Diskussion: Omdömen / första intrycket av Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Timpppa, 8 mar 2016.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Vad tycker ni? Vad är bra? Har ni hittat nått som är dåligt/sämre?

    Första intrycket för mig är att detta är en GRYM telefon som jag med högsta sannolikhet behåller ett bra tag. Iofs ska man aldrig säga så :)
    Känslan hur den ligger i handen är fenomenal!


    Hoppas nån admin klistrar denna! @indika@indika @Honda@Honda
     
    Keelhauled gillar detta.
  2. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Riktigt nöjd med första timmarna. Snabb, extremt hög ljusnivå (tycker jag, aldrig haft ljusnivån på mindre än 50% förut...) och riktigt trevlig kamera!

    Det enda negativa jag hittar just nu är att det inte går att väcka telefonen genom att bara sitta fingret mot fingeravtrycksläsaren (blivit en vana efter Nexus 6P), men det går att vänja sig vid!
     
  3. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Håller med om att det verkligen är en grym telefon! Batteritiden verkar än sålänge vara över mina förväntningar. Det är bra tryck i hörlurarna, nästan i nivå med iPhone 6s. Tycker det mesta är bra med luren. Är det något man ska klaga på så är det att den är lite hal och är en fingeravtrycksmagnet.
     
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Heheh det är verkligen en fingeravtrycksmagnet. Det var därför jag ville ha den vita från början.
     
    Keelhauled gillar detta.
  5. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har lite blandade första intryck av telefonen. Mitt allra första intryck var jävlar vad snabb den är, skön att hålla i och skönt med IP och minneskortsplats. Sen när jag använt telefonen mer och mer finns det vissa saker som jag stör mig på.
    1. Fingeravtrycksläsaren är helt horribel, kommer från Nexus 5X och jag har på en dag lyckats låsa telefonen i 30 sekunder 5 gånger för att den inte kan läsa mitt finger.
    2. Kameran är inte så vass som jag hade hoppats på, kommer från G4 som är marknadsledande med sitt manuella kameraläge, det märks att det enbart är 12MP i kameran. Tycker gränsen ska gå vid 16MP för att verkligen få de riktigt högkvalitativa bilderna.
    3. Har problem med touchen lite då och då, känns som ett mjukvaruproblem som lär åtgärdas den närmsta tiden men ack så störande tills det blir fixat.
    4. Kommer upp popups om minneskort, kontakter osv varje jävla gång man startar om telefonen. Har fått gå in och blocka systemet från att skapa notifieringar på dessa två.

    Summa summarum, det är absolut ingen dålig telefon och skulle rekommendera den till de flesta. Men den är inte riktigt "där" om man kan uttrycka sig så. Lekte lite med LG G5 igår, tror att den kan bli en större utmanare än vad jag först räknat med. Är lite besviken på att Samsung valde att satsa på Exynos i Sverige istället för Snapdragon 820. Enligt Samsung handlar det om att Snapdragon 820 inte är lika kompatibelt med europeiska näten som Exynos vilket jag tycker låter som en sjukt dålig bortförklaringar.
     
  6. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Gött att du säger så. Känns lite mindre jobbigt att vänta till jag får min S7 i vit. ;)
     
    bunkeflochelsea gillar detta.
  7. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    1. Tycker min fingeravtrycksläsare fungerar kanon. Bättre än S6 men det säger inte så mycket.

    2. Har inte hunnit testa kameran tillräckligt.

    3. Inga problem med touchen vad jag märkt och har lekt mycket med telefonen. Inte spelat dock.

    Du har inte fått ett dåligt exemplar med tanke på touchen och fingeravtrycksläsaren?

    Förstår det. Vill se och hålla i den vita och jämföra men tror den vita är mycket bättre angående fingeravtryck.
     
  8. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Låter som skitsnack från Samsung [emoji23]

    De vill bara ha sin exynos överallt, vilket ju är förståeligt. Synd bara att de inte har en egen GPU och måste köra Mali-skiten som utklassas ordentligt av adreno.
     
  9. RimonElias

    RimonElias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2013
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    S6 Edge+ Dual-SIM

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ Dual-SIM
    Är själv riktigt nöjd, fingeravtrycksläsaren har jag inte fått en enda felläsning på, kanske beror på att jag läser in samma finger 2 ggr. Tog bort telefonen från den trådlösa snabbladdaren inatt vid kl 12, vaknade vid 07 och hade tappat 3 procent i batteri..och utgår man från vad man läser på XDA så är det en omöjlighet för de med SD 820 iaf i dagsläget.

    Kameran ställde jag in på 9 megapix. 4:2 fungerar inte riktigt för mig, hade de haft 16:9 för 12 megapixel hade jag inte haft några synpunkter.

    Flytt av APPAR till SD-kortet gjorde en lite besviken, vet inte om det är en utvecklar - eller samsung - fråga men Spotify, en del spel går inte att flytta över till Minneskortet medan andra Appar som Reseplaneraren funkar fint.

    Har haft en hel del telefoner, 3 flaggskepp bara under förra året och har känslan av att jag kommer behålla Samsungen ett bra tag. Batterit, snabba trådlösa laddningen, designen, de extra funktionerna touchwiz erbjuder samt vattentätheten gör detta till den lur jag varit mest nöjd från start.
     
    toffe2000, 6150 och bunkeflochelsea gillar detta.
  10. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Måste säga att jag är väldigt nöjd med min S7. Klockren telefon, har inget negativt alls att säga.. :) För första gången på ett tag nu så känner jag att jag tänker dissa iPhone..
    Har inte haft något problem med fingeravtrycksläsaren, ska tillägga att den är väldigt snabb också! Batteritiden kan jag inte riktigt uttala mig om ännu, får se hur det står sig efter någon veckas användning.. Kameran tar skarpa bilder enligt mig, kommer ju förvisso från en 6S så.. :P

    I helhet så är jag otroligt nöjd, Samsung har skapat en tvärgrym telefon :)

    Edit: Den ligger också väldigt bra i handen som @Timpppa@Timpppa skrev!
     
    hickan gillar detta.
  11. pumpapumpa

    pumpapumpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rackars trevlig, den vita har en finfin pärlemorliknande färg.
    En irriterande sak är att jag inte vet hur man blir av med Briefing så man kan svajpa runt på hemskärmarna.
     
  12. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Nyp ihop skärmen från din hemskärm, skrolla åt vänster och bocka ur. :)
     
  13. pumpapumpa

    pumpapumpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo men det går ändå inte att svajpa runt, utan går man åt vänster då så är det stopp istället bara för att komma till Briefing
     
  14. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jaha, du är ute efter det. Tror den enda vägen är med en alternativ launcher. Kanske någon annan här som hittat annars hur man kan göra det utan att behöva sånt.
     
  15. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Den funktionen finns inte i TW. Du får byta till en annan launcher, tex Nova.
     
  16. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Fick min S7 idag. Första intrycket är att den är snabb och silkeslen scroll överallt där jag varit. Tom i tapatalk där jag upplevde S6 som väldigt hackigt. Fingeravtryck läsaren är en klar förbättring, riktigt snabb nu. Just nu känns den som jag förväntade mig att S6 skulle ha känts från början. Min S6 har inte blivit segare med tiden, den har varit lite tråkig i scrollingen från början. Det lilla jag testat kameran är jag riktigt nöjd med, verkar fungera riktigt bra, även i mörkare miljöer. Kan inte uttala mig om batteriet än då den just nu går på första laddningen.
     
  17. Benji_9

    Benji_9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker också det e nåt som inte stämmer med touchen. Måste ta/draflera gånger ibland, påminner om Sony :P

    Kameran hade jag nog önskat 16 MP på hellre än ljus stark faktiskt..

    Första mobil med fingersensor, aldrig några problem men ja, måste trycka på knappen en gång och sen hålla kvar tummen så låses den upp, lyfter inte på fingret alltså..

    Snabbladdning funkar inte för mig,kanske inställning som behövs i Android?
    Står typ 4 h 48 min kvar...

    Förresten, "lagg-featuren" hänger med i denna Samsung mobilen oxå :cry:

    Dessutom är det en liten kant på min S7 så jag har nästan edge!
    Annars en komplett telefon som har allt!
     
    Last edited: 19 mar 2016
  18. vispn

    vispn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2015
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Inställningar -> Batteri -> Snabbladdning med kabel (längst ner)
     
  19. Benji_9

    Benji_9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,
    Tack hittade inställning men menar den var i men funkade inte, fick den precis. Men nu funkar det!
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Enda som imponerar med S7 för mig är batteritiden än så länge och ev bilder i mörker. Tycker inte den är rappare än S6, har problem med att email inte fungerar och att uppkoppling via wifi och 4g är segt och hacking. Kanske MM issues men jag ger det några dagar till annars retur och kör vidare med s6. Tycker inte den är värd 7200 om man ska ha sådana problem.