Fråga: one plus two till föräldrarna?

Diskussion i 'OnePlus 2 - Allmänt' startad av Sweetleaf, 31 okt 2015.

  1. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Min mor (58år) och far (60år) skall förnya sig lite och köpa nya mobiler men dom vill ju naturligtvis inte betala för 2 nya s6,z5 eller iphone så jag föreslog 1+2 till dom men jag vet inget om mobilen är de en bra mobil? för/nackdelar? vad följer med när man köper dom? eller finns det nån bättre för billigare slant?
    // Sweetleaf
     
  2. king_heisenberg

    king_heisenberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2014
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    629
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag hade nog personligen väntat å skaffat två oneplus x (https://oneplus.net/se/x) telefoner då de är såpass billiga (har för mig jag läste ngt om runt 2700:-).
    Sedan hade inte mina föräldrar behövt något bättre än det. Är väldigt nära rent android på one plus när det är oxygen OS.
    Har använt min oneplus two ett tag och är väldigt nöjd med telefonen.
    Men saknar fortfarande min nexus 6 ibland. Men älskar de dubbla simkortet för att slippa ha en firma och en privat telefon.

    Största nackdelarna är väl om den krånglar i hårdvaran å man måste reparera eller reklamera då det skall skickas å grejar...
    Fördelarna är väl att man får det man betalar för. Kan va lite problem med mjukvaran osv men du betalar inte så mkt för telefonen heller så lite sånt får man leva med.
    Det som följer med är basic, laddare, kabel och telefonen. Sen finns massa lull lull att köpa av dem också när man beställer.
     
    iterva, bernard och Sweetleaf gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Två stycken Moto G 16GB/2GB kanske vore något annars?
     
    iterva, king_heisenberg och chraist gillar detta.
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag köpte huawei p8 lite till svärmor (65+) av den enkla anledningen att hon ville kunna gå till en butik om hon skulle få bekymmer med den. Allt man hört om oneplus och deras usla kundtjänst får iaf mig att inte välja något från detta företaget.

    Mina förslag är;
    * Huawei P8 Lite (Liten och nätt. Även simpelt läge för hem skärmen. Tänk big launcher, doro) bra pris.

    * Motorola moto x play (lång batteritid)

    * huawei Honor 7 (mycket telefon för pengarna)
     
    iterva gillar detta.
  5. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Mormor använder en Note 4 vid sjuttio års ålder. Det hon uppskattar är en stor och bra skärm, snabb respons och den utmärkta kameran. Hon ser bra men finmotoriken är inte som den brukade, dessutom verkar folk över 30 ha någon gen som gör dem lite lätt tekniskt efterblivna, att skriva med mer än ett finger samtidigt är ju en omöjlighet för många.

    Iallafall så tror jag att Oneplus 2 är utmärkt av ovan nämnda skäl, den är dessutom robust och det är bra grepp i den. Priset är ju klockrent också. Snåla inte bara för att det är gamlingar, de uppskattar ofta bra telefoner lika mycket som alla andra.
     
  6. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Helt på samma spår, så +1 på den.
    Eller som Bernard skrev, Moto G är också riktigt fin.
     
    chraist gillar detta.
  7. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Ja tyvärr blev det inga +2'r till föräldrarna då dom inte kunna vänta så länge utan fick det fick bli 2 p8 lite och än så länge är dom iallafall nöjda ☺
     
  8. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Kul att höra att de är nöjda. De enda frågorna jag fått från svärmor har varit när en ny firmwareuppdatering kommit till telefonen om hon ska installera eller ej. Hoppas de fortsätter vara nöjda med köpet. Blev det förresten enkelt läge på hemskärmen eller vanligt? Svärmor kör på med det vanliga läget [emoji4]
     
  9. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    kör på med vanliga läget tänkte att dom får testa med det först å skulle inte det gå så ändrar jag sen :)
     
    chraist gillar detta.