Omröstning för Tele2's kunder: Har du problem med dataanslutningen?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Skywriter, 28 dec 2009.

?

Har du problem med dataanslutningen

1. Jag har problem med dataanslutningen, 3g-symbolen försvinner

75 röst(er)
    45,2%
  2. Jag har problem med Googles tjänster

17 röst(er)
    10,2%
  3. Jag har både problem 1 och 2

31 röst(er)
    18,7%
  4. Jag har inga problem alls

43 röst(er)
    25,9%
  1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det låter bra, vi får hoppas att dom löser problemet snart

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag var faktiskt i kontakt med en av deras agenter på kundtjänst och efter att ha tjatat i 20 minuter om apn och "pluppar i mottagning" och annan skit så förstod hon att vi skulle lägga ett ärende till en tekniker. ca 24-36h senare så brakade min anslutning igång direkt och rejält... nu fungerar det som kulan.

Ni som inte får det att fungera, har ni cyanogenmod och isf har ni kollat i exceptions browsern i dev tools.
    Där hade jag en hel hög med 'java.net.SocketTimeoutException' men inte längre.
    Där kan ni även se om det är några andra sorters problem som hägrar.

3. Dragon

Dragon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Någon annan i Karlstad området som har problem med Tele2 förtillfället!? Tappat uppkopplingen och kan inte återansluta till Sweden3G alls.. endast till IQ 2G eller nåt liknande.. detta kom plötsligt utan att jag gjort nåt speciellt.

4. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

5. Dragon

Dragon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

6. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag blev faktiskt kontaktad av en 3rd level technician igår för att de ville höra om jag fortfarande problem.
    Trodde först att jag blev kontaktad av en säljare men jag blev glatt överraskad! :D

Hursomhelst så förklarade jag tydligt att problemet var koncentrerat till servrar i usa / googles tjänster , jag hade tidigare uppgett detta för supporten så de hade de i loggarna.
    Men han nämnde att det var några som hade haft problem med satio och youtube också så det är med rätt stor sannolikhet inte koncentrerat till enbart android.
    Han ville understryka att det är bra & viktigt att man hör av sig om det här i framtiden så man de kan lösa det.
    Så inte knyta näven i fickan som svenne banan utan faktiskt höra av sig och säga till :)

7. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

*CHOCKAD*:eek:

Sådan service gillar man... men att ringa för att få sådan hjälp kan vara drygt om man bara hamna hos manualföljande supporters....

8. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är min rätt och plikt som svensk att knyta näven i fickan och klaga på allt och alla utom de som kan hjälpa mig :D

Vi får hoppas att Tele2 håller koll på det här forumet, det borde vara en guldgruva för teknikerna när så många skriver här.

9. bolund

bolund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad var problemet? Hur fixade dom det? Har pratat med Tele2 och dom hade ingen aaaaning om att det var problem att connecta till google-konton och hänvisade till google. Sen sa han att det borde lösa sig om jag stängde av roaming, men det hade jag redan gjort visade det sig. Får väl ringa igen men det känns jobbigt när dom bara slår ifrån sig problemet och jag vet ju fan inte vad problemet är. Har ju ett google-konto och internet funkar. Är det nåt annat jag missat?? Är lite newbie på detta

10. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan man köra traceroute från en telefon? Vore kul att se om man kan se något där, och kanske jämföra med någon som inte har märkt några problem (jag tex.).

11. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

@ sandos & bolund
    traceroute finns i telefonen default, det gäller bara att anropa det via ett shell.
    Antingen via usb-kabel och 'adb shell' eller att slänga in cyanogenmod och ett program som visar ett shell.

bolund, det är jättesvårt att veta vad som skulle vara fel med din anslutning faktiskt, men du kan alltid pröva att se om du kan ansluta till tjänsterna via någon kompis sim-kort (du får betala honom någon krona om han inte har en dataplan) för att se om det är din anslutning eller telefonen som strular.

12. bolund

bolund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mailade HTC support och lösningen var att göra hard reset av telefonen. Tydligen måste man logga in på sitt google-konto från början när man blir promptad första gången annars är man rökt sedan. Eftersom jag inte ännu skapat konto när jag drog igång telefonen valde jag knappen "Skip" och det skulle jag inte gjort tydligen. Känns som en fetbugg tycker jag. Nu funkar det i alla fall, yipiiieee!!

13. phildude

phildude Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sigh

Tja, ny här, hittade den här tråden när jag sökte på htc hero tele2 problem :)

Har hela morgonen haft problem med HSDPA och 3G på, som sagt, Tele2. Känns som att något står ivägen för paketen som skickas.. Går jag över till IQ och GPRS så börjar den skicka och ta emot frenetiskt i hastigheten man kan förvänta sig. Det här händer lite då och då så jag blev så pass irriterad att jag släppte "svennebanandet" och faktiskt ringde för att vara lite jobbig hos tele2. Hamnade hos en schysst upplänning (själv från skåne så det mesta låter som uppländska :P) som insåg att jag inte var average joe efter att jag redovisat problemen (hade ju facit uppe i den här tråden xD) och sa att han skulle lägga ärende på det. Vi sammanfattade problemen och avslutade samtalet. Fyra minuter senare dimper det ner 45 olästa i min lilla hero. Slump?

Jag ska tillägga att jag har haft det här problemet lite sporadiskt oftast på morgonen sen jag fick den... vet inte om det kan bero på att det är 2km bilkö 200m härifrån varje morgon när alla ska in på ideon (företagsområde i lund) eller om det bara är tillfälligheter. Någon annan som har så pass regelbundna problem i Lundområdet eller någon annanstans med liknande omständigheter?

Oavsett vad så tror jag det är jättebra att så många som möjligt med android hör av sig om de märker liknande problem. Tack för ett grymt forum!

14. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

EDIT:missade pollen ;)

Last edited: 15 jan 2010
  15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det funkade utan några problem tills för två dagar sedan. Sedan dess har det legat nere större delen. Just nu kan telefonen skicka data men ingen data kommer tillbaka...enormt irriterande :mad:

16. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem 1 händer slumpmässigt och går ned till 2g, går sällan tillbaka automatiskt till 3g om inte ja ändrar i inställningarna alt. startar om tele.

Är Xtremelabs Speedtest pålitligt?
    Vad får du för värden nu efter att de fixat?

Med full signal och H kommer jag endast upp till 1.5Mbps enl programmet och det är ju lite surt då det är reklamerat att komma upp i 6-7Mbps.

Vad ska man säga till dem i support, är det mycket snabbare nu för din del?

17. jake80

jake80 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en nyinköpt LG GW 620 med tele2 snackis abonnemang, den hittar inte tele2s nät "sweden3g" som min htc hero hittar med samma abonnemang, den använder sig av telia och comviq och säger roaming hela tiden, går jag ner på 2g nät så kan jag surfa med gprs men det har aldrig funkat med 3g, har dock fått igång det med ett kontantkort med tele2. skitskumt.

18. Carpe_Me

Carpe_Me Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Hah märker att jag inte är ensam.

Men till skillnad från er så har jag problem även med samtalen!
    Signal som åker bergochdalbana, slutar med att 9/10 samtal består av många , va? - gå upp ur källaren! osv och ungefär 2/3 av de kopplas ner stup i ett.

Har försökt ringa Tele2´s kundtjänst ett flertal gånger men tack vare problemet jag har så har det inte gått så bra att sitta i 30min telefonkö men i fredags förra veckan efter en lång tids (ja en lång tid, flera månader) riktigt helvete där jag fått många viktiga samtal brutna och haft en svajjig datauppkoppling som strulat på samma sätt som er kom jag fram!

Helt otroligt, jag kom fram och det gick att prata! Pratade med en tjej på deras "tekniska avdelning".

Men för att göra historien kort, hon ville att jag skulle prova byta simkort och det skulle JAG BETALA, hah betala för deras felsökning och gissningar -nja tror inte det. Efter många om och men så slutade det med att jag nu väntar på en slutfaktura och kommer aldrig någonsin igen att ha något med Tele2 att göra, maken till arroganta idioter får man leta efter! Numera blir det Tre istället! Dom har iaf en mast på grannhuset så faeeeen om jag inte ska ha en shysst signal hemma nu iaf :cool:

Nej felet ligger varken i mitt sim-kort eller min mobil. Det kan jag garrantera! Har utelämnat 90% av samtalet, men som sagt jag kommer aldrig använda mig av deras tjänster igen.

19. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

I och med att jag nyligen skaffade abonnemang i stället för kontantkort fick jag nytt sim-kort och problemen med dålig hörbarhet och avbrutna samtal verkar ha upphört. Men det händer att dataanslutningen strular. Fast det var nog ett tag sen, det med, nu när jag tänker på det.

20. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Min dataanslutning strular fortfarande varje gång jag tappat mottagningen och sedan fått mottagning igen. Riktigt störigt. Skall kontakta Tele2...igen.