus G E975
    Hej!
    Förra veckan tappade jag klantigt nog min finaste telefon. Knappt en halvmeter rätt ner i singelgrus med 2 stenskott varav ena stor och nu är hela skärmen buggad och måste byta ut hela skärm och touchfunktion. Jag går runt nu o nojjar innan jag ska skicka in dem på service. Är det värt att byta skärmen o allt eller ny telefon och hur funkar de då med abonnemang? Har trygghansa med drulle på hemförsäkring. Går man efter värdet på telefonen idag då om man kollar på om de är värt att byta skärmen?
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Kan variera lite mellan försäkringsbolag och tidpunkt hur exakt det fungerar, och hur gammal telefonen är och vad en reparation kostar. Bäst är att kolla med ditt försäkringsbolag hur det fungerar hos dem just nu och vad det kostar. Att byta skärm hos Samsung kostar iaf 3200 för Note 10 och 3500 för 10+.
     
  3. Scratchcramp

    Scratchcramp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lg Optimus G E975

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lg Optimus G E975
    Ok hur går de efter värdet då? som den kostar ny idag? Den verkar knappt sjunkit något i värde isåfall. Beställde sista december 2019 så den är ju knappt ett år... hände typ förra veckan bara så de är ju färskt. Hoppas de hjälper mig..
     
  4. johanruda

    johanruda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Det vet bara ditt försäkringsbolag. Alla räknar olika.
    Enklast är att anmäla på hemsidan. De brukar vara väldigt snabba att svara :)
     
  5. Scratchcramp

    Scratchcramp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lg Optimus G E975

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lg Optimus G E975
    Jag loggade in på trygghansa för att kolla pågående ärenden, ser ingenting där förut en händelse innan, men när jag försöker anmäla så säger sidan att de ärendet redan finna registrerat de datumet. För jag har ju redan pratat med dom så de väntar mest på kostnadsförslaget. Vilket då blir när jag väl skickat iväg telefonen. Fortfarande helt panik över att jag provat nästan allt Men kommer inte åt innehållet. Så får skicka in den ändå o förlora typ hälften av mitt liv. Nä då, skönt åsido att bli av med lite bilder för jag tar lite för mycket. Hälften av dom ligger dom redan på Facebook lol
     
  6. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Simplaste du kan göra är att skicka/lämna in den på Samsung egna verkstäder, där har dom även priser på vad allt kostar. Min far tappade sin S20 + på backen, kollade upp priset på deras hemsida och argumenterade med mitt försäkringsbolag att det är dit jag vill ha den reparerad med tanke på ip klassningen m.m note, dom byter även batteriet vid skärmbyte.