Övrigt: Om IOS funkar så här på Telefon och Dator kanske jag byter...

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Salvion, 7 okt 2020.

Taggar:
  1. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja alltså kvalitetsmässigt är Apple TV det bästa jag testat. Men om plattformsoberoende är viktigare än kvalitet så finns det ju alternativ.
     
    msandstedt gillar detta.
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte riktigt vad du hugger emot. Vad i det jag skriver är det som är felaktigt i en saklig bemärkelse? Att vi har olika uppfattning om ekosystemen är ju helt naturligt och går inte att göra något åt. Jag förstår att du gillar samspelet mellan Apples produkter men har något av det jag skrivit om Apples ekosystem eller Googles ekosystem varit faktafel? Rätta mig gärna i så fall. Vi har olika uppfattning om vilket ekosystem som är bäst, inga konstigheter i det. Rent subjektiv fråga.
    Jag skickar givetvis bilder via appar eller molnlösningar i princip alltid, men det händer ett antal gånger varje år att jag vill skicka över bluetooth av olika skäl. Jag uppgav flera skäl i den tråd där ämnet diskuterades, återkom över PM om du vill ha länk till tråden. Att skicka filer över bluetooth är en oerhört grundläggande "fall-back", som alla kan ha nytta av om moderna lösningar (molntjänster/appar) fallerar eller inte fungerar som tänkt eller av annat skäl inte kan användas. Det är helt otroligt att Iphone inte stödjer det, även om det i många fall finns modernare och snabbare lösningar som du säger. Men den diskussionen behöver vi inte ta i denna tråd. Däremot förtjänar sådana brister att påpekas så att personer som TS är medvetna om dem.

    Håller med, men inlåsningen av ens data är överlag en brist i Apples ekosystem som ofta sopas under mattan i en tråd som denna. Det förtjänar att påpekas, så att TS är medveten om såna saker om han väljer att göra övergången.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag hugger därför att du argumenterar väldigt påstridigt om något som du inte har koll på. Jag skulle inte kliva in på ett BMW-forum och slänga ur mig att Audi är bättre på både det ena och det andra och sen erkänna att jag inte ägt nån BMW "men jag har åkt med kompisar några gånger som har BMW". Totalt oseriöst och då får du vara beredd på att få mothugg eftersom syftet med ett forum är att sprida kunskap och ge råd baserat på mottagaren och inte ens egna personliga preferenser.

    Du har verkligen hängt upp dig på just bluetooth-överföringen. Om nu trådskaparen ser det som en lika viktig funktion som du och dina vänner gör så ställer jag mig bakom rekommendationen att inte välja Apples ekosystem.

    Kan vi inte?!

    Nu syftade nog @R3b0rn@R3b0rn på att Apple Watch kan låsa upp datorn. Telefonen kan inte göra det - och bör inte kunna göra det heller eftersom det inte är särskilt smidigt eller säkert.

    Nej, men det är grymt smidigt när samtliga Apple-enheter delar samma lagring i iCloud. Om jag laddar ner en fil på min telefon blir den direkt tillgänglig i nerladdade filer på min Mac eller iPad. När jag väl behöver något jag laddat hem slipper jag tänka på vilken enhet jag använde. Och det är standardfunktion på iOS, macOS med mera. Inget man behöver konfigurera eller aktivera.

    Det är säkert ingen slump och säger väl mer om din vänskapskrets än nån sorts bevisning om vilken plattform som växer/krymper.

    Mobile Operating System Market Share Worldwide | StatCounter Global Stats

    Enligt denna statistik så har Androids marknadsandel minskat från 76.24% i September 2019 till 74.44% i September 2020. iOS har ökat från 22.48% till 24.98% under samma period. Jag litar mer på den statistiken än dina kompisars uppgifter.

    Du fortsätter att behandla oss som använder iPhone/iOS som idioter. Det enda vi gör är att dela med oss av våra självupplevda erfarenheter av vardera ekosystem. Vad har du för rätt att säga att vi är lurade när du inte ens har ägt en Apple-produkt? Skärp dig.

    Jag har inte använt iTunes på fem år. Vilka grundläggande funktioner syftar du på som man måste ha iTunes till som fungerar på Android i ett nafs?

    Jag undrar vilken värld du lever i om du tror att Bluetooth filöverföring är avgörande när man väljer mobiltelefon.
     
    Last edited by a moderator: 12 okt 2020
    RuffyMan, doolar, iterva och 3 andra gillar detta.