OnePlus 6 - Allmän diskussionstråd

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av Herrn, 7 feb 2018.

1. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    1. OP6
    2. Pixel 2 XL

R3b0rn gillar detta.
  2. Droid96

Droid96 Guest

1. Pixel
    2. OP6

Droid_301 och Timpppa gillar detta.
  3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Den översta är Pixeln och har en bättre ljuskänsla över bilden och den nedersta är OP6.

Last edited: 29 maj 2018
    Droid_301 och Droid_269 gillar detta.
  4. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    För att byta ut snacket mellan fast eller mjölig potatis...

Ljudkvaliteten på den inbyggda DACen är riktigt bra! Luftigt o bra ljud med balanserad bas speciellt vid spelning av HiRes filer. Mycket trevligare ljud än via S9+ eller iPX.

Går inte att jämföra rättvist mot en dedikerad DAC dock... Min FiiO q5 funkar galant med OP6. Bara lägga usb på OTG läge.

sorcgsdf, dannejanne, OneBlue och 2 andra gillar detta.
  5. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag som sitter i köpträsket och velar mellan att köpa telefon idag eller vänta till Pixel 3 släppet i höst och hoppas på en svensk lansering behöver lite input. Ni som sitter med flertalet telefoner av nyare slag. Är det så att ni är mobilfantaster i allmänhet och gillar att testa nya produkter eller vad är anledningen till t.ex. köpet av OP6 i ert fall? (Ni måste ju haft insikten av att kameran inte skulle kunna motsvara vad ni redan äger)

perperub, kissidor, Droid96 och 2 andra gillar detta.
  6. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Bra formulerad fråga!

Jag har nog ägt varje flaggskepp som finns där ute men med tiden så har jag känt att ingen av dom fyller alla personliga checkboxes. S9+ är en ruskigt bra telefon men batteri tiden samt deras värdelösa mjukvara var droppen för min del. Hade en 5T en månad eller två och älskade det mesta med den förutom kameran. Jag bytte från s9+ mest för att jag inte kunde förlika mig med tanken på att batteriet var slut innan en hel dag för mig... Jag vet att kamera är en väldigt personlig fråga men jag ansåg att det lilla jag fick ge upp från s9+ för att i helhet få det OP6 erbjuder slog de få nackdelarna.

Tex. Jag drog av min telefon vid 6 igår kväll. Har nu kl 10:45 40% batteri kvar och lyssnar glatt på musik.

Itson gillar detta.
  7. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Jag bytte från Pixel 2 till OP6. Har framför allt använt Nexus, OnePlus och Pixel de senaste åren. Nyfikenhet, viljan att prova en ny enhet samt OnePlus inställning till utvecklar-communityt (eller tvärtom, kanske) var tunga faktorer. Oron bestod framför allt i hur det skulle kännas att byta bort den absolut bästa mobilkameran, alla kategorier. Pixel har på gott och på ont blivit en iPhone i Android-skrud. Har man experimentlusta är OnePlus det kanske bästa valet man kan göra idag. Tror också att med en fungerande GCAM-portering, så kommer kameran i sexan att bli ännu bättre - inte för att den är dålig nu, men med tanke på vilka underverk som skett med tidigare OP-telefoner, så är jag sunt optimistisk.

Itson och Finskpinne gillar detta.
  8. Droid96

Droid96 Guest

Jag har de tre telefoner som jag tycker är bäst just nu. Normalt har jag en iOS och en Android men just nu bär jag runt på tre eftersom de har olika styrkor. Jag är svårbotad mobilmissbrukare.

iPhone X: Vardags/spelprestanda (A+), kamera (A-), appkvalitet, ljud över bluetooth och stereohögtalare, formfaktor, inplementation av gestures. Day2day business.

Pixel 2 XL: Kamera (A), always on display, notifications, vardagsprestanda (A), snabba uppdateringar, stereohögtalare, ljud över 3,5mm med dongel, batteritid.

OP6: Gestures på Android, heltäckande skärm, vardagsprestanda (A-), spelprestanda (A), snabbladdning, formfaktor.

iPhone är daily driver. Skriver längre mail, lyssnar musik via bluetooth och spelar spel. Den har primära SIM-kortet.

OP6 är min speltelefon med Android (Pixel 2 XL har ingen vidare spelprestanda pga 1440p och halvdan GPU). Lektelefon där jag trixar med launchers, ikonpaket med mera.

Pixel 2 XL ligger alltid på bordet med Always on display aktiverat för att ha koll på notifications. Körs stock. Kameran används en hel del. Bra för Youtube (ingen notch).

Dejan195, andreas.karlsson, Itson och 4 andra gillar detta.
  9. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det verkar inte som folk läser vad jag skriver. Jag har flertalet gånger skrivit att Pixel 2 kamera är den bästa på marknaden.

Att OnePlus 6 kan tävla med de övriga är det ingen som helst tvekan om. Det finns otaliga jämförelser som bekräftar detta.

Men som jag också sagt så är ingen kamera bäst i varje situation. Inte ens Pixel 2.

iPhone X har raw, det är ju jättebra!

10. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det är inte alltid vad du skriver. För du skriver bra och vettiga saker också. Det är mer att du skriver som en OnePlus-fanboy ibland [emoji6]

11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ibland är det väldigt hård kritik, rena sågningar ibland. Då behövs det balanseras.

OnePlus 6 har en hel del som kan förbättras till nästa version. Högtalare, trådlös laddning, optisk zoom, högre upplösning på skärm. Men överlag får man vara mycket nöjd tycker jag om inte några av dessa saker är jätteviktigt för en.

12. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Högre upplösning tror jag personligen tidigast på 7'n

Men bättre högtalare och ytterligare slipning på kameran vore världens skillnad för mig iaf! Trådlös laddning kvittar totalt för min del men borde finnas iom glas baksida, kan ju inte vara så att det är speciellt dyrt heller att sätta det I luren för det är ju lite koppar bara :)

Ara gillar detta.
  13. Droid96

Droid96 Guest

Riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Telefonen behöver separata licenser och godkännanden för trådlös laddning och det kräver att produkten designas på ett speciellt sätt. Insidan på OP6 är ju ganska lik OP5T, kan tänka mig att 7an eller 8an blir en ny design som har stöd för trådlös laddning. Oneplus lär sig nya saker på varje modell de släpper. De är duktiga på ingenjörskonst. Nu kan de checka av glasbaksida från listan. Bara att ta sig an nästa utmaning.

Ara och Finskpinne gillar detta.
  14. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tycker det är trevligt att fler och fler telefoner får bra ljud ut i hörlurar. Blev överraskad när jag hade XA1 Ultra över dess luftiga ljud. Ännu mer överraskad utav min P20 Pro som levererar fantastiskt ljud ut i hörlurar med mycket rymd i princip i klass med min V10 nästan. Sen att läsa att Oneplus också hoppar på audio-tåget. Blir så besviken varje gång jag lyssnar på musik i en Samsung de låter lite burkiga och instängda i jämförelse men för att del inte dåligt. Men de når helt enkelt inte upp till de bästas nivå.

R3b0rn, Ara och Finskpinne gillar detta.
  15. Droid96

Droid96 Guest

Rätt svar var

1. Pixel
    2. iPhone
    3. OP6

Droid_301 och Fridensliljor gillar detta.
  16. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Verkar tyvärr som op ännu en gång inte bryr sig om kvalitet på mikrofonen OnePlus 6 microphone quality

Där gick oneplus 6 bort för mig.

17. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    En underlig sak har jag upptäckt...
    Utorrent stänger ner sig sj ef

18. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det låter rätt halvtaskligt, det fungerar, man hör vad som sägs men precis som med högtalare så är det inte välljudande. Synd när videobilderna bli så jävla bra!

flat7 gillar detta.
  19. b9mobile

b9mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Om man pillar av det förinstallerade skärmskyddet, är själva skärmen oleophobisk och smooth?

20. DanielÖ

DanielÖ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Fin är den, men vad du är ute efter mer än en clean och bra skärm vet jag inte då jag inte vet vad oleophobisk innebär :) Jag tog bort det medföljande skyddet direkt.

b9mobile gillar detta.