Problem: Omstarter

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av johand.se, 21 apr 2012.

  1. johand.se

    johand.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min One S i ca 10 dagar nu. På den tiden har den startat om 5-6 gånger. Hälften av gångerna har det börjat med att ett samtal bryts, precis som om det vore för dålig täckning (vilket det inte borde vara, men det kan jag inte säga säkert). Ca 10 sekunder efter det tappade samtalet startar telefonen om. Resten av gångerna kan jag inte koppla samman det med något, den kan ha legat på bordet, i fickan helt utan att jag märkt att något hänt.

    Någon mer som har råkat ut för detta? Funderar på om det är mjuk eller hårdvarurelaterat... Gissar att det är något i mjukvaran.

    Johan
     
  2. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan vara endera, faktiskt, svårt att säja. Har inte drabbats av det du beskriver, även om jag får få samtal (forever alone :).
     
  3. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Exakt samma sak har hänt mig två gånger idag.... Och båda gångerna var det som för dig; att ett samtal bröts och sedan dog allt. :(
     
  4. johand.se

    johand.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  5. TCM

    TCM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det låter inget vidare. Jag har en Desire som jag i stort sett är nöjd med, men som startar om så fort jag surfar/använder google maps etc när jag inte använder wifi. Jag hade tänkt skaffa en One S, men jag tror inte jag står ut med omstarter igen :(
     
  6. johand.se

    johand.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina omstarter har försvunnit (utan att jag gjort något). Däremot är problemet med att telefonen hänger sig vid missade samtal kvar trotts reset samt uppgradering till den nya mjukvaran som kom för några dagar sedan. Har därför skickat in min, får hoppas att problemen försvinner nu.
     
  7. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har hört om hårdvarurelaterade omstarted, då man kan komma åt att hålla inne strömknappen en stund i fickan eller så.
     
  8. johand.se

    johand.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det händer ibland om man har telefonen i fickan när man lutar sig framåt...
     
  9. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Då fick jag dagens omstart (förmodligen) förklarad :). Har inte haft något problem med detta annars, typ en eller kanske två omstarter på en dryg månad.
     
  10. Mr Z

    Mr Z Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Upplevde samma sak med min HOS de första veckorna. Men efter uppdateringen nu senast är problemen borta :)
    Tycker dock att jag har lite väl dålig täckning ibland... :(