Problem: Omnirom bluetooth i bil, går att ta emot samtal men inte att ringa

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Alex_765, 1 jun 2015.

  1. Alex_765

    Alex_765 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Efter att jag laddat min Samsung S3 med OmniRom så har jag haft lite problem med blåtanden.
    Det brusar högt i headset eller bilens högtalare när jag försöker ringa ett samtal. Den kopplar upp samtalet men den som svarar hör inget och jag hör bara ett högt brus. Det går utmärkt att svara på och ta emot samtal utan ljudproblem och att strömma media till bilen och headset går bra men just att själv ringa upp med headset/bil inkopplat går inte.

    Har någon haft liknande problem eller har någon möjlig lösning på problemet? Upplevde en sådan stor positiv skillnad när jag bytte ut stock firmware mot OmniRom så vill helst inte gå tillbaka om jag inte måste.

    /Alex
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Välkommen till Swedroid Alex_765!

    Det verkar inte som att någon här känner igen ditt problem så jag gjorde en sökning och hittade fram till OmniROM:s Google Plus community. Det finns ett inlägg där från dec 2014, visserligen för en Note 2- telefon men kanske kan det hjälpa dig också. Den personen hade ställt in sin telefon på att enbart använda 2g nätverk och då verkar det funka bättre.

    Här har du länken till Google Plus: https://plus.google.com/communities...7/stream/51f96f49-4ac3-484e-aaa0-35abd9711066

    Hoppas det löser sig för dig :)