Omdömme av telefonen?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av cobbe, 7 mar 2010.

1. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Skulle vilja veta om ni som äger n1 är nöjda och om ni hittat några nackdelar som är bra att veta? Är sugen på att köpa.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har du kollat på prisjakt? bara som komplement då :)

3. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skulle isf vara mer spännande att jämföra Nexus One och N900

Har också hört talas om att N900 är bra men är den verkligen bättre än Nexus One?

Min bror kör på N900 men det enda jag ser som är bättre med N900 är att den har FM-radio och att kameran är liite bättre. Kanske högre upplösning på skärmen också?

4. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

upplösningen ä densamma på n900, eller väldigt lika.men absolut inte bättre.

har en N1 nu, har haft en N900. mobildelen ä bättre på N1, fördelen me n900 ä väll att systemet ä lite mer öppet. annars vetefan om den har nå fördelar, skulle vara om man gillar querty tangentbord. största nackdelen som jag ser det med n900 är att gränssnittet fortfarande ä lite oslipat, saknar funktioner o inte ö fingeranpassat över allt, kanske därför de skickar med pekpenna. men absolut största nackdelen som jag ser det med n900 är att den är så tjock o så jäkla tung. med N1 i fickan märker man knappt av den, med N900 känner man dels att man har en klump i fickan, o dels så känner man av att den väger typ 60 gram mer en N1:an.

5. Droid110

Droid110 Guest

Hade en N900 en vecka innan Nexus One och jag var besviken på den. Gillade inte skärmen (resistiv), för få BRA apps, nästan inga program kördes vertikalt.. Finns ju hur mycket mer bra apps för android och jag tror fler utvecklare väljer att satsa på Android istället för Maemo.. Jag valde en Nexus One istället och jag ångrar det inte :).

6. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Eftersom ni båda två har haft N900 så undrar jag hur ni upplevde kvalitén på själva kameran till N900 jämfört med Nexus One?

1 - Är det bättre kvalité när det gäller att ta bilder och spela in video?

2 - Och en annan fråga: Musiken, det sägs att musikkvalitén för N900 är bättre, stämmer det? (N900 har också stereo-högtalare medan N1 har bara mono?)

Är bara nyfiken så därför undrar jag lite, kanske blir den här informationen viktig för andra som håller på å fundera på vad de ska köpa :)

Last edited: 7 mar 2010
  7. Unquestionable

Unquestionable Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har även jag haft en N900 och har nu en Nexus One.

Det som fick mig att tröttna på N900: an var att den känns som en test-produkt. Operativet, gränssnittet, användarvänligheten etc. är inte alls i samma liga som Android ännu. Att den är så tjock och att den har en resistiv skärm tröttnade jag också på efter några veckor.

Android är helt enkelt en mycket mognare plattform. Köp en maemo/meego mobil om nått år då operativet har mognat till lite och köp en Androidlur nu istället.

8. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ok va skönt att höra! :D att man helt enkelt valde rätt! :P var lite orolig att jag valde fel mobil den här gången :) Men efter det ni har sagt så känner man sig mer säker nu :-) Tack för att ni hjälpte till med recensionen och jämförelsen! :-D

9. Unquestionable

Unquestionable Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du valde helt rätt. Tycker ärligt talat lite synd om alla som sitter på N900: er atm. Den uppfyllde inte mina förväntingar iaf. och jag har svårt att tro att annat än inbitna linuxanvändare eller folk som har användning av att ha en fullständig linuxdist i fickan skulle välja den framför N1/Droid om de fick lite tid att testa dem båda.

10. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hörde också att batteri-tiden för N900 räcker bara i EN enda dag :P

Medan Nexus One kan åtminstone räcka i 2 dagar, så det är ännu en till anledning att välja Nexus framför N900 :-)

Sen gillar jag verkligen inte designen med N900, verkligen stor och klumpig.

Det enda som är kanske bättre med N900 är att man slipper väl konvertera film-filer till mp4 när man ska lägga in till mobilen då N900 stödjer flera film-filtyper än Nexus

Och FM-radio såklart . Synd att Nexus inte har FM men det kanske kommer senare i form av program?

Aja, jag klarar mig utan FM nu när jag har frisurf iaf :) så det är lungt

11. boneP

boneP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Htc One M7
    Telefon 3:
    Nexus One
    debian på nexus one :)
    vet inte hur kul det är utan fysiskt tangentbord dock.. men vill man bestämt köra linux så.

12. handroid

handroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min nexus upplevelse!

Den tappar Wi-Fi lite då o då, kör D.link DIR635, men för det mesta fungerar bra! Har även SE 990i med W-lan och SE 905 men det aldrig några problem med Wi-Fi eller 3G övergång.

Min 6 åriga dotter älskar Nexus One, idag streamade hon i 2.5 timmar Hanna montana via youtube. När hon började batteri var 100% efter spelande var 85% kvar. Då menar jag att telefon har verkligen fått jobbat hänsynslös, då hon byter låter hela tiden, fram o tillbaka. Hon såg väldigt nöjd ut men jag fick inte leka med den ikväll:(

Är nöjd med hastighet, elegant utseende, ungefär samma batteri tid som SE 905 med BT/Wi-Fi på, gillar Live wallpaper, Internet Browser(dock har byt till Dolphin), neddladning av Apps fungerar klockren, Email-Gmail fungerar bra. Idag har jag installerat "ES File Explorer" och den är faktist riktigt bra för hantering av filer o sånt mellan nexus och PC över Wi-fi/BT mm. Gällande skärmen så har jag lite dubbla åsikter ibland upplever jag att den är väldigt sensitive/responsiv och ibland känns det lite kinesisk kavelitet. Jag tycker att den är dåligt kalibrerat-syncat med Processor mao att både skärmen och proc. är snabba att de hinner inte med varandra. Google borde kunna ha lagt i lite bättre ringsingnaler standard då de påminner lite om början på 2000 talet.

Hoppas att google aktiverar FM sändare så att man kan slänga bort extern FM sändare, blir mindre sladder i bilen samt önskar att Adobe lanserar Flash player till android.

I helhet så tycker jag att Nexus är värt o köpa, jag ångrar inte min nexus köp.