Problem: Onedrive, funktioner och problem..

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Norea1, 27 dec 2022.

  1. Norea1

    Norea1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har konto Microsoft 365 Family och 1 tb i minne. Datorn är en Macbook. Jag onedrive det för att lagra gamla videofilmer och super8filmer.

    Jag har slitit med det ett par år nu, varje jul när jag är ledig, men jag begriper mig inte på systemet. Jag har en macbook. som jag ser det nu så allt jag sparar till onedrive molnet sparas även i en onedrive mapp på datorn. så det tar för mycket plats på datorn. Jag hittade att man kan välja "frigör utrymme" för att det bara ska finnas i molnet. Men när jag ändrar till det, så går det tillbaka efter en stund och blir en lokal fil på datorn igen.

    Sedan verkar det inte ligga samma filer i molnet och i mappen på datorn. Vissa filer kan jag öppna från datorns mapp men inte från molnet. fast det ska vara samma fil. I onedrive online står det "det gick inte att läsa in videon". fast jag kunde läsa in den innan. och den går att läsa i onedrivemappen i datorn.


    Och tanken med molnet var ju att om något händer med datorn ska det finnas online. Men nu verkar ju saker raderas från molnet om inte datorn funkar eller är stängd.


    Finns det något bättre sätt, förutom att ha allt på en usb-sticka? Jag har en extern hårddisk till datorn också, jag har försökt kopiera filmer därifrån direkt till onedrives moln. men då sparas det en kopia på datorn och jag får felmeddelande att datorn är full och jag kan då inte kopiera filen klart.

    Det står synkroniseringsproblem, det finns inte tillräckligt med utrymme på datorn för att synkronisera den här filen.