Oneclick root för Light!?!

Diskussion i 'ZTE' startad av gualm, 3 maj 2011.

  1. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Stötte på detta på MoDaCo. En moddiferad z4root av kallt_kaffe för permanent root av Blade. En person vad jag kan läsa mig till har bekräftat att det funkar även för ZTE Light. Någon mer som vet?

    Länk till kallt_kaffes z4root för Blade:
    http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/337262/permanent-root-for-2-2-blades/

    Länk till person som bekräftar:
    http://android.modaco.com/content-page/337130/zte-v9-light-2-2-update-now-available/page/20/

    <3 till kallt_kaffe för sitt engagemang!
     
  2. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Fråga:

    Det är ok att roota med denna först och sedan dra in ny rom (Nordic Light eller Light Roast) om några dar va?

    Har precis fått min Light, och känner att jag vill testa den några dar innan jag gör för stora ingrepp.

    Denna root går ju - om jag fattat rätt - att återställa, så här blir ju inte förändringen så stor. Börjar man däremot peta med Froyo kan det ju bli klurigare om något skulle visa sig inte funka....
     
  3. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Denna root är visst bara till för att kunna installera appar som kräver SU. Ska du ha in en ROM måste du flasha in en annan recovery! Följ guiden som är för den ROM du ska ha så löser det sig ;-)

    Sent from my Light using Tapatalk
     
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ja alltså, så långt är jag med.

    Min fråga var mer - försvårar jag en senare flash-process genom att först roota? Eller kan jag roota nu och sedan - när jag känner mig mentalt redo bara dra in oneclickrecovery samt uppdateringarna enligt de guider vi har här?
    (Jag är killen som samlade mod en hel helg, och ändå drog ett par glas vin innan jag till slut vågade mig på att köra Unrevoked på min Desire) :P

    Jag har bara erfarenheter från Desire och Unrevoked's root med diverse olika ROM's, och där är det inga konstigheter men istället för att köra först och be om hjälp senare när det eventuellt skitigt sig tänkte jag det kunde vara en bra idé att försäkra mig om att samma sak gäller här.
     
  5. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ingen fara, rootningen försvårar inget om du ska göra en 2.2 uppgradering senare.
     
  6. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Skön du är :)
    Önskar jag tog det lite lugnare...
    Jag startade plattan, uppdaterade, flashade ROM.
    Märkte sen att jag inte kunde nergardera, glömde ta backupp av min 2.2 och sist började jag fråga om hjälp :P
    Tur att det finns på många schyssta personer här som hjälper till ;)

    Gjorde samma med min Legend. Köpte den, två dagar senare lämnade jag in den då jag förlorat min recovery i försök att flasha in Clockworkmod :)
    Den försvann på väg till Anovo så det dröjde en månad innan jag blev kompenserad med en ny...

    Sent from my Light using Tapatalk
     
    Last edited: 5 maj 2011
  7. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Perfekt!

    Då kan jag lugnt ta det första steget redan ikväll, och sedan om några dar när allt verkar ok hoppa på light roast...

    Fast vem vet... har jag inge vin hemma så hinner nog kallt_kaffe ordna med CM7 innan jag får tummen ur... :D:D:D

    - Tack till er båda för att ni tog er tid!