OnePlus One

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av SWEUP, 5 mar 2014.

1. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

3. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Är det NÅGON här mer än jag som har varit fast på "Pending Shipment" ett bra tag nu?

marcuspresident gillar detta.
  4. lingongrova

lingongrova Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft telefonen i en vecka nu och här är mina plus/minus om den.

Plus

Prestandan, naturligtvis. Klarar alla grafiktunga appar som jag slänger på den och har inte märkt av minsta lagg eller fördröjning en enda gång.

Skärmen. Mycket skarpa och fina färger som imponerar. Notera att jag går från en Nexus 4 och det är den jag jämför med. Färgerna är djupare och livligare. Skärmstorleken blev en rejäl omställning, men jag har vant mig nu och tycker det mest är en fördel.

Byggkvaliteten. Känns väldigt bra i handen och har en fin premiumkänsla. Gillar starkt sandpapperskänslan på baksidan som gör att den ligger bättre i handen, föredrar detta före hal plast. Gillade även förpackningen och presentationen, även om det är högst irrelevant för telefonens funktion.

Kameran. Vissa har gillat den, andra inte. Jag tycker att den tar väldigt skarpa och fina bilder, däremot har jag inte provat den i mörka lägen så jag reserverar mig på den punkten. Men som sagt, mycket fina bilder i jämförelse med Nexus 4.

Minus

Högtalarna. Ljudvolymen är det inget fel på, den slår Nexus 4an med råge. Men det är något som är off med ljudet som gör att det känns lite skränigare och inte lika tydligt. Vet inte om jag inbillar mig just för att man kommer upp i högre ljudvolymer. Behöver nog testa lite mer för att bilda mig en bestämd uppfattning.

Storleken. Har visserligen vant mig vid storleken nu men jag tycker ändå att den kunde ha varit något kortare på höjden, känns som att kanterna upptill och nertill hade kunnat minskats litegrann för att göra den lite behagligare att använda. Inga problem att få ner den i byxfickan och röra sig obehindrat dock.

Vibratorn. Upplever denna som lite skramligare än den på Nexus 4 och är inte lika stark. Har dock ännu inte missat samtal/SMS eller liknande till följd av den låga vibrationen, utan den har känts varje gång i fickan.

Detta var mina fem öre efter en veckas användning, tänkte att det kunde vara intressant för vissa. Överlag är jag otroligt nöjd med telefonen, framförallt för detta pris.

Slänger med ett par bonusbilder på min lås- och hemskärm.

Låsskärm

Hemskärm

5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Min var "Pending shipment" från i fredags (25/7) tills i tisdags (29/7) då den slog över till "Processing" vilket den fortfarande har. (jag valde "Standard shipment")

6. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Tre timmar för länge nu, om det räknas ;)

7. fretig

fretig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Någon annan med Tre som operatör? Har problem med att samtal inte kommer fram utan man får en avisering om missat. Folk hamnar direkt på telefonsvararen och måste ringa två gånger för att komma fram. Har stängt av "blacklist" i CM11 men det verkar inte hjälpa. Någon som har idéer?

8. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 480
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Testa att bara köra 3g

9. fretig

fretig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Men jag vill ju inte kompromissa med hastigheten. Dessutom -rätta mig om jag har fel- har jag för mig att det bara går data på 4G, inte röst?

10. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 480
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ingen aning faktiskt. Jag hade inga problem under den korta tiden jag provade min Oneplus, jag valde att bara köra 3g då täckningen blev lite usel om jag valde att köra 4g, dessutom brukar jag sällan ha 4g täckning där jag bor.

11. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Stämmer.

12. ZlitZ

ZlitZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Beställde min i lördags och min har stått på pending tills igår då den ändrade till processing. Inte heller fått något mail om att telefonen är skickad ännu :/

13. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Har inte min order gått över till processing imorgon bitti så köper jag en 3310 istället.

14. buvall

buvall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

köpte 24/7 fick den idag med express
    Var i GBG- Landvette 28/7 men DHL behagade inte dyka upp förrän idag

15. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 343

MINA ENHETER

3310 is the shit.

16. Donadoni

Donadoni Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Lyckades få tag på en invite tack vare en vänlig själ på oneplus-forumet. Nu får man se hur länge det dröjer innan man får hem den. Får fan smyga runt med min tillfälliga HTC Desire tills dess.

17. donempaso

donempaso Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick processing idag, börjar klia olidligt mycket!

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk

18. oo117

oo117 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official
    Beställde 25/7. 28/7 ändrades statusen till processing, och är även så i skrivande stund.. Tröttsamt!

19. Borg

Borg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Köpte en Galaxy S5 för ett par månader sedan men var så jävla missnöjd med den luren, så när en invite damp ner på mailen så tog det inte mer än 5 minuter innan order var lagd.

Beställde min lur den 24/7 och fick den i förrgår, så bra tid på leverans!

Nu till mina problem. Nätkopplingen, jag bor i centrala Stockholm så det här med att telefonen saknar stöd för vissa band borde inte vara ett av mina problem. I vilket fall, telefonen verkar tappa koppling mot nätet väldig ofta och jag får istället sms med missade samtal när den lyckas återkoppla. Jag upplever också att det tar väldigt mycket längre tid att koppla samtalet till den jag ringer.
    APN-inställningarna för Tre (3) var redan där när jag kollade och det enda jag har lagt till idag är "LTE" under menyn "Bearer", men har inte märkt någon skillnad öht.
    Tittar man på sista bilden i albumet verkar det som att min uppkoppling mot nätet är svajig, men jag vet inte om jag läser den rätt?

Ytterligare ett problem jag har. Det har varit mycket snack om bra batteritid, men jag är inte så benägen att hålla med. Bifogat är bilder på min batteriåtgång, jag är i skrivande stund nere på 69%, och skärmen går på automatisk ljusstyrka, och jag har haft telefonen ur laddaren sen klockan ~19. Är det mitt batteri eller mina inställningar som är krux?

http://imgur.com/a/ZI29t

Någon som har svar och lösningar på mina problem?
    Telefonen är för övrigt o-rootad, vilket jag inte har några problem att ändra på om det skulle hjälpa något av ovanstående?

20. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Det är bara att vänta, tyvärr. Jag fick min för en vecka sedan och jag hade också standard shipping. Det var precis samma process som du beskrev. Det tog nog 4-5 dagar längre än de som valde express :(