Diskussion: [Omröstning] Lider din S4:a av "screen smearing" eller mörkrödtonad skärm?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av filur93, 6 maj 2013.

?

Lider din S4:a av "screen smearing" eller mörkröd-tonad skärm?

1. Ja, "screen smearing"

86 röst(er)
    55,8%
  2. Ja, mörkröd-tonad skärm

6 röst(er)
    3,9%
  3. Nej, min skärm är perfekt.

62 röst(er)
    40,3%
  1. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Vilket antyder att det är de röda subpixlarna som laggar, eftersom man inte har problemet om de röda lyser när de inte ska... I don't get it.

2. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Har smearing...men hade aldrig tänkt på det om jag inte hade läst om det. :)
    För att se det fick jag lov att skruva ner ljusstyrkan och scrolla upp och ner jättefort, vilket jag aldrig gör i vanliga fall. Inget allvarligt i mitt tycke. :P

3. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Har ej röd skärm men smearing. Hade ej reagerat om jag ej såg tråden här.. Mig stör det ej. Kanonnöjd än så länge med luren:)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

4. Kamblad

Kamblad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Började om med me2 från Telenor och rootade sedan med den nya patchen från Chainfire. Har nu senaste OTA-updaten med lite snabbare respons, svart istället för röd skärm och tyvärr screen-smearing. Dock helt klart värt det då skärmen känns mycket skarpare i färgerna.

5. ZeHamsterDroid

ZeHamsterDroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pratade med sammy via deras support chat. De verkar vara medvetna om problemet och kartlägger om alla telefoner har problemet(vilket det verkar som) eller om det är någon dålig batch.

Lite trist att man bara kan fån vara 99,9% nöjd.

6. Zalamander

Zalamander Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jag hade inga som helst problem med min telefon. fick glaset krossat av att någon trampa på telefonen får den tillbaka från verkstaden och har fått smearing på telefonen. blir att åka tillbaka till verkstaden så får dem byta ut skiten.
    verkar vara skärmen som är fel på och inte mjukvaran i sig....

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Har inte problemet på min....... eller rättare sagt jag har inte letat efter det och det jag inte sett det har jag inte helt enkelt :-)

Skickat med Tapatalk

mixxno gillar detta.
  8. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Skulle nog vilja påstå att det är omöjligt att inte se det (gäller båda skärmproblemen) när du är i ett mörkt rum, till exempel när man ligger i sängen på natten och fifflar med luren.

9. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Man kan ju tycka att det är en sund inställning.. Men jag personligen tycker det är rätt dumt. Tror du förstår varför.

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

OM jag nu har ett problem som jag inte har upplevt/sett varför ska jag då leta efter det ? För mig finns det ingen anledning att leta efter detta fel då jag inte lider av det. Skillnad vore ju om det var ett påtagligt problem som gjorde att jag inte kunde använda telefonen till det jag använder den till.

Att hänga på ett forum är i det stora hela VÄLDIGT fördelaktigt och lärorikt men på samma gång får man ju reda på saker som man kanske inte lider av att inte veta. När man fått reda på såna saker testar man och när man väl hittat det blir det helt plötsligt ett problem för man vet om det.

Varför det är dumt vet jag faktiskt inte ?

11. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Jag tänker nog lite mer övergripande antar jag. Att tycka att man inte har ont av det man inte vet är enligt mig dumt. Kunskap är makt. Du måste ju givetvis inte hålla med mig, då du har rätt till din åsikt.

12. Zalamander

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

men har man inte sett det har man inte det problemet. enklare än så är det inte.
    jag hade inte det på gamla skärmen men har det på nya. samma sak fredriks har väl inte det problemet helt enkelt inte värre än så.

13. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Håller fullständigt med. Jag vet inte heller om jag har varken det ena eller det andra. Jag är fullkomligt nöjd med den här luren. Och då kan jag tillägga att jag är ganska petig med att allt ska vara perfekt :)

Skickat från min GT-I9505

14. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Jag är också supernöjd med min S4. Det verkar som att ni blir upprörda över min åsikt och försöker rättfärdiga det faktum att ni är nöjda med telefonen trots att det finns egenheter som kanske inte är önskvärda. Ni behöver inte ursäkta er och bortförklara det som faktiskt är dåligt med telefonen. Men mest av allt verkar ni missförstå mitt uttalande huruvida det är en ganska dum inställning att man inte har ont av det man inte känner till. Jag syftade på "det jag inte sett det har jag inte" och det är dumt att leva i en fantasi där man tror att saker och ting är bra, när de i själva verket inte är det.

15. Zalamander

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Förklara lite bättre tack. Du påstår att alla har fel? vare sig vi vill eller inte?
    alla s4or har fel? och vi som säger att vi inte har fel har fel enligt dig? eller uppfattar jag dig fel? förklara gärna lite extra så jag inte missuppfattar dig

16. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Jag har väl inte påstått att alla har fel? Jag säger bara att jag anser att det är dumt att tycka att det man inte känner till inte har någon betydelse.

17. Zalamander

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Va bara det jag frågade.

Men om vi som inte upplever något fel(innebär känner inte till felen på respektive mobil)
    Så har det ingen betydelse för oss? Har man inga del fel så har det väl ingen betydelse? Och om man har fel kommer man märka det och har man inte märkt det ja då har det ingen betydelse

mixxno gillar detta.
  18. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Jag har hela tiden sagt att jag anser att det är en dum inställning överlag att tycka att det man inte vet inte heller påverkar en. Huruvida det faktiskt påverkar en när man inte känner till smearingen har jag aldrig pratat om. Förstår du skillnaden mellan "överlag" och "i denna situationen"?

Tapatalkat från min Galaxy S4

19. Zalamander

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Läser du ens vilket forum du är i? Du snackar om smearing i denna tråd och angåe
    nde s4.... inte överlag. Du säger att det är dumt att tycka att det som man inte vet om påverkar en inte. Klart som korvspad att det man inte vet om påverkar en inte. Uppfattar man inte smearing så påverkar det en inte. Svårt?

mixxno gillar detta.
  20. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Förstår du ens hur man kan dra paralleller mellan resonemanget i denna situation och andra? Om man nu alltid lever med filosofin att man inte har ont av det man inte vet, så har man alltså inte ont exempelvis av om ens telefon inte kan ta emot samtal, så länge man inte får detta påtalat för sig? Om man nu tycker det är lugnt bara man slipper få reda på det, så kanske det inte gör så mycket för dig. Jag hade sett det som ett problem. Låt mig göra det om jag vill och ge upp dina lönlösa försök att övertyga mig att tycka som du.

Tapatalkat från min Galaxy S4