[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

1. cooltman99

cooltman99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör helt original 2.2 via Kies.. skulle velat vart bra på sånt här, då min mobil är långsam enligt mig... Det tar kanske 4sec för mig att öppna bara Appbrains app och ännu längre tid för att öppna mailen :S Hade varit nice så man kunde installera lite grejer, så mobilen blev snabbare. Men fattar typ inte ett skit av sånt här, så jag ska nog skippa det... :P

2. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Jag fattade inte heller ett smack i början och första gången jag flashade telefonen vart jag jättenervös. Och generellt brukar saker gå åt skogen för mig, men guiderna som finns ute är väldigt väl skrivna. Följer man dem till fullo funkar det jättebra och allt går jättelätt.
    Sen lär man sig också väldigt mycket både om allt går som det ska och också ifall något går snett, för då tvingas man läsa sig. (Såvida man inte är rik som få och köper en ny telefon för minsta lilla :) ,men det är inte jag)

Vill inte locka in dig i en värld där risker finns, men om du är sugen på det tycker jag att du ska ge det en chans. Och faktum är att Har du bara 3-knapps-kombinationen kan mer eller mindre alla mjukvarufel lösas rätt smärtfritt. Regel nummer ett är egentligen bara: gör backup. Sen lek :)

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 151
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Borde gå flasha från JPA till Docs. Själv gick jag från nyflashad JM8 (valde den för att få en helt clean telefon utan korrupt filsystem) till Docs 7.6.2. Varför jag tog JM8 var bara för 2.1 har väl 2:e recovery och 2.2 har väl recovery 3!?
    Docs v8 har väl speedmod inlagt automatiskt och får man då automatiskt korrupt filsystem?

4. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

V7,6,2 har väl speedmod kernel med ?
    Det innebär väl inte auto att man har korrupt /system men risken är att det blir det. Men om man direkt efter flash trycker in speedmod K9 kernel så ska väl det fungera. Jag la både K8 och K9 på telen innan flash av K9 då jag igår fastnade på boot efter K9 och fick rulla tebax till K8 för o kunna boota.

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 151
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ok när jag kollade info om telefonen så enligt den informationen så trodde 7.6.2 var utan men jag är kanske på en lång cykeltur :cool:
    Iaf och huvudsaken så fick jag in K9 300 MHz smärtfritt.

6. cooltman99

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet du några knep man kan göra för att "speeda" upp mobilen förutom typ med task manager och sånt, som alla nog redan vet i det här laget (som inte kräver att roota eller flasha om mobilen ifall jag är för feg än så länge..?) :P Och vilket program är bäst att använda för att göra backup på appar och inställningar?
    Tack för tidigare svar! ;)

7. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Tyvärr vet jag inga program som speedar upp mobilen utan root eller flashning.
    Dock är Titanium Backup ett jättebra program för att backupa apps, data, sms, kontakter etc. Men det kräver root tyvärr. Ladda ner gratisversionen ifall du inte känner för att donera (tror bara det är skillnaden mellan betal och gratisversionen på marknaden).

Följ sedan denna guide för att backupa och återställa backup efter flashning eller återställning av telefonen.

Last edited: 23 nov 2010
  8. cooltman99

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det verkar som det får bli till att försöka med detta nån gång då. Ett problem bara som sagt.. Måste göra första försöket för att utan Titanium eftersom detta kräver root, men det är det säkert värt eftersom jag är ganska missnöjd med att min mobil är så trög :eek: När jag köpte mobilen fick jag reda på att den skulle vara sjukt snabb, men det vet jag inte om jag riktigt kan hålla med om.. :P
    När det blir dags att flasha om mobilen kommer jag fråga dig lite mer om vilken flash mm jag ska använda mig av och kanske lite knep ;)
    Tack så mycket än så länge i alla fall!! :)

9. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ett tips är att läsa lite i de klistrade trådarna. Det står oerhört bra och utförligt i dem faktiskt. Var precis som du i början och svettades nästan första gången jag la in en ny rom. Men nu sker det nästan dagligen (så fort det kommer ut nåt intressant till oss användare) och det är rätt kul att hålla på och pilla faktiskt.

Och man märker verkligen skillnad mot stock. Trisst dock bara att man ska behöva roota, flasha in nya roms för att få mobilen som den borde vara vid stock. Men mig gör det inget samtidigt som jag tycker det är kul att hålla på:)

10. will

will Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Att man inte kan lägga in k9 är nog ett tecken på att man har korrupt filsystem, själv försökte jag med curios "fix-kernel" men min va så korrupt att inte ens det fungerade :(

Fick bli en ren jm8, sen Docs v8 och direkt efter k9.

11. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Jag hade backupat innan jag la in K9 och det fastnade för mig vid starloggan (detta efter 2 dagar med V8 och gammal speedmod kernel). I CWM gjorde jag bara data/factory reset, installerade om V8, sen kernel och sedan de andra zipfilerna. Nu funkar allt strålande.

Kan dock fortfarande inte installera PocketLegends :(

12. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hur upplever ni som lagt in K9 som kernel? någon som kan se ett bättre resultat? om man jämför med den äldre?

13. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu laggar min mobil istället xD perfekt.... vafan händer :(

14. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

vad har du lagt in, och testa göra en factory reset, rekommenderas efter flashningar av rom.

15. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har gjort factory / rensat cashe / dalvik .. lade in JM8 och flashade till Docs v8 (raw) med k9 utan problem.. men lagget när mobilen läst in SD kortet.. de är rätt galet .. Kan de ha tagit stryk?

16. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

om du har otur ja (men allt går att fixa), testa flasha in en originalrom och kolla om lagget återstår.

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 704
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Vad är det frågan om egentligen?

De första 46 sidorna var de flesta riktigt nöjda, sen hände något?

18. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

de externa kortet kan jag leva utan.. verkar va de som faktist tagit smällen..

19. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Sen kunde inte folk hantera det, eller blivit för giriga angående snabbhet/funktionalitet?

Tar det som att det flyter på nu när du plocka ur det ?

20. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 569

MINA ENHETER

hoho, vad är det för gnäll?,
    Tidigare kernels har buggar så installera nytt.