ROM: OmniRom [4.4.4 nightlies]

Discussion in 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' started by Boss302, Nov 10, 2013.

1. Brokenarrow

Brokenarrow Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

okej :) är inte så hemma, så har inte en aning, bara kört omega, orkade inte med stock och de buggarna som omega bidrog till. Så ladda ner CM och gaps gick in i CWM och backup och rensa båda cache och körde på :) ingen aning om jag bräde den partitionen på köpet :)

Jo, lite dumt att lägga ut 26 kr till :P när du har en fullt fungerande :D

2. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

OK. Skippa cwm appen om det var den du använde o gå direkt in i recovery. Håll in vol+ hem och power.
    Flasha en ny version av recovery innan du flashar omnirom då den recovery version du använde för cm10.2 förmodligen inte är kompatibel med kitkat.

3. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har någon fått "Tysta Timmar"/"Quiet Hours" att fungera?

Den mutar bara vissa appar tex. Hangouts. Men annars fungerar de flesta ljuden. Jag vet att den är ganska ny implementerad men den känns meningslös just nu.

4. Brokenarrow

MINA ENHETER

Hängde inte helt med. Men körde cwm (alltså ingen app utan i boot, som jag alltid gjort). Tog gammal back up och körde sedan in omnirom och det är ca 100MB ramsnålare än jelly bean på CM.

Annars märkte jag inte så stor skillnad i rapphet, bara lite färre funktioner.

Däremot om man går från stock är det helt annat :)

Funkar stabilt än. Får prova ett par dagar igång och se hur strömförbrukningen slutar. Dock har min samsung s3 laddare börjat ge sig verkar det som (laddar inte upp batteriet eller gör det extremt segt). Kör min note 3 laddare i stället (mer pulver i den ;));)

5. Boss302

MINA ENHETER

Nej det har jag aldrig testat. Jag jobbar o sover helt oregelbundet så det har aldrig fyllt någon funktion för mig. :)

OK. Fint. Prova att aktivera ART istället för dalvik från utvecklarmenyn för ytterligare lite bättre flyt.

6. ZDLR

ZDLR Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter ha dragit ner nya uppdateringen av Viaplay-appen till min S3:a och försökt starta några filmer/serier (ville kika mest om det skulle funka att casta till Chromecasten) utan framgång så har min telefon gått halvt bananas. När jag inte rör den eller använder den på något sätt så startar den om sig i princip hela tiden. Lyssnar jag på musik/podcast så funkar den som vanligt, likaså om jag använder den till egentligen vad som helst; men så fort jag "låter den va" så startar den om sig. Som nyss till exempel: satt på dass och kika Twitter, släcker skärmen när jag ska tvätta händerna, går till jobbplatsen 20 meter och tar upp ur fickan och voila - visst fan har den startat om sig.

Notera att det här började hända för absolut första gången idag och efter jag meckat lite med den där jäkla Viaplay-appen. What the hell do I do? Måste jag wipe:a den? :( Vill inte bli av med alla mina inställningar osv. Har dessvärre inte root på den så kan inte använda mig av TB :/

Tldr: Telefonen startar om sig vid icke användning. Ska jag använda den som ved vid nästa korvgrillning?

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om du har Omni så kan du ju få root genom att tex flasha UPDATE-SuperSU-v1.94.zip, sen är det bara att fixa backup. Eller har du testat med att rensa all data för viasat-appen och sen avinstallera den?

8. Brokenarrow

MINA ENHETER

Att aktivera ART istället för dalvik, fick app store appen att balla ur (kom upp en varningsruta konstant). Vad jag vet använde jag "rätt" store som jag tanka hem. Här http://forum.xda-developers.com/gal...ps-light-edition-google-apps-android-t2548351

Sen funkade tyvärr inga widgets, vad jag såg.

Annars är jag imponerad att batteritiden är ungefär samma som stock rom i alla fall :) och skärmen inte är lika törstig som med CM.

Liggandes på jobbet under dålig mobiltäckning (nästan helt obefintlig):
    Register eller för att visa innehållet!

9. vulfgar

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Jag använder PA gapps http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
    Har inga problem med varken play store eller med widgets. Däremot tar widgetsen bra tid på sej att starta när man startat om mobilen när jag kör med art, men sen går det fort.

Brokenarrow likes this.
  10. Brokenarrow

MINA ENHETER

Fixat :) Så flasha in den versionen i stället. Betydligt bättre fil än det jag hitta.

Jo Wighets var lite sega att starta, men oj lite mer prestanda. Det trodde jag inte.

Nu behöver jag "bara" mer ram :/

HM, G3 verkar ju bra på pappret. Lagom med ram, bra cpu ok skärm utbytbart batteri och förhoppningsvis stöd för minneskort. S5 är lite mesig med sina 2Gb (såg att stock S4 drar 1Gb). Jag skulle lätt kunna börja toppa 2Gb.

Last edited: May 8, 2014
  11. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Helvete vilken rom detta är! Har ALDRIG haft så här bra batteritid utan att ha tweekat inställningarna och inte ens då kom jag i närheten av vad jag har nu! Kör den senast nightlyn (uppdaterar ota varje gång det kommer en) och har haft minst 50% kvar av batteriet vid säng gång runt 23 tiden (går upp kl 6). Då har jag snitt 2,5h skärmtid samt all sync igång på alla appar och mail, 50/50 wifi/gsm, gps alltid på samt platsdelning. Visst har jag stora 3000mAh batteriet men med CM11 och en jädra massa tweekningar av kernel mm så kom jag inte närheten av denna underbara rom. Jag skiter fulkomligt i alla häftiga GUI moddar man kan göra i CM11 mfl när man kan använda telefonen så flitigt som jag gör (enligt mig själv iaf) och inte ens behöva tänka på att ladda innan dagen är slut.

12. vulfgar

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Det stämmer helt med min erfarenhet också. Jag körde sammy-rommar förut och när jag testade andra aosp så tog batteriet slut ruggigt fort. Med omni har jag batteritid som väl matchar den i sammyrommarna, det utan att tweaka alls, dessuotm är ju luren ruggigt snabb.
    När det gäller GUI så kan man ju installera en annan launcher och då kan man ju få både Omnis snabbhet och bra batteri och dessutom få utseendet som man vill. Jag provade en massa launchers, har ett par installerade och växlar ibland även om jag mest kör med nova.

13. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Med GUI menade jag mer moddning av DPI, Xposed moddningar (som ofta är inbyggda i custom redan) CM11:s nya Theme manager mm.
    Jag kör Nova pro och zooper (är medlem i Black Bear Blanch´s VIP community).

14. vulfgar

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Aha! :)
    Xposed hade jag nästan glömt eftersom jag kör med art.

15. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har inte kört Omni på ett bra tag. Har det hänt något kul med den ROM'en? Några nyheter eller nya features? Något bättre eller sämre?

Ping vulfgarvulfgar; & Boss302Boss302;

16. vulfgar

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Eftersom jag uppdaterar varje gång det kommer en ny uppdatering, dvs i sort sett varje dag, så kommer ju alla ev förändringar så smygande att jag inte riktigt märker när de kommit. :P

När jag kollat i changelogen verkar det handla en del om omni-switch som jag inte använder just nu. Körde med den ett tag, men tyckte den var lite nyckfull då. Ska väl testa igen så småningom, men har för mycket på jobbet just nu för att orka det. I övrigt så tuffar den på som vanligt. Jag använder ju inte heller medföljande launcher, kör med nova, så jag har ingen koll på ev förändringar där. Jag tycks inte ha mycket koll alls just nu. :ehm:

17. Boss302

MINA ENHETER

Nej inget speciellt nytt. (Vad jag kan komma på iaf) Rullar på lika stabilt o fint.

18. bvb

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Tack så mycket, båda två!

Verkar med andra ord inte som om det har hänt något speciellt isf. Tror jag går över till CM igen då!:P

19. Trubbel

Trubbel Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Jag kommer och tänka på några saker som jag välkomnade med öppna armar; Att spara bilder på sd-kortet i kamera appen, ändra bakgrundsbild på låsskärmen och alla övergripande bugfixar. Har ingen aning om när du provade Omnirom sist, så det här kanske inte är relevant :)

20. bvb

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Nä det hade jag koll på! Hade hoppats på lite nyare funktioner typ. Men men...

Tack ändå! :teeth: