Här kommer två screens över hur mycket bättre jag upplever batteritiden med BUJP8 v9. och harcores speedmod kernel k9a på 300hz. Använder mig av alla tweaks för utom misc. Ingen laggfix aktiverad, anser mig ej behöva denna då jag får en bra användarupplevelse utan laggfix. Det laggfixen skulle hjälpa med är laddtider av keyboarden ibland samt vissa andra moment men inget som går att vara utan.
Jag har tidigare provat Docs rommar även raw versionerna. Vet inte om det varit för att de har inkluderats 1.2 överklockade kernels i dessa men de har inte presterat lika bra som denna för mig i batteritid.
Nu har jag nästan haft den i två dagar "unplugged" och som ni ser hade jag vid tillfället 32 % kvar.
Har pratat ganska lite i telefon, men använt goolge maps och gps endel.(skulle hitta till en privat tillställning). Massa surf med både 3g och WiFi. Har pillat endel i market och fixat hemskärmar endel.
Använder mig också av en helsvart bakgrund (gjort väldigt länge) som jag tror reducerar förbrukningen. om det bara är inbillning vet jag ej, men min uppfattning är positiv.
Kör skärmstyrkan på Automatic men det framgår ju i mina screens
Screens:
Kan bara säga stort tack till doc:en!!! tror det är tid att fixa fram en öl åt honom snart. Jag är ju så mycket mer nöjd över min lur nu.
Click to expand...