[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

1. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tjenare Doc.
    Som jag förstått det är GoLauncher lite strulig generellt sätt när man försöker få in den i en ROM va (dvs ihopkokning av en)?
    Requestar den iaf då den är möjlig att utan större hinder lägga in i köket :))

2. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har kört Darky's rom ett tag men tänkte koka ihop en egen här. Undrar hur ni tycker batteriet är på Docs jämfört med Darkys. Tack.

3. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kan väl inte klaga direkt?? bästa hittills

4. aafaan

aafaan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tycker personligen att denna drar mindre kräm än darky's

5. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Finns det endast K12I speedmod med 500 HZ eller finns 256 HZ? Vad kör de flesta med?

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    hittar den inte där.

Börjar på fullt allvar undra om jag verkligen fick med den. Tror nog du har rätt Doc

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det finns 256Hz också, enligt vissa på XDA så ska 256 funka minst lika bra som 500 när det gäller K12i eftersom den är kompilerad på annat sätt än tidigare versioner.

8. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad är denna Hz för nått?
    Ger lägre bättre batteritid?
    Högre = snabbare telefon?

9. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 118
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    500Hz ska vara lite mer smooth (snabbare) och dra lite mer batteri än 256Hz.

10. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Doc,

Jag har ännu inte kokat ihop någon egen ROM utan kör fortfarande Doc's V1.3 DDJP6.

Idag "sabbade" temporärt Launcher Pro min telefon, då den version av Launcher Pro som kom med Doc's v1.3 tydligen har ett expire date!

Eftersom jag satt LP som default launcher så gick det inte längre att använda telefonen. Det enda som händer är att LP säger att den expireat, startar Internet och försöker visa sin egen hemsida (vars domän inte existerar längre, så man kan inte ens ladda hem nåt nytt eller få info/hjälp där).
    Så där sitter man med en tfn där man inte längre kan starta några apps eller göra någonting annat än att surfa.
    (jag startade såklart om tfn i mina försök att fixa problemet, vilket innebar att jag inte ens kunde hålla in Home-knappen för att starta tidigare startade apps)

Jag googlade lite och hittade ett tips om att surfa till valfri URL som länkar till Market, på så vis kan man tvinga telefonen att starta Market trots att man inte kan nå apps-drawern.

(I Market skulle man kunna uppdatera Launcher Pro enligt google-svaren, men i mitt fall listades den inte som Uppgraderbar utan enbart Installerbar. Jag provade att installera den men installationen misslyckades av okänd anledning. (provade två ggr))

Jag drog istället hem "home switcher" och ändrade till ADW-launchern som jag hade installerad sedan tidigare. Nu funkar mobilen igen fast utan LP.

Jag lär nu lösa problemet genom att koka en helt ny ROM istället för att böka med att försöka få in en ny LP på nuvarande 1.3-system. Jag ville bara informera/varna så att inte den version av Launcher Pro som kokas ihop i köket också har ett expire-date, som alltså kan "sabba" folks telefoner i framtiden.

PS:
    URLen jag använde för att starta Market:
    http://bubiloop.com/download/org.adw.launcher

Last edited: 6 jan 2011
  11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 503

MINA ENHETER

Tack. ska kolla in det.

12. nesor

nesor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå.

Undrar bara ifall du skulle kunna lägga till ett val mellan 256hz och 500hz på speedmod. Då jag lyssnar på väldigt mkt musik på dagarna märker jag av skillnaden ganska tydligt.

I övrigt vill jag tacka för en jäkligt bra rom som slår allt annat med hästlängder

13. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 503

MINA ENHETER

Kommer snart:

Themes

- Standard SGS
    - Stansted with AOSP lockscreen
    - DocTheme v3 AOSP
    - Generation X v1.13 theme, JPUXY : Link
    - GingerMix v4 : Link
    - JPU Andromeda Galassia AOSP extended powermenu : Link
    - Jumba's NeonGT JPY 1.3 : Link
    - 64 Theme 27-12-1 JPUXY color GB anim : Link

14. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ja, val mellan 256 och 500Hz i köket önskar jag med.

På vilket sätt märker du av skillnaden mellan 256 och 500 när du lyssnar på musik?

Doc, jag önskar även att det efter de fyra kärnorna som finns i köket idag listas lite kort vilka huvudfinesser som supportas. Lämpligtvis bygger du en matris dör man sätter kryss för de finesser som finns, typ CWM, BLN, etc.

15. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Närdå? :) lite sugen på kokande, tänkte endå göra en och att testa inkluderade themes vore schysst.

16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 503

MINA ENHETER

Troligen imorgon afton... Idag gäller detta:

Beta TESTERS, HELPERS and Donates:

We are about to open a beta kitchen with the latest and greatest content in testing phase for the kitchen.

Send an email to stefunelxda at gmail dot com to get your log in credentials.

Doc and Stefunel

Update: Please email stefunel with your name, email, username and a password of your choice.

17. nesor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag menade med det är bara att iom att det i sig drar mer batteri att lyssna på musik än att "bara" ha telefonen idle i fickan så märks skillnad i batteriförbrukning mellan 256 och 500hz extra tydligt

18. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 503

MINA ENHETER

Låter märkligt. Har du ställt frågan till Hardcore?

19. nesor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror ni läser in för mkt i vad jag säger. menar bara att musiklyssnandet ju drar mer ström än att inte lyssna och den extra förbrukning som verkar finnas i 500hz versionen extra mkt.

Exempel: Jag går upp 04:30 när jag jobbar och lyssnar på musik mer eller mindre hela tiden från 05:00 till 17:30. Dom dagar jag har använt 256hz-kärnan brukar jag ligga på ca. 45% batteri när jag kommer hem mot 55-60% när jag kört på 256hz.

Hoppas jag inte krånglat till vad jag menade ännu mer nu. Annars vill jag bara tacka dig enormt mkt Doc. Dina roms har gjort min sgs till en riktigt trevlig liten leksak/telefon.

20. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

500Hz är lite mera smooth i scrollningen osv, jag har aldrig märkt nån skillnad på batteritiden.

Från och med speedmod K12i så ska dock 256Hz vara bättre enligt många på XDA. K12i är kompilerad på ett annat sätt än tidigare versioner så den skiljer sig lite från tidigare ver.

Men det är bara att prova, det tar max en minut att flasha en annan version.