Har nu setat i alldeles för många timmar och jag blir inte klok, vet inte vad jag gör för fel eller vad som inte händer
FIck först inget alls att fungera så jag la in Odin och körde JM9-paketet som fanns att ladda ner, mitt Build number är nu: ECLAIR.XWJM9 så det är väl det ända jag har lyckats med.
Kommer efter det in utan problem i 2e recovery men får upp texten " multicsc : csc not access to /system/csc/XEE/system/"
Läste då här någonstans i tråden att man skulle ladda hem Clockworkmod hittade inget riktigt om det mer sen så googlade på det och laddade hem programmet Rom Manager. Enligt det jag hittade skulle man då välja "Flash ClockworkMod Recovery" och sen välja "Galaxy S Vibrant" det gick inte utan att roota. Laddade ner fil för det och gick in i 2e recovery mode, körde filin update.zip och vips telefonen startar om och jag har superuser.
Gör om ovanstående och får upp att det lyckas. Startar sedan om telefonen i 2e recovery mode i tron om att det ska se annorlunda ut, kommer fortfarande till samma vanliga. Väljer där apply sdcard:update.zip och vips så hamnar jag i CWM =/.
Kör du guiden efter den, Utför en "wipe data/factory reset" allt ser ut som i guiden men Formatting SDEXT:... kommer inte upp, står ngt om att jag inte har app2sd m.m (har innan alltihopa rensat både interna+externa SD helt) men sen efter det kommer jag tillbaka till menyn väljer då "install zip from sdcard" och sedan "choose zip from sdcard" enligt guiden. Bekräftar men det är då ngt konstigt händer, skrivs 4-5 rader på någon sekund sen blinkar det till och jag är tillbaka i CWM igen, startar om telefonen och inget har hänt.
Känns som jag gjort om allt 200 ggr och testat lite olika saker men får det bara inte att fungera. Tycker jag har sökt och läst mycket i tråden men kommer nu ingenstans längre så tänkte ta hjälp av er.
Någon vänlig själ som har några ideér. Själv är jag helt slut nu, setat sen 20.30 och tänkte ta några timmar sömn och sen hoppas på lite svar tills imorgon.
Click to expand...