Övrigt: One förlorade rejält mot S4 (tillgänglighet)

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av 8500rpm, 14 maj 2013.

  1. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Man får säga vad man vill, men nu lyckades ju HTC med en fruktansvärt bra lansering ;) Gör en prisjakt sökning på S4 och det är främst gröna pluppar (i lager) och en på One och det är främst rött.
     
  2. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vad vill du diskutera? Här i Norge så säljs allt ut så fort de kommer in på lager (är snack om timmar). Verkar onekligen som HTC One är den räddningen som företaget behöver. Hoppas bara de klarar att leverera ännu fler telefoner snart :)
     
    -WR- gillar detta.
  3. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ojdå...nej, vill inte diskutera något, var bara ett konstaterande.

    Visste inte att HTC skeppar så mycket telefoner att det är slut i lager hela tiden, trodde de var slut i lager pga att HTC skeppar så otroligt få telefoner. Nej, några hundra är inte mycket, det är precis som att säga att det finns många Ferrari i Norge, säkert finns det hundratals men jämfört med BMW så otroligt få.

    Hmm, vad skrev jag nu, att HTC är liksom Ferrari ;) få förunnat hahah
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ja, HTC har verkligen lyckats med HTC One, och efterfrågan på luren är ju ett bevis för det. Men HTC floppar rejält med HTC First och den här till och med dragits tillbaka hos vissa.

    Jag hoppas verkligen att HTC kan ta några fler andelar på marknaden, men det är svårt. Samsung är groteskt stora med en marknadsandel på 31 procent. Apple ligger långt efter med en andel på 18 procent.

    Våga vägra Samsung!
     
  5. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Hur många marknadsandelar har HTC då?
     
  6. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

  7. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Alltså säljd det lika många HTC-telefoner som telefoner med Windows Phone. Väldigt konstigt då jag tycker man ser betydligt fler HTC-lurar, men det skiljer sig väl mellan marknader.

    One är det läckraste som finns nu och bara folk masar sig iväg till butikerna för att jämföra den med tex S4 så kommer HTC växa.
     
  8. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Du får räkna med att i HTC där så räknas alla dess operativ in, alltså WP också.

    Tycker det är synd för marknaden att One fick så stora lanseringsproblem även om jag valde en S4a.
     
  9. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Ja så är det.

    Jag tycker Galaxy S4 är en sjukt fin telefon även om jag inte står ut med TouchWiz, men det går ju att lösa.
    Bara av nyfikenhet, varför valde du S4? För mig som funderar på att skaffa ny mobil så känns One ganska självklar då jag tycker hårdvaran och mjukvaran är snyggare. S4:an är något snabbare, dock inget jag lär märka i vanligt användande och ögon-lull-lullet som S4:an erbjuder verkar inte fungera helt bra. Bara en nyfiken konsument som inte vill starta något kring :)
     
    R8V10GT gillar detta.
  10. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För att vara ärlig, så använde jag det flesta i cirka en vecka, därefter så stängde jag av nästan alla ögon och gest grejer förutom smart stay. Men jag kan med lätthet säga att jag är fortfarande nöjd, och när stabila cyanogen Romar kommer ut, kommer jag nog byta dit. Det jag vill komma fram till, är att se på telefonen som du köper som en hårdvara. Mjukvaran kan man enkelt ändra mha custom ROMs. Så vad vill du hellre ha? En mobil med stöd för minneskort, och utbytbart batteri, eller en mobil med grymma högtalare och lite högre pixeltäthet. Du kommer säkert inte att ångra dig oavsett vad du väljer. Och om du ångrar dig, så är det bara att byta med någon här på SweDroid ;-)

    EDIT: och för att svara på din fråga på varför jag valde S4an. Det som var avgörande för mig var att jag kunde använda handskar med denna telefon, vilket jag inte kunde göra med HTC one :-) men jag lutade mer åt HTCn i början :-P

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 maj 2013
    falkinski gillar detta.
  11. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Riktigt skoj att höra positiva nyheter om HTC, marknaden behöver alla spelare som kan leverera bra lurar! Det är nyttigt för konkurrensen och driver utvecklingen framåt. Som konsument tycker jag också att det är hur bra som helst med lite valmöjligheter.
     
  12. 4U2C

    4U2C Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade en S4 som jag sålde, jag tyckte det var en helt ok telefon, köpte tlfn mest för funktionerna men använde dom 1-2 gånger typ. Sen va det inte kul längre. Ville ha en stilrenare telefon tycker som jag också var rädd för att tycka att s4 har för "cartoon" aktig gränssnitt, väldigt stort o färgglatt. Är inte
    Mycket för att byta launcher så jag störde mig på det, den är också väldig lätt o fyrakantig vilket störig när man pratade (beror kanske hur stora händer man har) väntar iaf på HTCn nu



     
  13. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hoppas att du gillar den mer än Samsungen, då :-)

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2