Doc,
Jag har ännu inte kokat ihop någon egen ROM utan kör fortfarande Doc's V1.3 DDJP6.
Idag "sabbade" temporärt Launcher Pro min telefon, då den version av Launcher Pro som kom med Doc's v1.3 tydligen hade ett expire date!
Eftersom LP var default launcher så gick det inte längre att använda telefonen. Det enda som händer är att LP säger att den expireat, startar Internet och försöker visa sin egen hemsida (vars domän inte existerar längre).
Så där sitter man med en tfn där man inte längre kan starta några apps eller göra någonting annat än att surfa.
(jag startade såklart om tfn i mina försök att fixa detta, vilket innebar att jag inte ens kunde hålla in Home-knappen för att starta de apps jag senast startat)
Googlade lite och hittade ett tips om att surfa till en URL som länkar till Market, på så vis kan man starta Market på tfn trots att man inte når apps-drawern.
I Market skulle man kunna uppdatera Launcher Pro enligt google-svaren, men i mitt fall listades den inte som Uppgraderbar utan enbart Installerbar. Jag provade att installera den men installationen misslyckades av okänd anledning. (provade två ggr)
Jag drog istället hem "home switcher" och ändrade till ADW-launchern som jag hade installerad sedan tidigare.
Nu funkar iaf mobilen igen.
Jag lär nu koka en helt ny ROM istället för att böka med att laga LP på nuvarande 1.3-system, men ville bara informera/varna så att inte den Launcher Pro som kokas ihop i köket också har ett expire-date som alltså kan "sabba" folks telefoner i framtiden.
PS:
URLen jag använde för att starta Market:
http://bubiloop.com/download/org.adw.launcherClick to expand...