Diskussion: Omdömen / första intrycket av Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Timpppa, 8 mar 2016.

  1. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Den där hade jag tänkt först, det är den näst billigaste på prisjakt.. Men fick en fix idé att jag ska ha den som jag länka.. Vi får la se om den väsnas oxå som din, hoppas verkligen inte för hade tänkt ha den på nattduksbordet nämligen! Kan fan absolut inte ha en surrande grej bredvid mig när jag ska sova :D
    Nog att jag har sömnstörningar som det är hahahaa :P

    Angående det där med färg, kan verka som en trivial grej men det har vart delvis en anledning med varför jag inte har ens tänkt på Samsung igen förrens S7 det där med att dom har ju inte haft riktigt en svart lur.. Hatar den blåa som dom har kallat svart förut..
    Har liksom svårt med en lur om den inte är svart :P
     
  2. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Köpte min på jobbet (Kjell&Co) Så fick den till ett helt ok pris ;) Min verkar bara fläkta vid snabbladdning, så kör man med vanlig laddare så är den helt tyst, perfekt över natten då det inte gör något om laddningen tar tid!

    Svart är min go-to färg när det gäller den mesta av tekniken ;) Den funkar lixom alltid, till allt!
     
  3. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Hmmm... Undrar om den funkar om kopplar in en mer normalare laddare? Vill nämligen inte att den ska snabbladda iom tänkte ju ha den för att kunna ladda nattetid.. Sen så gör det ju inget om snabbladdnings funktionen finns med om man reser någonstans och vill ha den funktionen! Jag menar det kommer ju annars bli lite omständligt att gå in i inställningarna och ändra hela tiden om man snabbladda eller inte! Jag är ofta en rätt tung användare så det blir att ladda på dagen med, ibland tom två gånger.. :D

    Jaaa eller hur! Försöker oxå ALLTID ha svart om den möjligheten finns :P måste ju säga att Honor8 var jäkligt snygg i svart :cool:
     
  4. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Du kan ju stänga av trådlös snabbladdning i mjukvaran annars :) Jag testade att koppla min trådlösa laddare till ett annat USB-uttag på laddstationen, då laddar den vanligt och ej snabbladdning. Så kör du trådlösa laddaren med en icke Quick-charge så laddar den långsamt, då går ej heller fläkten igång!

    Hade oxå en Honor 8 i Svart. Riktigt läcker, kanske den snyggast telefonen jag haft ;)

    Tycker dock min S7 drog oroväckande mycket batteri över natten, från 90% till 74% på 8,5 timmar. Kanske inte ska oroa mig för mycket då telefonen inte ens gjort en laddcykel. Givetvis var det android OS och System som låg i topp på batteriförbrukningen.
     
  5. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Det var just det jag menade, känns omständligt att hålla på och ändra i mjukvaran iom jag vill ha snabbladdning på dagen och långsam på natta :D
    Bra att det funkar med långsammare laddning med!

    Ja H8an är sjukt snygg i svart, köpte slickwraps matta vita till min och gjorde en stormtrooper edition av den :P

    Du, har du förresten köpt skärmskydd än till S7an? Fick mitt Zagg invisible dry HD igår.. Klockren! Riktigt bra är den :cool:

    Min verkar variera hur mycket ström den drar under natten.. Ibland mindre ibland mer.. Vänta du bara om du får samma underliga fenomen som mig, luren drar absolut mycket mindre ström på söndagar hahahaa :P
     
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Självklart kan du använda en vanlig laddare och du behöver inte ändra fram och tbaks i mjukvaran.

    Har haft några S7 under senaste året. Snyggaste telefonen i en perfekt storlek enligt mig. Men samtliga har dragit relativt mycket under natten eller när du inte använder luren tyvärr, det och den mindre snabba/exakta fingeravtrycksläsaren är telefonens negativa saker. Batteriåtgången är ju bättre under användning och annars är det en grym telefon. Men dessa saker gjorde i slutändan att jag sålde min S7 och gick över till OnePlus 3 trots den sämre kameran där. Men min OP3 drar minimalt under natten eller standbytid. Men jag saknar S7:an....en finfin lur i perfekt storlek för mig.
     
  7. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Fan va bra! Joo det är ju kalasbra! Hatar och behöva fippla med kabeln i ett mörkt rum :P

    Diggar din Avatar riktigt! Länk till bild? :D
     
  8. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Får se hur länge jag har kvar S7an. Helt klart smidigt format och det är ju ett riktigt flaggskepp. Skön att hålla i och bra kamera. Fingeravtrycksläsaren är helt ok ändå, om är lite långsam.

    Men jag förstår nu varför Samsung är så populära!
     
  9. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Kan bara hålla med! Med svart tema oxå bara så är allt kalas! Sj gillar jag inte alla mix max av glada färger överallt!

    Sj tänkte jag åtminstone försöka ha kvar i minst 6 månader denna gång.. Har bytt lur ALLDELES för många gånger nu dom senaste 6 månaderna :P Helt sjukt egentligen vilket beteende man har hahahaa :D
     
  10. Sponsorn

    Sponsorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S22
    Jag använder i princip bara tummen när jag ska låsa upp, så jag la till två avbilder av vardera tumme, eftersom man kan ha 4 stycken avtryck totalt, eller var det 5?. Nu när jag trycker på hemknappen och den är låst så låser den upp sig automatiskt efter att jag gjorde den ändringen, blev väldigt nöjd efter det
     
  11. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Så har jag med gjort, i så många och omöjliga vinklar som möjligt :D

    Det som drar ner ytterligare på upplevelsen är att luren är liksom hälften av gångerna jääävligt trög att väcka.. Det är liksom CA 50% av gångerna vaknar luren fort och läser av fingeravtrycket relativt bra, andra 50 % så är luren segare på att vakna och läsaren läser fel oftare..


    Är ganska säker på att jag har läst nån gång att S6 betedde sig så med fast ännu mer och S5 ännu ännu mer..
     
  12. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Skärmskyddet jag köpte är helt värdelöst. Är glapp mellan skyddet och skärmen. Så skärmen registrerar inte alla tryck. Behöver pressa hårt och flera gånger. Finns det något vettigt skydd i glas, eller får det bli plast?
     
  13. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Tyvärr så ALLA diskussioner pekar på plast.. Har inte än iaf läst nånstans någon som är nöjd med ett i glas som går kant i kant..

    Men detta i plast skall vara överlägset och kan ju säga att jag är sjukt nöjd! :cool:

    https://m.prisjakt.nu/product/3525618

    Det finns ju en uppsjö i glas med men känns liite B att plöja igenom allihopa och sen kanske inte bli nöjd med någon.. Blir ju liksom liiite dyrt hahahaa :P
     
  14. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Ska byta till ett sånt istället. Blir ett mail till inköparen av detta skärmskydd, haft kunder innan som har samma problem med det skydd som jag har nu.
     
  15. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Ja det är ju inte riktigt ok att touchen blir sämre..

    Ja den Zagg är riktigt bra alltså
     
  16. Panuan

    Panuan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s7
    Fick telefonen i present. Var väldigt nöjd första perioden men finner att samsungs UI är en aningen besvärlig. Som helhet är den en toppentelefon!
     
  17. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    657
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Mitt intryck efter 2 dagars ägande av en S7 med MM android, efter att ha bytt från en LG G4.
    Vilken hejdlös batteritid! Trots ett febrilt installerande, nerladdande, fotande och justerande, har jag efter 9 timmar och 3,45tim skärmtid hela 50% batteri kvar. När man kommit från en G4 så är detta utomjordiskt.
    Kameran presterade dock bättre på LG G4:an i allt utom vitbalansen och fokusen.
    Men stabiliseringen vid filmning är ljusår bättre på S7:an. Äntligen slipper jag bli åksjuk av filmresultatet.
    Skärmens ljusstyrka är otrolig, men verkar vara lite väl känslig. Den reagerar och öppnar menyer trots att jag inte rört skärmen.
    Ljudstyrkan från högtalaren är skrattretande i jämförelse med G4:an, men duger.
    Men hittills är jag mycket nöjd med S7:an.